Geheugen uitbreiden maar hetzelfde kitje is niet meer te vin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:16
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
RAM geheugen uitbreiden

Wat is je budget?
Geen specifiek budget, uiteraard niet achterlijk duur

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst exact dezelfde set als die erin zit maar die kan ik niet meer vinden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

AMD Ryzen 7 2700x
Gigabyte X470 Aorus Ultra geming
Huidig geheugen: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2C3000C16
Gigabyte RTX2070

Ik wil de andere 2 slots RAM vullen met dezelfde sticks maar de set die ik heb is nergens meer te krijgen. Alleen maxict nog gevonden maar die partij is niet betrouwbaar gezien het enorme topic ervan op dit forum.

Er zit nu deze set is: CMK16GX4M2C3000C16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSdkBvPokSNHdZ7fUp_e5nA_ZKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0KT9c9UacP0ydC6mSMTMgrAV.jpg?f=fotoalbum_large
Dit zijn 2x 8gb modules
Ik heb wel deze gevonden, als ik nu 2 van deze koop is het dan dezelfde set?

Deze heb ik ook gevonden maar dit is een C15 set en ik heb C16 op het eind. Wel staan beiden in de QVL lijst van het moederbord maar kunnen ze samen en wat merk ik ervan qua prestaties als ik ze mis. Deze set is aanzienlijk goedkoper dan de 2x 8gb uit de andere link.

Instellingen van het geheugen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssWASOSNLXL0Xmtjce5fGxxh3WI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBASA9dlyHmL2NiyygJKmJxl.jpg?f=fotoalbum_large
De reden dan XMP uitstaat en de boel op 2933mhz is dat dan de boel crasht. Zie ook mijn topic destijds toen ik het systeem in elkaar had gezet.

Ik heb gegoogled en meestal schijnt het dus te gaan maar ik weet ook dat AMD soms lastig kan zijn met geheugen.
Hopelijk kunnen jullie mij duidelijkheid geven of ik de poging kan wagen om het te bestellen. _/-\o_

Waar vui zit, zit geen glans!

Beste antwoord (via Dibbuz op 04-04-2021 16:31)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:10
Geen kits mixen met Ryzen en ook beter geen 4 modules nemen want mogelijk werkt het alleen stabiel met een kit van exact dezelfde specs inclusief de versie, in jouw geval 3.32. Huidige kit verkopen en 2x16GB halen is de beste en meest stabiele oplossing. pricewatch: Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B

[ Voor 8% gewijzigd door Uszka op 04-04-2021 15:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
Geen kits mixen met Ryzen en ook beter geen 4 modules nemen want mogelijk werkt het alleen stabiel met een kit van exact dezelfde specs inclusief de versie, in jouw geval 3.32. Huidige kit verkopen en 2x16GB halen is de beste en meest stabiele oplossing. pricewatch: Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B

[ Voor 8% gewijzigd door Uszka op 04-04-2021 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:16
Uszka schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:34:
Huidige kit verkopen en 2x16GB halen is de beste en meest stabiele oplossing. pricewatch: Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B
Waar ik al bang voor was. Het is niet anders! Dank voor je antwoord. (y)

Alleen staat de voorgestelde kit niet in de QVL?

[ Voor 83% gewijzigd door Dibbuz op 04-04-2021 16:32 ]

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Heeft Micron E-die chips en dat werkt altijd met Ryzen.