Temperatuur Processor!

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik heb een Pentium III 1000Mhz processor en een Thermaltake Golden Orb Processorkoeler. Als ik voorbij het opstartscherm wil komen waar alle drives worden gechecked (in het begin), moet ik bij de bios de temperatuur van de CPU op "ignore" zetten ipv de aangegeven temperatuur. En er staat dat die temperatuur ligt op rond de 100 graden!! Ik heb de koeler bij Mycom gekocht en er staat dat hij processors aan kan van 1.13Ghz. dus het moet goed zijn! Kan iemand mij helpen?! :?

Alvast bedankt,

Lars

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Weet je zeker dat de koeler goed contact maakt met de processor ? Misschien een beetje koelprut ertussen.

Verder, welk bord heb je ?
Intel heeft als het goed is een temperatuursensor ingebouwd en moet dus vrij nauwkeurig zijn.

Probeer ook eens een programma als motherboard monitor.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Is wel een fout in het proggel want 100 graden overleeft ie niet.

20*350ZO45°

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

[zeikmodus]
Op woensdag 15 augustus 2001 22:52 schreef lpetersen het volgende:
Alvast bedankt,

Lars
Welkom op GOT, lees de faq dan kom je ook dingen zoals deze tegen:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
[/zeikmodus]

20*350ZO45°

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Heb je (al) een OS draaien, en zo ja, draait het stabiel? Als dat zo is, klopt die temp zeker niet. Ik betwijfel trouwens of je met MBM een andere (lagere) temp krijgt dan in je BIOS. Verder: de Golden Orb heeft niet zo'n goede reputatie hier, dus een andere koeler is een goed idee als je probs hebt.

Systeem

Verwijderd

Ik heb dezelfde processor en koeler op Asus CUSL2-C. De temp schommelt rond de 47 en blijft stabiel. Ik vind alleen dat de koeler veel lawaai maakt. Is hier een alternatief voor?

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
Op donderdag 16 augustus 2001 15:32 schreef hteunissen het volgende:
Ik heb dezelfde processor en koeler op Asus CUSL2-C. De temp schommelt rond de 47 en blijft stabiel. Ik vind alleen dat de koeler veel lawaai maakt. Is hier een alternatief voor?
Heb ik geen last van hoor, en ik heb er nog niet eens een kap overheen. Met kap zal die wel heeeeeeel stil zijn! ;)

• ALone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2023
Maar wat voor moederbord heb je nou eigenlijk? Ik had ook zo'n probleem met m'n Abit BE-6 II, bleek een bugje te zijn, gewoon 40 graden aftrekken zeiden ze bij Abit, misschien komt er een BIOS-update voor. Nou, die moet nog komen :(

• SPOXER
  • Laatst online: 30-06 13:01
Als ik de computer opnieuw opstart en ik druk op delete dan staat er dat de temperatuur maximaal 40oc is. Is dit een goede temperatuur

Verwijderd

misschien gewoon ff aan je proc voelen zonder cooler er op :)

Verwijderd

100 graden? Je bedoelt zeker Fahrenheit, iets van 40 graden celsius ofzo (?)

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

hee dude,

die koeler is toch niet verkeerd geplaatst??
Zou het mogelijk kunnen zijn dat je de koeler 180 graden moet draaien? Kijk eens goed hierna, als de koeler verkeerd zit dan komt het koel vlak niet in het midden maar exentrisch, of misschien half op je CPU!!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met de Pentium3 1000Mhz + GoldenOrb.
Bij mij werd er een temperatuur van 96 graden gemeten.
Bij nader onderzoek bleek dat de GoldenOrb geen goed contact (of helemaal niet) maakte met de cpu.
Ik heb het aandraaisysteem van de GoldenOrb wat moeten verbuigen om de GoldenOrb volledig contact te laten maken met de cpu.
Daarna werd er een temperatuur gemeten van 38 graden.

Ik gebruik nu overigens de Intel-cooler, die bij de P3 is geleverd, die koelt even goed en maakt veel minder lawaai.

Ik gebruik ook Arctic Silver2.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Wedden dat tie op Fahrenheit staat

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 22:01 schreef Dinictus het volgende:
Wedden dat tie op Fahrenheit staat
Als dat zo is,
hoe kan je dat veranderen in Celcius?

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Zoeken, ik kan je niet vertellen waar dat precies te vinden is aangezien ik niet weet welke bios je hebt e.d.

Trouwens, het lijkt me logisch dat je op de plek waar je je CPU Temp afleest ook wel kan vinden in wat voor eenheid de T wordt weergegeven.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

cpu dood of temp sensor is aan het flippen

BTW
OFFTOPIC modus

zijn de scholen in nederland al terug bezig:?
was juist op een nl site stond daar op :?

EINDE OFFTOPIC MODUS

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Ik schrik hier ook... MBM 5 net erop gezet, nooit op temps gelet. 76C :( Bij 100% cpu-usage. Nu 44C, bij 5% usage... :( Is een PIII733@733 met een fan erop (maakt contact, draait, komt alleen geen hete lucht uit, hmmz...)
Pagina: 1