Ik heb deze week een nieuw moederbord/cpu ontvangen en na omwisselen componenten wordt mijn M.2 nvme SSD niet op het nieuwe moederbord herkend als boot device. Wel kan ik in het BIOS zien de SSD in het slot herkend wordt. Ik zie merk model en grootte in de hardware lijst bij M.2 1 slot.
De SSD komt uit de vorige setup en bevat een W10 installatie. Als ik deze weer op het oude moederbord zet wordt deze herkend en kan ik daar wel op booten.
Op het nieuwe moederbord zitten 4 debug leds: mobo, cpu, vga, boot. Het boot lampje brand continue. In de manual staat geen toelichting hier over.
Ik twijfel of het relevant is maar ik heb met nieuwe mobo/cpu ook geen werkende GPU meer: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2063358
Wie heeft een idee hoe ik dit verder kan aanpakken?
Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:
De SSD komt uit de vorige setup en bevat een W10 installatie. Als ik deze weer op het oude moederbord zet wordt deze herkend en kan ik daar wel op booten.
Op het nieuwe moederbord zitten 4 debug leds: mobo, cpu, vga, boot. Het boot lampje brand continue. In de manual staat geen toelichting hier over.
Ik twijfel of het relevant is maar ik heb met nieuwe mobo/cpu ook geen werkende GPU meer: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2063358
Wie heeft een idee hoe ik dit verder kan aanpakken?
Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:
- Het hangen en opstartproblemen topic gevolgd
- De EUFI boot order aangepast. Ik zie alleen een generieke naam "EUFI HARD DISK". De naam van mijn SSD staat niet in deze lijst
- Bios gereset via CMOS switch, zowel op oude als nieuwe mobo
- Alle overbodige onderdelen verwijderd (ssd, fans, io aansluitingen, ram slot A)
- Zowel M.2 slot 1 en 2 geprobeerd. In beide hetzelfde. Herkend in het slot maar niet als boot device.
- CPU: Intel i5-7500
- CPU cooler: Noctua NH-L9i
- Mobo: MSI Z270i Gaming Pro Carbon AC
- GPU: MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8GB OC
- RAM: Corsair Vengeance LPX 16gb c15 (2x8gb)
- PSU: Silverstone SFX Series SX700-LPT
- SSD: Samsung 960 EVO 1tb m.2 nvme
- Mobo: MSI MEG z490i Unify
- CPU: Intel i5-10600k
[ Voor 4% gewijzigd door Krahk op 31-03-2021 16:26 ]