Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semmors
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07-05-2021
Goedemorgen!
Ik heb een Samsung QE55Q8FN gekocht in 2018, prachtige tv totdat je kind er per ongeluk anti klit spray op spuit.
Snel daarna proberen schoon te maken met water app een zacht doekje maar dat maakte de vlek erger, ook LED screen spray gekocht maar ook dat mocht niet baten. Het is een vreemde vlek die niet te zien is als die aanstaat (tenzij bij zwart beeld) en ook niet te zien is bij geen tegenlicht. Het is geen doodzonde maar wil de vlek er graag af hebben. Hier ook een foto: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-z2x3HcA3Y1RFHzE981L4G-7bZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWMMByqTcfv9yQVQDS8Fl51P.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand tips?

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
Ik denk dat het geen kwestie is van "vlek erop" maar van "coating eraf"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Afhankelijk van welke spray het is zal het inderdaad in de coating getrokken zijn. Die sprays zijn vaak vergelijkbaar met kruipolie, maar dan nog aggressiever. Denk dat je in dit geval geen kans hebt om 'm er met toevoeging van meer vloeistof uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semmors
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07-05-2021
En de coating is er zeker niet meer op een bepaalde manier op te krijgen?
Dan geef ik de zaak namelijk op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Coating lijkt er inderdaad afgepoetst te zijn...

Je bent overigens niet de eerste Tweaker die dat is overkomen. Zie in dit draadje: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1553495

Als je er iets aan zou willen doen, misschien een optie om de hele coating er maar af te halen. Of gewoon zo laten natuurlijk, als levende herinnering voor de kleine dat ie niet aan de tv moet zitten (voor wat het waard is).

[ Voor 12% gewijzigd door Sdreeg op 07-04-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 17:01
Ik zou persoonlijk als het niet te veel stoort zo laten, met meer poetsen loop je alleen maar het risico om meer coating er af te poetsen.

Aangezien de meeste coatings er op zitten om reflecties tegen te gaan zou ik deze er ook niet verder af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

semmors schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:44:
En de coating is er zeker niet meer op een bepaalde manier op te krijgen?
Dan geef ik de zaak namelijk op :)
Ik ken die specifieke TV niet, maar in theorie zou het mogelijk kunnen zijn dat de coating of het paneel vervangen kan worden voor minder dan de prijs van een nieuwe TV. Het zou ook kunnen dat een screen protector de vlek verbergt, aangezien die niet zichtbaar is wanneer de TV aan staat.

Maar hoe dan ook geen goedkope of makkelijke oplossing, en grote kans dat je het niet kan herstellen. Fabrikant gaat je hier waarschijnlijk ook niet mee helpen, want er komen zo snel nieuwe modellen uit dat de kans klein is dat hun eigen dienst dit kan repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 09:58
Het scherm kan soms inderdaad goedkoop vervangen worden.
Heb dat gehad met een Samsung tv waarbij de backlight gedeeltelijk uitgevallen was.
viel net buiten de garantie, maar heb uiteindelijk voor iets van 250-300 euro inclusief montage een nieuw scherm gekregen.
Kosten zijn natuurlijk verschillend per TV, maar het valt te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou er weinig meer aan doen, TV ook niet vervangen. Kind zal vast vaker geintjes uithalen totdat het oud genoeg is om te beseffen dat het niet mag of handig is. Daarna gaat het kind over op spelletjes spelen en ravotten in huis waardoor er vast wel eens iets tegen het scherm aan komt.

Wanneer dat allemaal voorbij is en de TV het nog steeds doet zou ik 'm pas vervangen.
Pagina: 1