Hoeveel HCE80's op een evohome touch mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Hoe meerdere HCE80' aan te sturen?

- In mijn huis heb ik 3 vloerverwarmingsverdelers met rond de 12 groepen.
- Dan zou ik 3 HCE80's nodig hebben
- per verdeler ongeveer 4 zones(12 zones totaal)
- Zijn deze centraal aan te sturen met een Evohome thermostaat?

Ik kan op internet niet vinden of je meer dan 1 HCE80 kan koppelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:26
Je kan in ieder geval 2 aansluiten, dat heb ik in mijn vorige huis gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 18:05
Eén HCE80 kan al 24 thermomotoren (8x 3) aansturen. Tenzij je meer dan acht verschillende ruimtes wil regelen heb je aan één HCE80 (met uitbreidingsmodule) genoeg. Ik heb zelf 16 lussen op twee verdelers aan 1 HCE80. (7 ruimtes)

Maar je kan meerdere HCE80's aan een evohome koppelen volgens Honeywell. In sommige docu hebben ze het over 4 stuks, maar het is volgens mij gelimiteerd naar het aantal ruimtes.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Vorlon schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:30:
Eén HCE80 kan al 24 thermomotoren (8x 3) aansturen. Tenzij je meer dan acht verschillende ruimtes wil regelen heb je aan één HCE80 (met uitbreidingsmodule) genoeg. Ik heb zelf 16 lussen op twee verdelers aan 1 HCE80. (7 ruimtes)

Maar je kan meerdere HCE80's aan een evohome koppelen volgens Honeywell. In sommige docu hebben ze het over 4 stuks, maar het is volgens mij gelimiteerd naar het aantal ruimtes.
Ok kan die docu niet vinden maar vertrouw erop dat dit klopt. Ik heb drie verdelers die in verschillende ruimtes staan. Zal dus 3 hce80's moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
Ik heb het nog even nagekeken. Je kan maximaal 12 zones in Evohome definiëren. Hoe die aangestuurd worden is niet relevant volgens de docu. Ik heb zelf een paar 230v kabels getrokken voor de thermo-motoren op de bovenverdieping, maar een tweede HCE80 had ook gekund. Of als het maar een paar lussen was kan het ook met een radiator regelaar. (Dat is eigenlijk gewoon een aanstuurbare thermomotor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Bedankt, kan je twee zones in de HCE80 koppelen als 1. Als je een huiskamer van 8 groepen als 1 zone wil moet je dus 8/4= 2 zones reserveren? En dus ook twee voelers gebruiken voor dezelfde ruimte. Niet erg praktisch?

Edit:
Heb een beter handleiding gevonden:
Iedere zone kan met een eigen temperatuurvoeler worden aangestuurd maar het is ook mogelijk om met één temperatuurvoeler meerdere zones aan te sturen.Met evotouch, het draadloze touchscreen bedienpaneel is het mogelijk om tot 8 zones onafhankelijk op tijd aan te sturen. Met de CMS927 draadloze klokthermostaat is het mogelijk om één of meerdere zones op tijd aan te sturen.U kunt op één zone 3 thermische motoren aansluiten. Bestaat een zone uit meer dan 3 groepen, verdeel deze dan over meerdere zones.

[ Voor 78% gewijzigd door trabbit op 11-11-2019 19:53 ]

• Vorlon
Inderdaad, zo heb ik dat zelf ook aangesloten. Ik heb 5 lussen in de woonkamer. En daar gebruik ik dus 2 groepen van de HCE80 voor. Als ruimtethermostaat gebruik ik overigens de Round Wireless.

• Sirflyalot
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-09-2020
Heeft iemand hier ook ervaring met meerdere zones op 1 temperatuurvoeler aansluiten? Zoals ik het nu begrijp kan dit alleen met een externe voeler, de Evo touch accepteert het niet namelijk. 8)7

• Quaff2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-09 09:22
Heeft er iemand ervaring met het koppelen van 2x HCE80?
In de beschrijving vind ik onderstaand plaatje, dat spreek nog wel voor zich.
De pomp laat ik continu draaien, dus die hoef ik niet aan te sturen dat scheelt weer.
Voor de antenne mag ik dus maar 1 gebruiken en deze volgens plaatje in serie zetten met de 2de HCE80.

Echter hoe koppel ik dan de zones?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gnEaz-Cvv5aSwGw5O-vbQ8wm1jI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0jKwXZETI9Xq02stLFjNYATf.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaff2
Niemand ervaring met koppelen HCE80s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcwouters
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb sinds een maand twee stuks HCE80 gekoppeld. Ik heb ze over een afstand van 10 meter met een 2-draads verbinding verbonden, en ik werk met één antenne, dit werkt (aardig).
Echter, als je naar de getconnected site gaat, daar staat beschreven dat als de afstand meer dan 2 meter is tussen de twee HCE80 dat je met twee antennes moet werken en geen 2-draads verbinding. Maar volgens de manual mag je NIET met twee antennes werken. Dus ik heb Honeywell/Resido raad gevraagd. Antw.: "Moet je aan de ërkende installateur vragen". Viel mij zwaar tegen dit antwoord.

Het plaatje dat je laat zien (komt uit de manual) staat in de grijze balk dat je maar één antenne mag gebruiken.

Ik ga deze week de 2-draads verbinding verwijderen en toch maar een tweede antenne aansluiten en kijken of het dan (hopelijk perfect) werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oLuFJwydAUyKCn5j4g0BC0qHQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Enm6rgu728sfYRFTYam1aGsC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan428
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01-2021
Ik heb hetzelfde probleem: twee vloerverwarming verdelers en in de beschrijving staat max 1 antenne voor de twee HCE80s. De twee verdelers zitten ver van elkaar af en er loopt geen kabel tussen de twee. Ik moet de HCE80s nog aanschaffen maar wil eerst wel graag weten of het werkt.
marcwouters schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:21:
Ik heb sinds een maand twee stuks HCE80 gekoppeld. Ik heb ze over een afstand van 10 meter met een 2-draads verbinding verbonden, en ik werk met één antenne, dit werkt (aardig).
Echter, als je naar de getconnected site gaat, daar staat beschreven dat als de afstand meer dan 2 meter is tussen de twee HCE80 dat je met twee antennes moet werken en geen 2-draads verbinding. Maar volgens de manual mag je NIET met twee antennes werken. Dus ik heb Honeywell/Resido raad gevraagd. Antw.: "Moet je aan de ërkende installateur vragen". Viel mij zwaar tegen dit antwoord.

Het plaatje dat je laat zien (komt uit de manual) staat in de grijze balk dat je maar één antenne mag gebruiken.

Ik ga deze week de 2-draads verbinding verwijderen en toch maar een tweede antenne aansluiten en kijken of het dan (hopelijk perfect) werkt.

[Afbeelding]
Ben je hier nog verder mee gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremulder
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09-2024
Ook ik ben benieuwd of je (of iemand anders) hier nog verder mee bent gekomen. Ik heb ook 2 HCE80 verdelers, waar op elke verdeler een hca80 antenne op is aangesloten. De verdelers zitten ongeveer 5 meter uit elkaar. Wat is nu de beste configuratie voor een evohome wifi controller icm meerdere HCE80 verdelers? 1 hca80 antenne doorkoppelen naar de beide verdelers of op elke verdeler een losse hca80 antenne aansluiten? 7(8)7

[ Voor 34% gewijzigd door andremulder op 25-01-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcwouters
Interessant genoeg staat het juiste antwoord op Resido Duitsland bij de FAQ.

https://ensupport.getconn...A80-verbinden?language=de

Ik heb mijn twee stuks HCE80 via Amazon.de gekocht en de leverancier/verkoper advies gevraagd. Daar kreeg ik het volgende antwoord:

Hello,

Unfortunately the manual itself seems to be quite contradictory. You can try connecting one antenna to multiple HCEs by shielded cables (JE-LiYCY 2x2x0.5 mm² or JE-Y(St)Y ∅2x2x0.8 mm or 2x0.5 mm², as mentioned in the manual). However, based on our experience in installing these systems in Hungary, we recommend using a separate antenna for each module. I hope I could help.

Best Regards,
Shopkit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstoopen
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-11-2024
Sinds een jaar heb ik tweetal HCE80's met eigen antennes aangesloten op de Evohome.
De eerste HCE80 werkt prima echter met de 2e HCE80 geeft vaak problemen met de configuratie.

Dacht eerst dat het aan de hardware lag maar ook na vervanging bleef het probleem.

Programmeeren van de 2e HCE80 is een crime of verliest de connectie met de Evohome terwijl de testen aangeven dat er communicatie is. Lijkt op een bug en kan geen support krijgen bij Honeywell. Verwijzen naar een installateur. Heeft een jaar gewerkt maar na stroomuitval ging het weer mis.

Ik ben van plan om de eerste HCE80 uit te breiden naar 8 zones en draden te trekken naar de 2e ruimte waar ik een ander verdeler heb. De 2e HCE80 wordt dan overbodig,

Het kan ook een storing zijn op de 868 met alarmen, zware, etc.of de HCE80;s op dezelfde frequentie. Geen idee, Weet iemand dit ?

Is er een expert die dit weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:42
Heb je het probleem weten op te lossen? Ik wil namelijk ook twee hce80 aanschaffen
pstoopen schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:48:
Sinds een jaar heb ik tweetal HCE80's met eigen antennes aangesloten op de Evohome.
De eerste HCE80 werkt prima echter met de 2e HCE80 geeft vaak problemen met de configuratie.

Dacht eerst dat het aan de hardware lag maar ook na vervanging bleef het probleem.

Programmeeren van de 2e HCE80 is een crime of verliest de connectie met de Evohome terwijl de testen aangeven dat er communicatie is. Lijkt op een bug en kan geen support krijgen bij Honeywell. Verwijzen naar een installateur. Heeft een jaar gewerkt maar na stroomuitval ging het weer mis.

Ik ben van plan om de eerste HCE80 uit te breiden naar 8 zones en draden te trekken naar de 2e ruimte waar ik een ander verdeler heb. De 2e HCE80 wordt dan overbodig,

Het kan ook een storing zijn op de 868 met alarmen, zware, etc.of de HCE80;s op dezelfde frequentie. Geen idee, Weet iemand dit ?

Is er een expert die dit weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmo6
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
In de instructievideo YouTube: HCE80 combineren met evohome en Round Wireless | Honeywell Home wordt aangegeven dat bij het configureren van een zoneregelaar (HCE80) in de Evohome Touch, de oude configuratie wordt verwijderd. Hoe kun je dan toch meer dan 1 zoneregelaar configureren in de Evohome Touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diazepam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:39
joostnl schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:20:
Heb je het probleem weten op te lossen? Ik wil namelijk ook twee hce80 aanschaffen

[...]
Ik heb hier drie HCE80s aan 1 antenne hangen op 1 Evohome. Werkt prima. Met drie losse antennes was het problemen. De afstand tussen de verste HCEs en de bedrading is ruim 10 meter. Gewoon aangesloten met signaaldraad van de Hornbach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmo6
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
Mijn vraag was hoe je dit in het Evohome bedieningspaneel configureert. Dat lijkt er van uit te gaan dat je maar 1 HCE80 kunt koppelen. Zelfs als je drie HCE80's op 1 HRA80 antenne aansluit hebt je dit probleem: stel dat je de eerste zoneregelaar hebt toegewezen en geconfigureerd op het Evotouch bedieningspaneel, dan verlies je die instellingen als je de tweede toewijst en configureert. Of zie ik dat niet goed? En zo ja, hoe moet je dat dan doen op de Evotouch? Is daar documentatie van of kan iemand mij dat stapsgewijs uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:42
Ik heb exact hetzelfde probleem jij dit weten op te lossen? Hoe configureren de tweede hce80 in EVO touch?

Het is gelukt, als je in de configuratie gaat kun je een extra zone aanmaken. Vervolgens een nieuwe temperatuur sensor inleren. En dan op de tweede hce de groep toewijzen.
dmo6 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:54:
Mijn vraag was hoe je dit in het Evohome bedieningspaneel configureert. Dat lijkt er van uit te gaan dat je maar 1 HCE80 kunt koppelen. Zelfs als je drie HCE80's op 1 HRA80 antenne aansluit hebt je dit probleem: stel dat je de eerste zoneregelaar hebt toegewezen en geconfigureerd op het Evotouch bedieningspaneel, dan verlies je die instellingen als je de tweede toewijst en configureert. Of zie ik dat niet goed? En zo ja, hoe moet je dat dan doen op de Evotouch? Is daar documentatie van of kan iemand mij dat stapsgewijs uitleggen?

[ Voor 10% gewijzigd door joostnl op 17-07-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scanboostar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:54
Koppel je bij het gebruik van twee HCE80's één van beide HCE80's aan op de CV-ketel (draadloos of via OpenTHERM of kun/moet je beide aansluiten op de CV-ketel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcwouters
Ik heb de twee HCE’s in Duitsland via Amazon gekocht en heb de Duitse versie en deze kun je niet aan een Opentherm ketel aansluiten. De twee HCE’s heb ik met een kabel met elkaar verbonden. Ik heb dus een extra module moeten toevoegen.

Wat ik heb begrepen is dat je de Nederlandse HCE wel direct aan de ketel kunt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaff2
Uiteindelijk heb ik 2 HCEs gekoppeld met 230v kabel over 20 meter.
Waarbij ik alleen de HCE welke aan de CV gekoppeld zit met antenne heb uitgerust.
Wel hangt er aan beide HCEs een pomp.
Configureren was uiteindelijk ook eenvoudig,op de EVO Home koppel je simpelweg de zones per HCE, waarbij je eerst de ene in de juiste standen zet, en vervolgens de andere.
Werkt meteen, geen fouten of storingen gehad.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E_W Bever
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 29-06 20:41
Ik heb ook een Evohome systeem met Evotouch en 2 HCE80’s. Op twee verdiepingen en ieder een eigen antenne . Werkt prima.
Deze week een extra vloerverwarmingszone toegevoegd (na verbouwing).
Was even bang dat ik de hele configuratie zou moeten wissen om een zone toe te voegen maar dat bleek eigenlijk heel makkelijk.

Voor degene die dit ook willen doen:
- Op Evotouch handmatig zone toevoegen kiezen
- Zone een naam geven
- Temperatuur Sensor koppelen
- Dan op HCE80 Installatieknop 2 sec indrukken
- Zone 1 gaat knipperen (groen)
- 2x op installatieknop drukken om naar volgende zone te gaan
- Net zo lang 2x drukken tot zone X knippert (de zone die je wil koppelen)
- Dan op evotouch de ‘binding’ bevestigen.
- Zone wordt dan oranje en is gekoppeld
Done!
Pagina: 1