SE7K omvormer blijft aangeven niet verbonden te zijn

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cortana
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
Mijn vraag

Hallo ik heb een SolarEdge SE7K omvormer, zonder display en daarom dien ik de mySolarEdge app te gebruiken. Ik wilde omvormer opnieuw verbinden met mijn router door bij het configureren van de omvormer verbinding te kiezen voor WPS en op mijn router de WPS knop in te drukken. Dat zou voor een verbinding moeten zorgen. Uiteindelijk is hij niet verbonden en geeft hij nu enkel aan dat hij niet met ethernet verbonden is. Het grootste probleem is, dat ik nu geen optie mee zie om de verbinding opnieuw te configureren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat om de SolarEdge SE7K en de mySolarEdge app.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een reset uit gevoerd door de groep uit in de meterkast uit te schakelen en de omvormer uit te schakelen.

Zijn er nog suggesties om de omvormer weer met mijn wifi te verbinden?

Beste antwoord (via cortana op 05-04-2021 22:04)

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51
Jij ziet ook geen Wifi instellingen meer in de app?

Ik had laats hetzelfde probleem. Mijn installateur die snapte er niets en die deed er niets mee. Ik heb contact opgenomen met SolarEdge Nederland en die hebben mij opgebeld om samen te kijken naar de omvormer.

Zie meer in mijn topic.

Wat je moet doen is de omvormer verbinden met ethernet en contact opnemen met SolarEdge. Vervolgens belt er een medewerker jou op en gaan jullie samen kijken naar het probleem. Er worden vragen gesteld over jouw IP adressen en je router bijvoorbeeld.

Op afstand is het de support medewerker gelukt om mijn wifi instellingen te herstellen. Nu zie ik ook mijn Wifi instellingen weer in de app. Je moet echt ethernet verbinding maken met de omvormer. De ethernetaansluiting zit helaas binnen je omvormer. Dus die behuizing moet eraf.

Ze zeiden dat ze dit nog nooit eerder hebben meegemaakt en dit hebben doorgezet naar hun development team.
Als je contact met ze opneemt dan kan je best verwijzen naar mijn case nummer: 2247249. Dat gaat je een hoop heen en weer gemail schelen want de eerste 2 maitjes zijn simpelweg RTFM mailtjes.

[ Voor 55% gewijzigd door com2,1ghz op 05-04-2021 15:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:11

Ik denk dat je dit zoekt? Eerste hit op Google :)

Als het op jouw manier zou werken, zou dat betekenen dat elke keer als de stroom eraf gaat, je opnieuw de WiFi mag gaan instellen. Dat lijkt me ook niet de bedoeling!

[ Voor 36% gewijzigd door Gramser op 05-04-2021 15:39 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
Jij ziet ook geen Wifi instellingen meer in de app?

Ik had laats hetzelfde probleem. Mijn installateur die snapte er niets en die deed er niets mee. Ik heb contact opgenomen met SolarEdge Nederland en die hebben mij opgebeld om samen te kijken naar de omvormer.

Zie meer in mijn topic.

Wat je moet doen is de omvormer verbinden met ethernet en contact opnemen met SolarEdge. Vervolgens belt er een medewerker jou op en gaan jullie samen kijken naar het probleem. Er worden vragen gesteld over jouw IP adressen en je router bijvoorbeeld.

Op afstand is het de support medewerker gelukt om mijn wifi instellingen te herstellen. Nu zie ik ook mijn Wifi instellingen weer in de app. Je moet echt ethernet verbinding maken met de omvormer. De ethernetaansluiting zit helaas binnen je omvormer. Dus die behuizing moet eraf.

Ze zeiden dat ze dit nog nooit eerder hebben meegemaakt en dit hebben doorgezet naar hun development team.
Als je contact met ze opneemt dan kan je best verwijzen naar mijn case nummer: 2247249. Dat gaat je een hoop heen en weer gemail schelen want de eerste 2 maitjes zijn simpelweg RTFM mailtjes.

[ Voor 55% gewijzigd door com2,1ghz op 05-04-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cortana
@com2,1ghz Dank u voor uw antwoord.

Ik ga het proberen.

Mvg,

Marcus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cortana
@com2,1ghz Dank voor uw antwoord, het heeft me geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
cortana schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:27:
@com2,1ghz Dank voor uw antwoord, het heeft me geholpen.
Wat heb je uiteindelijk gedaan?
Pagina: 1