Vraag
Alle reacties
Voorbeeld van het eerste stukje:
2x7 = 14
14+7=21
21+7=28
28+7=35
Etc
Je moet dus een function maken die eerst het startgetal *2 doet en daarna een forloop die het startgetal telkens optelt op de output.
[ Voor 61% gewijzigd door Jboy1991 op 27-03-2021 23:22 ]
Heb je al iets geprogrammeerd? En waar loop je op vast?
Of is een deel van de opdracht nog niet duidelijk? Of weet je niet precies hoe je het moet gaan aanpakken?
Speel ook Balls Connect en Repeat
tafel = [];
For loopje(c=1; c<n+1;c++) {
tafel.push( x * c);
}
return tafel
}
Zoiets? Kan natuurlijk nog veel simpeler/mooier
[ Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 27-03-2021 23:33 ]
Ik heb dus nu de code waarbij ik de input kan geven welke tafel hij moet bereken, maar hij gaat elke keer tot het vooraf gezegde tafel(nu 12)Onbekend schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 23:20:
We kunnen je helaas niet het antwoord geven, maar je wel naar de juiste richting helpen.
Heb je al iets geprogrammeerd? En waar loop je op vast?
Of is een deel van de opdracht nog niet duidelijk? Of weet je niet precies hoe je het moet gaan aanpakken?
using System;
public class MyProgram
{
public static void Main(string[] args)
{
string beginnen;
double tafel;
string stoppen;
Console.WriteLine("Wilt u beginnen met de tafelkaart 1 t/m 12? (ja/nee) ");
beginnen = Console.ReadLine();
if (beginnen == "ja")
{
do
{
Console.WriteLine("Welke tafel wilt u zien? (vul een getal in tussen de 1 en de 12)");
tafel = readValue();
while (tafel <= 0)
{
Console.WriteLine("Deze tafel kaart gaat tot de tafel van 12, probeer opnieuw (voer in getal tussen 1 en de 12)");
tafel = readValue();
}
while (tafel >= 13)
{
Console.WriteLine("Deze tafel kaart gaat tot de tafel van 12, probeer opnieuw (voer in getal tussen 1 en de 12)");
tafel = readValue();
}
int teller;
teller = 1;
while (teller <= 10)
{
Console.WriteLine(teller.ToString() + "x" + tafel + "=" + teller * tafel);
teller = teller + 1;
}
Console.WriteLine("Wilt u verder gaan met de tafelkaart? (ja/nee)");
stoppen = Console.ReadLine();
}
while (stoppen == "ja");
}
Console.WriteLine("Bedankt voor het gebruiken van de tafelkaart!");
}
private static double readValue()
{
double result;
while (!double.TryParse(Console.ReadLine(), out result));
return result;
}
}
aleen het resultaat moet een list/array zijn...
Dat kloptCyberMania schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 23:59:
Je maakt het jezelf veel te moeilijk. Je docent wil gewoon zoiets zien als ik net gepost heb.

Wat gebeurd er hier als ik eerst 13 invul en daarna 0?Patatje01 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 23:56:
[...]
Console.WriteLine("Welke tafel wilt u zien? (vul een getal in tussen de 1 en de 12)");
tafel = readValue();
while (tafel <= 0)
{
tafel = readValue();
}
while (tafel >= 13)
{
tafel = readValue();
}
int teller;
Ik weet niet of input validation een onderdeel van de opdracht is, maar ik zou die 2 while loopjes combineren naar 1 statement.
Daarnaast ben ik het met Cybermania eens
using System;
public class MyProgram
{
public static void Main(string[] args)
{
string beginnen;
double tafel;
string stoppen;
Console.WriteLine("Wilt u tafels uitrekenen? (ja/nee) ");
beginnen = Console.ReadLine();
if (beginnen == "ja")
{
do
{
Console.WriteLine("Welke tafel wilt u zien?");
tafel = readValue();
{
double teller;
double eindTeller;
Console.WriteLine("Tot welke teller wilt u het zien?");
eindTeller = readValue();
teller = 1;
while (teller <= eindTeller)
{
Console.WriteLine(teller.ToString() + "x" + tafel + "=" + teller * tafel);
teller = teller + 1;
}
}
Console.WriteLine("Wilt u verder gaan met de tafelkaart? (ja/nee)");
stoppen = Console.ReadLine();
}
while (stoppen == "ja");
}
Console.WriteLine("Bedankt voor het gebruiken van de tafelkaart!");
}
private static double readValue()
{
double result;
while (!double.TryParse(Console.ReadLine(), out result));
return result;
}
}
i know hij is lang maar die korte van cybermania lukt me niet ofzo?
Ik zou het zo doen:
1. Maak een functie die een lijst kan printen. Kan zijn dat je die al gekregen hebt van je docent.
2. Maak een stukjeTafel-functie die altijd een lijst met 7, 14, 21, 28, 35 teruggeeft en print dat met de functie uit 1 om te controleren of het allemaal werkt. Doe nu nog niets met parameters.
3. Bereken de getallen die je teruggeeft aan de hand van de eerste parameter. Dus als je 12 meegeeft als argument moet je functie op dit punt [12, 24, 36, 48, 60] teruggeven.
4. Zorg nu dat je functie ook iets doet met de tweede parameter. Dit is dus het aantal getallen dat je moet berekenen. Je functie zou nu de voorbeelden moeten kunnen berekenen:
1
2
3
| print(stukjeTafel(7, 5)); print(stukjeTafel(12, 10)); print(stukjeTafel(17, 6)); |
5. Vraag de getallen aan de gebruiker en roep stukjeTafel aan. Maar als ik zo de opdracht lees hoeft dit niet eens gemaakt te worden.
Verder moet je ook even klagen bij je docent over de naamgeving. Een functie heeft parameters. Argumenten zijn de dingen die je meegeeft bij de aanroep.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| // a en b zijn parameters public int Functie(int a, int b) { return a * b. } // 5, 7, 3, x zijn argumenten Functie(5, 7); Functie(3, x); |
We gaan hier niet je huiswerk zitten doen, dat mag je zelf doen.
Wat begreep je niet aan onze quickstart
[ Voor 53% gewijzigd door RobIII op 28-03-2021 00:33 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Dit topic is gesloten.