Steek je dan ook je linkervoetje uit
Da's lastig zo uit het raam, of ik zou de deur open moeten doen
[removed]
Bij een ongeval met letsel zal de politie nooit een boete uitschrijven, de strafmaat moet dan door de rechter vastgesteld worden (het is geen Mulder-overtreding, maar strafzaak) en die laat zich leiden door de afgegeven verklaringen/proces verbalen, VOA-rapport, eerdere uitspraken, etc. Het is best mogelijk dat bij hoger beroep de strafmaat naar beneden wordt bijgesteld (hoger gebeurt zelden).redwing schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:42:
@deepbass909 Tuurlijk is het niet zo zwart-wit, maar meestal wordt die keuze al door de agent gemaakt die al dan niet de bekeuring uitschrijft. In jouw geval was het schijnbaar een bekende van de politie en zal de politie daarom geen bekeuring hebben uitgeschreven. Voor de rechter zie ik echter maar zelden gebeuren dat ze tegen de constatering van de politie ingaan. Vandaar ook dat ik niet snel zie gebeuren dat ze die boete echt aan gaan passen.
Vraag is alleen wel of dit wilt aanvechten. Het kost extra tijd, mogelijk extra geld (juridische ondersteuning) en, niet geheel onbelangrijk, looptijd van de straf start later. Dat klinkt misschien juist gunstig, maar je hebt een strafblad na de uitspraak en dat kan in sommige gevallen wel belemmeringen opgeven, bijv. wanneer je aan het werk wilt als chauffeur.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dit topic is gesloten.