Beste Tweakers,
Wij zijn druk bezig ons nieuwe huis te verbouwen.
Op zowel de begane grond als de eerste verdieping is vloerverwarming aangelegd.
Wij zochten een robuust systeem wat te integreren is in Home assistant kwam ik telkens op Evohome uit.
Begane grond: 4 groepsverdeler (rode bolletje in trapkast), idee één zone woonkamer/keuken/gang/wc
:strip_exif()/f/image/WfngXNhcX3s0cQsx7t3Kqo9S.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oRXX8FMZIbgIadmoaxhOOIDL.jpg?f=user_large)
Eerste verdieping: 3 groepsverdeler (rode bolletje cv hok), idee drie zones slaapkamer+slaapkamer+badkamer
:strip_exif()/f/image/0mQ61PNyzL1prz1eBFO5tTa5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N9XSoftqD4d74ZSPYReUAk2h.jpg?f=fotoalbum_large)
De cv ketel word een atag i36ec (in de toekomst krijgen wij wellicht een opbouw van ca 28 vierkante meter)
Deze hangt boven de 3 groepsverdeler op de eerst verdieping.
Mijn idee was:
- Evohome touch
- BDR91 (voor aan/uit sturing , gelezen dat dit beter functioneert met vloerverwarming)
- Eerste verdieping: 1x HCE80 + HRA80
- Eerste verdieping: 3x MT4 direct aangesloten op de HCE80
- Beganegrond 4x MT4 (in serie in een klemmenkast en met kabel 10meter naar de HCE80)
- De pomp van de begane grond met ca 10 meter kabel naar de HCE80
- 4x Temperatuur sensor T87RF2025/ HCW82, zoek eigenlijk een simpele temperatuursensor
Mijn vraag hoe moet ik de tweede pomp van de eerste verdieping regelen?
Ik las dat mensen met 2x HCE80 problemen hadden met communicatie, heeft dit toch de voorkeur met twee verdelers?
Alvast bedant voor alle adviezen
Wij zijn druk bezig ons nieuwe huis te verbouwen.
Op zowel de begane grond als de eerste verdieping is vloerverwarming aangelegd.
Wij zochten een robuust systeem wat te integreren is in Home assistant kwam ik telkens op Evohome uit.
Begane grond: 4 groepsverdeler (rode bolletje in trapkast), idee één zone woonkamer/keuken/gang/wc
:strip_exif()/f/image/WfngXNhcX3s0cQsx7t3Kqo9S.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oRXX8FMZIbgIadmoaxhOOIDL.jpg?f=user_large)
Eerste verdieping: 3 groepsverdeler (rode bolletje cv hok), idee drie zones slaapkamer+slaapkamer+badkamer
:strip_exif()/f/image/0mQ61PNyzL1prz1eBFO5tTa5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N9XSoftqD4d74ZSPYReUAk2h.jpg?f=fotoalbum_large)
De cv ketel word een atag i36ec (in de toekomst krijgen wij wellicht een opbouw van ca 28 vierkante meter)
Deze hangt boven de 3 groepsverdeler op de eerst verdieping.
Mijn idee was:
- Evohome touch
- BDR91 (voor aan/uit sturing , gelezen dat dit beter functioneert met vloerverwarming)
- Eerste verdieping: 1x HCE80 + HRA80
- Eerste verdieping: 3x MT4 direct aangesloten op de HCE80
- Beganegrond 4x MT4 (in serie in een klemmenkast en met kabel 10meter naar de HCE80)
- De pomp van de begane grond met ca 10 meter kabel naar de HCE80
- 4x Temperatuur sensor T87RF2025/ HCW82, zoek eigenlijk een simpele temperatuursensor
Mijn vraag hoe moet ik de tweede pomp van de eerste verdieping regelen?
Ik las dat mensen met 2x HCE80 problemen hadden met communicatie, heeft dit toch de voorkeur met twee verdelers?
Alvast bedant voor alle adviezen

[ Voor 3% gewijzigd door joostnl op 05-04-2021 22:03 ]