Toon posts:

PC start niet op!

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
PC (een Acer met AMD 166Mhz processor) wil niet opstarten. Ledje van de powerknop gaat wel aan en de monitor springt ook aan, maar krijg alleen zwart beeld. Kom daarna niet eens in de BIOS. Hoor ook geen piepjes.

-Heb alle geheugen eruit gehaald om te testen -> zelfde probleem als hierboven. Dus ook geen piepjes.
-Heb processor eruit gehaald -> weer zelfde als boven. Geen piepjes.
-Andere processor erin gezet -> weer zelfde als boven.

Is mijn mobo nu kaduuk? Of kan het aan iets anders liggen?

Verwijderd

Misschien is je videokaart niet helemaal 100% meer!!

Verwijderd

pssst.. Zit de stekker van je monitor er wel in? ;)

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 23:55 schreef Maus het volgende:
pssst.. Zit de stekker van je monitor er wel in? ;)
"en de monitor springt ook aan" Denk dat ie dan wel een stekker erin heeft zitten >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 23:53 schreef Tubbietje het volgende:
Misschien is je videokaart niet helemaal 100% meer!!

---------------------------------------------

pssst.. Zit de stekker van je monitor er wel in?
Het kan zo zijn dat de videokaart kapot is maar moet ik dan geen bios piepjes horen als ik er geen processor en/of geheugen erin zit?

En ik zeg toch dat de monitor aanspringt maar dat ik alleen een zwarte scherm krijg te zien.

Verwijderd

Misschien dat je videokaart er wel goed in zit, anders krijg je namelijk wel piepjes te horen, maar dat ie gewoon kapot is en geen beeld meer geeft!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 00:03 schreef Tubbietje het volgende:
Misschien dat je videokaart er wel goed in zit, anders krijg je namelijk wel piepjes te horen, maar dat ie gewoon kapot is en geen beeld meer geeft!
Tubbie ik kan je even niet volgen :?

Laten we voor het gemak stellen dat de videokaart intact is, moet ik geen piepje horen als ik geen processor en geheugen op de mobo heb zitten?

Verwijderd

Als je even afwacht gaat hij dan wel wat met de HD doen? In dat geval is namelijk je monitor kapot ;)

Het klinkt onbenullig, maar check ook even de brightness en contrast settings van je monitor..

Piept hij wel als je het mobo _zonder_ vga en _zonder_ geheugen laat opstarten? Als dan niet piept is of je speaker of je mobo overleden..

Verwijderd

Zit de voedingsstekker goed vast in je Mobo ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 00:12 schreef hezik het volgende:
Als je even afwacht gaat hij dan wel wat met de HD doen? In dat geval is namelijk je monitor kapot ;)

Het klinkt onbenullig, maar check ook even de brightness en contrast settings van je monitor..

Piept hij wel als je het mobo _zonder_ vga en _zonder_ geheugen laat opstarten? Als dan niet piept is of je speaker of je mobo overleden..
Hij probeert inderdaad de HDD te benaderen, maar na 2 seconden ratelen houdt dat ook op en is het muisstil in de mobo.
VGA zit gebakken op de mobo en ik weet niet meer met welke jumper ik het kan uistschakelen. Brightness en contrast van monitor is ok, hij doet het gewoon op een andere PC.

PC heeft een maandje geleden zelfde problemen vertoond maar een enkele keer is Windows dan opgestart, wat dan weer ergens bleef hangen. Maar nu wil het dus helemaal niet meer opstarten.

Verwijderd

Het feit dat je HD aan het ratelen is geeft imo aan dat alles nog wel werkt.. waarsch. staat hij na die paar seconden vast in het opstartmenu van windows (veilige modus opstarten?)

Als je dan op <ENTER> drukt gaat hij dan door? Of als je <ALT-F4> gevolgd door <ENTER> doet gaat hij dan uit?

Ik zou het in je VGA kaart zoeken zowieso, eventueel de connector naar je monitor? Als je een beetje 'wrikt' doet hij het dan misschien wel?

Zeker nu je verteld dat hij dit al eens eerder gehad heeft maar daarna wel weer werkte doet mij geloven dat er niets echt kapot is maar eerder een kwestie van een los contactje ergens.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:49

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op donderdag 16 augustus 2001 00:19 schreef Dock27 het volgende:

[..]

Hij probeert inderdaad de HDD te benaderen, maar na 2 seconden ratelen houdt dat ook op en is het muisstil in de mobo.
Dat is gewoon het opspinnen van je harde schijf. Dat doet hij zonder ide kabel ook als je er alleen de powerkabel in laat zitten.
Mijn tip: probeer een andere oude videokaart op te scharrelen om te kijken of hij het dan wel doet. Anders kun je nog andere componenten proberen te verwisselen.
Ik ben bang dat er echt iets dood is.

Verwijderd

Los contactje zou kunnen. Bij mn oude 486 moet ik af en toe een ram op de HD geven, maar gezond lijkt het me niet :D

Verwijderd

Topicstarter
Hezik en de anderen bedankt voor jullie reacties, maar ik heb dus de hele tijd geen geheugen en processor in de PC zitten. Is het dan normaal dat mijn HDD even gaat ratelen? Moet ik geen BIOS piepjes horen?

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:49

WouterG

Dit is geen ondertitel

Dat even ratelen doet hij altijd, zelfs zonder ide kabel

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 00:27 schreef TomcatX het volgende:
Dat even ratelen doet hij altijd, zelfs zonder ide kabel
Klopt TomcatX. Heb ook eens zowel de IDE kabel als de voedingskabel v/d HDD losgekoppeld en het spint inderdaad op zonder IDE kabel, maar dat had ik al verwacht omdat ik het gevoel heb dat het probleem ergens anders zit.

Verwijderd

Hezik en de anderen bedankt voor jullie reacties, maar ik heb dus de hele tijd geen geheugen en processor in de PC zitten. Is het dan normaal dat mijn HDD even gaat ratelen? Moet ik geen BIOS piepjes horen?
Ai.. :)

Ja je zou dan piepjes moeten horen (mits je speaker werkt en correct is aangesloten)

Dat je HD ratelt klopt idd, althans als hij dat _kort_ doet en vlak na de spinup wel. Ik doelde meer op wat langere activiteit.

Toch blijft het feit dat hij dit eerder gehad heeft en daarna toch weer werkte suggereren dat het probleem ergens anders zit..

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op donderdag 16 augustus 2001 00:19 schreef Dock27 het volgende:
PC heeft een maandje geleden zelfde problemen vertoond maar een enkele keer is Windows dan opgestart, wat dan weer ergens bleef hangen.
Als ik dit zo lees dan zou ik denken dat je proc te warm wordt (wild guess) Waarom?? --> Paar weken geleden was het bloedje heet--> vorige week niet en nu weer wel.

Maar een AMD166 die te warm wordt heb ik nog nooit van gehoord (tis maar een optie)

suc6

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Ik had vandaag ook zo'n soort probleem. Bij mij lag het aan een rotte cd-rom. Als ik die van het moederbord afhaal, krijg ik wel beeld, en werkt het allemaal zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 00:33 schreef hezik het volgende:

Toch blijft het feit dat hij dit eerder gehad heeft en daarna toch weer werkte suggereren dat het probleem ergens anders zit..
Zou het met de "hitte-golf" van de laatste dagen te maken kunnen hebben? Bij de weg de processor is een maand of 9 heel beschaafd overgeklokt geweest van 166mhz tot 200mhz.

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Er staat nog zo'n topic die jongen moet eerst op z'n reset knop drukken... mischien ook is proberen?!?

Klik hier om naar de desbetreffende forum te gaan.

Verwijderd

kijk eens naar de harddisk stekkers en zo zitten die wel goed aangesloten.

dit kan wel eens tot dit probleem lijden weet het uit ervaring.

Verwijderd

Ik heb bijna hetzelfde probleem....bij mij start ie wel op maar als ie win98 moet laden crasht de hele boel...ben soms wel 1/2 uur bezig met opstarten :( k snap er werkelijk geen @#$% van....heel irri..

Bij de weg; k heb dezelfde systeem (Acer 166MMX 48Mb)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 04:22 schreef Labius_Caesar het volgende:
Ik heb bijna hetzelfde probleem....bij mij start ie wel op maar als ie win98 moet laden crasht de hele boel...ben soms wel 1/2 uur bezig met opstarten :( k snap er werkelijk geen @#$% van....heel irri..

Bij de weg; k heb dezelfde systeem (Acer 166MMX 48Mb)
Is het ook zo'n groene Acer?
Kijk hier maar.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 07:59 schreef Dock27 het volgende:

[..]

Is het ook zo'n groene Acer?
Kijk hier maar.
Nee een zwarte....maar volgens mij hebben we dezelfde. Je videokaart is die onboad, of heb je een "gewoone"? Je moet ff in mijn forum kijken "opstart problemen" misschien staat daat iets wat je zou kunnen helpen.... :?

Verwijderd

bios flashen natuurlijk. Alles flashen als het even kan. Je moet dus ff iemand lief aankijken of z'n ogen bij z'n oren eruit wringen om ervoor te zorgen dat je ff internet hait. en check ff voor nieuw flashes!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 12:00 schreef jurian het volgende:
bios flashen natuurlijk. Alles flashen als het even kan. Je moet dus ff iemand lief aankijken of z'n ogen bij z'n oren eruit wringen om ervoor te zorgen dat je ff internet hait. en check ff voor nieuw flashes!!!
Waarom zou ik flashen als ik niet weet waar het probleem ligt?

Verwijderd

is het de acer 1000 heb ik gisteren problemen mee gehad zelfde wat jij had
heb het zo opgelost de jumpers op 60mhz gezet en de laatste 2 gewoon open (2/5 enz)
opgestart zwart beeld gatver
alleen de processor uit het moederbord gehaald opnieuw er ingezet na ongeveer 30 sec beeld wel 100mhz schijnt de zg default te wezen
dan stap voor stap omhoog tot je weer problemen krijgt ps was een p120
ik hoop dat je er wat aan hebt heb geloof ik nog ergens op mijn schijf wat documentatie over dit moeder bord
gerrit

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 15:42 schreef teppy het volgende:
is het de acer 1000 heb ik gisteren problemen mee gehad zelfde wat jij had
heb het zo opgelost de jumpers op 60mhz gezet en de laatste 2 gewoon open (2/5 enz)
opgestart zwart beeld gatver
alleen de processor uit het moederbord gehaald opnieuw er ingezet na ongeveer 30 sec beeld wel 100mhz schijnt de zg default te wezen
dan stap voor stap omhoog tot je weer problemen krijgt ps was een p120
ik hoop dat je er wat aan hebt heb geloof ik nog ergens op mijn schijf wat documentatie over dit moeder bord
gerrit
Teppy, ik had ook dat informatie op de harde schijf, maar na een format heb ik het niet meer. Kun je het zippen en ergens op het net zetten? E-mailen kan ook. Alvast bedankt!

Verwijderd

[..]

Teppy, ik had ook dat informatie op de harde schijf, maar na een format heb ik het niet meer. Kun je het zippen en ergens op het net zetten? E-mailen kan ook. Alvast bedankt!
[/quote] het is onder weg duurt wel lang hoor
waren er meer dan ik dacht ps is het je gelukt
gerrit

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:42

CasGas

.

1. trek de stekker om je mobo eruit, dus die de stroom levert aan het mobo, blaas ff de eventuele stof eruit en prop em der weer in.

2. of je videokaart is gewoon kadoek

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Op donderdag 16 augustus 2001 12:00 schreef jurian het volgende:
Hoe moet hij z'n bios flashen als hij alleen een zwart beeld krijgt??
Pagina: 1