Mobiele Airco

Pagina: 1
Acties:
  • 14.701 views

Verwijderd

Rendement van zo'n ding is altijd lager dan een split unit, maar goed daar ben je vast van op de hoogte. Daarnaast, je moet eigenlijk voor een model gaan met twee slangen of zelf een tweede slang toevoegen.
The DoE (department of energy) found the addition of a second duct that uses outdoor air to cool the condenser would yield an efficiency gain of 103 per cent for a retail price increase of around US$8 (from US$534 to US$542)—a price/efficiency ratio of 1:103 (i.e. a one per cent increase in price provides a 103 per cent increase in efficiency). Because double duct portables are no longer available on the Australian and New Zealand markets, suppliers are unable to communicate their benefits compared with single duct products.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QifB_DzBEGeo0p0BqdZOC6vRhio=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tyaSK7FyVbPrWNjst5aC3ngg.jpg?f=user_large

Dit is de situatie met 1 slang, hieronder de situatie met 2 slangen. Met 1 slang maak je een lagedrukgebied in je kamer waardoor er weer warme lucht van buiten naar binnen gezogen wordt. Ook wordt voornamelijk de al gekoelde lucht door de airco (nogmaals) gekoeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrgN9eTsrbseiAulH6xxiuy7NgQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0JP31hLXyNhCh01JHRJAcb1W.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2021 19:49 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het kan enigszins helpen wanneer je een slang met luchtafvoer naar buiten kan plaatsen zonder dat er warme lucht terug naar binnen kan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0D0N7bC64a9F-942XqcqonGkLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DIpXNJ0WgWgy5lq8X1aQD038.jpg?f=fotoalbum_large
Maar het is verre van ideaal en je hebt met name een hoop herrie en een koel briesje zonder dat je echt voor merkbare verkoeling zorgt, hij moet al snel uren aan staan wil je de ruimte echt afkoelen. En als de warmte in de rest van het huis en in de buitenmuren zit dan warmt de kamer na het uitzetten relatief snel weer op.
Maar als je echt geen buitenunit kan plaatsen is het een van de weinige opties die je hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:35
Ik heb persoonlijk ervaring met de goedkopere variant a €250 op dit moment, EUROM
EUROM Mobiele airco PAC 9.2: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnrKFXYY5mfu3VWHuH58YS2v_D8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vrDokMl8KDQI7hyuyox4ROli.jpg?f=user_large

Gaat onder veel verschillende namen overigens.

Ding maakt ten eerste een bak herrie, ten tweede koelt het lokaal zeer goed, de lucht die er uit komt is koelkast temperatuur in de zomer. Maar een ruimte echt koel houden is lastig omdat er tegelijkertijd ook warme lucht aangezogen wordt. In de buurt van een werkplek zorgt het echter wel dat het een stuk behaaglijker kan zijn om thuis te werken bijvoorbeeld. Ik zou wel echt goede noise cancelling headphones aanraden.

Ik heb er afgelopen zomer 2 units gehad met flexibele geïsoleerde slangen van 90mm. Dat is een stuk effectiever dan de meegeleverde slangen, maar het is wel een geklooi met tape, adapters. Vooral als je ook de luchtaanvoer van buiten wil hebben, maar dat kan. Zelfs met de warme temperaturen van vorige zomer bleef hij werken, en voldoende koude lucht uitspugen. Maar je krijgt de doorvoer nooit echt helemaal luchtdicht, en daarnaast wordt de behuizing ook best warm, intern is er alleen wat piepschuim voor isolatie.

Maar goed, begin dit jaar heb ik een vaste split airco laten installeren. Dat kost natuurlijk wel wat meer en het moet fysiek kunnen en mogen. Maar hij gebruikt wel veel minder stroom voor zover ik tot nu toe heb kunnen testen en ik kan er in de buurt zijn zonder koptelefoon :)

Overigens werkt het in mijn ervaring dus niet voor het 'begin van het slapen gaan'. De ruimte is binnen een paar minuten al weer warm. Dus op de erg warme nachten heb ik met de unit aan en met oordoppen in geslapen. Dat ging, maar was niet super comfortabel. Zonder oordoppen was het voor mij echt niet te doen met de unit in dezelfde kamer.

[ Voor 9% gewijzigd door rescla op 08-04-2021 20:01 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.