Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 22:27
Beste Tweakers,

Nadat ik mijn Samsung plasma tv eens een goede sopbeurt heb gegeven met glassex, bleek de coatinglaag te zijn beschadigd. Voorheen heb ik hier ook sporen van gezien alleen dacht ik dat het gewoon strepen waren van het residu van de vochtige doekjes. De tv werkt verder prima, alleen je ziet het verschil in contrast nogal goed wat echt irritant is.

Zou ik de complete laag kunnen verwijderen met bijvoorbeeld displex? of heeft iemand hier een betere oplossing voor. (evt reparatie?) Het model is een PS50C550.

Mvg,

Luuk

[ Voor 0% gewijzigd door smekkos op 03-07-2013 10:13 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Glassex is voor ramen of spiegels, en niet voor een tv. Je had het beste gewoon een heel licht vochtig microvezeldoekje kunnen gebruiken.
Displex zou ik afraden op zo'n grote plaat en misschien kan Samsung iets voor je betekeen, maar reken erop dat het niet goedkoop zou zijn....

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:31
Glassex rly?

Ik ben er iig van overtuigd dat je blijvende schade aan je tv heb gemaakt. Zal een duur geintje worden.
Wat je eventueel nog kan proberen is met aan zachte poetsdoek goed oppoetsen. Misschien dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
Nah, zachte poetsdoek al geprobeerd. Glassex was idd bij nader inzien niet zo handig ;)

aan de rechterkant is deze laag bijna compleet verdwenen. links zie je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 21:40
Toch nooit met producten aan TV's komen, enkel een vochtige doek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
Dat blijkt maar weer. Maar wederom, zou de coating niet compleet te verwijderen zijn? dan spiegelt ie wel wat meer maar het contrast is in ieder geval gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Als jij het durft riskeren, mag je hoor!

Beter dan ene zonder coating, dan ene met een deel wel en de andere niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Meer glassex? Als je daarmee de halve coating hebt verwijderd kune je ook de hele coating verwijderen lijkt me?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
Mjah maar weet niet zeker of het wel de glassex is. ik zie nu pas dat het schade is. eerst dacht ik dat het gewoon residu was. maar idd we zullen hem eens de volle behandeling geven!

Ik dacht eigenlijk dat wel meer mensen dit probleem hebben gehad. heb eigenlijk niet zo veel zin een nieuw scherm of tv te kopen.

ps.

Heb hem zelf niet zo vaak schoongemaakt. Dit was meestal de vrouw des huizes.

[ Voor 12% gewijzigd door smekkos op 03-07-2013 13:28 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

De meeste coatings op die schermen kunnen niet tegen aggressief spull. En glassex is aggressief spul :)

Ja, dit probleem hebben veel mensen gehad. De meesten hebben het in de tijd van de LCD-monitors echter afgeleerd :P

Ik heb het zelf jaren geleden gehad met mijn Ilyama flatscreen :X

Uiteindelijk ook de volledige coating verwijderd.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
Dido schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:34:
De meeste coatings op die schermen kunnen niet tegen aggressief spull. En glassex is aggressief spul :)

Ja, dit probleem hebben veel mensen gehad. De meesten hebben het in de tijd van de LCD-monitors echter afgeleerd :P

Ik heb het zelf jaren geleden gehad met mijn Ilyama flatscreen :X

Uiteindelijk ook de volledige coating verwijderd.
Met Glassex?? :P

Edit.

Het is wel degelijk de Glassex. na een 2e behandeling en goed poetsen verdwijnt die laag als sneeuw voor de zon :F. je ziet eigenlijk nauwelijks verschil. Toch beter als een nieuw scherm kopen!

En bedankt voor de adviezen!

[ Voor 20% gewijzigd door smekkos op 04-07-2013 10:58 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanderpoorten
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-01 22:43
Beetje een late reactie maar ik heb precies hetzelfde probleem.. alleen heb ik wel een specifiek product voor plasma schermen toegepast..

hoe is het geheel verwijderen van de coating verlopen?
benieuwd naar je ervaringen om mijn twijfel het zelfde te doen weg te nemen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik denk dat het ook in handleiding staat dat je enkel met een vochtige doek je TV mag reinigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:45
Klopt maar had toendertyd de ps50c7700 had precies dezelfde klachten coatinglaag verdween steeds meer begon in linker boven hoek .Na bellen met samsung kwam er iemand kijken .conclusie te hard gepoetst .was totaal niet mee eens .volgende dag in de telefoon geklommen om te vragen hoe ik de rest van de coatinglaag kan verwyderen.De man zy nou ben even wat aan t uitzoeken u hoort nog van me .week later belde hy op dat t geregeld was kreeg compleet nieuw scherm .bekend probleem van samsung met bepaalde modellen.

Mvg plexter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chriskulkens
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-10-2015
Goedenavond Plexter heb je toevallig naam en tel no van die mijnheer bij samsung ik heb precies hetzelfde probleem bij mijn samsung plasma tv ook strepen vlekken terwijl ik ook een speciale reiniger voor plasma schermen had gekocht het blijkt dat waneer je ook maar iets te hard drukt de coating los laat ik heb ten einde raad het gehele scherm met een alcohol oplossing de coating verwijderd de tv spiegelt nu wel erg overdag is het niet meer mogelijk om tv te kijken zonder de gordijnen dicht mijn tv is net 5 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 741773

Betreft Plasma tv TXP46G20ES. Late reactie maar probleem doet zich nu voor en ben blijkbaar niet de enige.
Met water en zeer zachte doek getracht scherm streeploos te maken. Ik woon in Amsterdam en de lucht is hier vanwege oa schiphol behoorlijk vuil. Dit vuil slaat neer op een warm scherm. Nu rare plek in linker bovenhoek,verder rare vegen overal, en alleen bij gedimd licht is het beeld nog mooi. Zonde van mn gecalibreerde tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 15:08

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik gebruik ook Glassex voor mijn tv (al poets ik m misschien twee keer per jaar) en ondervind nooit problemen...
Het gaat hier om een 6 jaar oude Samsung 52" LCD tv met een glanzend scherm.

Ik heb ook een nog oudere 22" Samsung monitor. Die was na een LAN party wel erg vies geworden. Ik heb toen echt flink moeten boenen met Glassex en keukenpapier, want met een doekje ging het niet.
Resultaat was een mooi schoon scherm zonder enige vorm van schade...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1006941

ook wij hadden het beeldscherm beschadigd en alles geprobeerd om de gehele coating er af te krijgen.

het is ons gelukt met thinner.

Ik zou zeggen ,probeer het ook en begin toch maar in een hoekje.
Pagina: 1