Thx voor de uitleg. Ik heb even gekeken:leonbong schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:45:
Je hebt nogal een zware ketel.
Dan moet je afvragen hoe goed inregeling is, want op het moment dat jij zone-regeling gaat toepassen worden tekortkomingen van inregeling pijnlijk duidelijk.
Check hoe:
De pomp moet kunnen moduleren die moet heel laag kunnen in toerental (anders heb je als gevolg suizen)
Het minimum vermogen van de ketel moet heel laag kunnen <7kW anders wordt lastig als je een enkele kamer verwarmt.
Check of je voorinstelbare of dynamische kranen op al je radiatoren hebt.
Maak eens een foto van die badkamer RTL-constructie wat daar bestaat vanalles in dus lastig zo te beoordelen.
Omdat je nergens een echt vloerverwarming verdeler toepast dus alleen HR92/HR91 gaat gebruiken kan je prima opentherm doen.
- de ketel kan tot 6,7 kW, dat zou dus net moeten kunnen
- moduleren van pomp weet ik niet of dit kan, kan ik ook niet echt ergens vinden. kan ik dit testen?
- ik heb overal op de radiatoren thermostaatkranen, behalve op de handdoekradiator in de badkamer
Hieronder een schets van hoe de vloerverwarming in elkaar zit (vanaf de verdeler een aparte groep naar de vloerverwarming die wordt gerregeld met een RTL ventiel (zie foto's) ). De radiator in de badkamer zit op een andere groep, die van de andere radiatoren op de eerste verdieping. Er zit een bypass in het systeem zoals te zien is op de foto's.
/f/image/1kj2Vp4usWwc11i83BoDynYQ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WSdwrX62etLBiefLko1iz78U.jpg?f=fotoalbum_large)