Toon posts:

ACC met VR bril

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• PAPERNOTE
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-01-2022
Mijn vraag
Ik overweeg een Oculus Quest 2 aan te schaffen om ASSETTO CORSA COMPETIZIONE te spelen. Spel draait prima, maar kan mijn PC dit aan? De specs zeggen mij niet zoveel ...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
AMD Ryzen 5 2600X Six-core processor 3.60 GHz
16 Gb RAM
Nvidia GeForce GTX 1060 6 GB

Kan iemand mij adviseren?
...

Alle reacties

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat moet op niet té hoge settings prima kunnen. Het voordeel van racers is dat een iets lagere framerate door je relatief stabiele positie in de game (in je auto) je minder snel misselijk maakt.

• PAPERNOTE
Dank voor je snelle reactie!
Bedoel je met "niet te hoge settings" een paar dingen uitzetten of juis maar een paar dingen aanzetten?

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:24
ACC is in VR behoorlijk zwaar. Als ik je hardware zo zie denk ik niet dat dat gaat lukken, tenzij je echt op potato mode gaat gamen.

AC op mijn ryzen3600/GTX 1070 combi is af en toe al kantje boord, ACC schijnt nog veel zwaarder te zijn in VR

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-03 16:53
Ik speel zelf ACC in VR op een HP Reverb G2, met een RTX 3080. De HP Reverb G2 heeft dan een nog hogere resolutie als de Quest 2. Maar de Quest 2 is ook al aardig hoge resolutie. Ik moet met de RTX 3080 al bijna alles op Low zetten voor een redelijke framerate in VR.

Daarnaast denk ik dat ook je 2600X een bottleneck zal/kan geven. Ik ben geüpdatet van een 2700X naar een 3900X en merkte een groot verschil vooral met veel autos op de track.

Ik denk niet dat je een goede ervaring gaat hebben in VR met de specs van jou systeem. In ieder geval niet voor ACC.

AMD Ryzen 7 5800X3D - G.Skill Ripjaws V 32 GB DDR4 @ 3600 MHz C16 - ASUS ROG Strix B550-E - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 980 Pro 2TB - Samsung 970 EVO Plus 2TB - 860 EVO 1TB - 850 EVO 1TB - 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GN850

• PAPERNOTE
Dank iedereen!

Ik denk dat ik het nog maar even op een goede monitor houd!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:53
Zelfs met een RTX 3090 en een 9700K@5Ghz haal ik geen constante 90fps, tenzij ik behoorlijke concessies doe in de beeld kwaliteit.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-03 10:05
Niet doen idd.

Tevens is veel wat je leest appels met peren vergelijken. Heb zelf een 9900k en een RTX2080 en kan wél 90 fps houden itt poster boven mij.

Daarbij heb ik de Oculus CV1 waarbij de resolutie relatief laag is. Waarschijnlijk heeft Henkus een Reverb of Quest met vele malen betere resolutie oid, waardoor het bij hem niet lekker draait.

Met de spullen die je hebt kan je beter op scherm blijven rijden, of andere games overwegen als Automobilista 2 bijvoorbeeld.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• superrob
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 13:32
pagani schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:55:
Dat moet op niet té hoge settings prima kunnen. Het voordeel van racers is dat een iets lagere framerate door je relatief stabiele positie in de game (in je auto) je minder snel misselijk maakt.
Hoe kun je zo’n advies geven??? Heb jezelf ooit acc in vr gespeeld?

iRacing Profiel

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:22

Mystikal

It never hurts to help

superrob schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:02:
[...]

Hoe kun je zo’n advies geven??? Heb jezelf ooit acc in vr gespeeld?
Helemaal mee eens. Ik heb met mijn 3060ti en 5600x het ook geprobeerd (Reverb G2), maar heb het eigenlijk op gegeven. Speel nu AM2 en dat gaat vele malen beter!

Basement Bios ---- Exo-S

• superrob
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 13:32
Mystikal schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:03:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb met mijn 3060ti en 5600x het ook geprobeerd (Reverb G2), maar heb het eigenlijk op gegeven. Speel nu AM2 en dat gaat vele malen beter!
Als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel zomaar wat roepen zonder dat je het kunt onderbouwen. Ook hier op tweakers heb je de nono;s zitten die maar wat roepen. :(

iRacing Profiel

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:22
ACC is zeer zware game, dat kan jouw pc niet aan op high wellicht zelfs niet op medium! Is echt zo, mijn RTX 2070 heeft al lichte moeite met dit spel en met die kaart kan ik alles spelen.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03 20:54

Nutral

gamer/hardware freak

ACC is een game die zwaar is en daarbij ook niet een hele lekkere frame pacing heeft. Frame pacing is belangrijk voor VR, omdat je bij korte stotters ook een stotter krijgt in je beeldveld. Op een lage framerate is het funest.

de quest 2 heeft een vrij hoge resolutie en je gtx1060 zal daar dus niet hele hoge graphics kunnen trekken.

Daarnaast als je de Quest2 met link kabel gebruikt, rendert de grafische kaart het beeld, vervolgens moet de processor dat encoden naar een h264 (of avc?) stream die vervolgens weer gedecode word door de quest. de 2600x is daar niet de beste processor voor.

Je hebt alsnog wel de optie op de settings laag te zetten en andere games zoals iracing en asetto corsa zullen wel een stuk beter draaien.

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-03 15:36
PC2 en AM2 zijn de beste optimized VR race games, AC is ook wel te doen maar is redelijk veel modding voor nodig en dan nog zit je te klooien met 2d menus en dergelijke.

Instagram

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ACC corsa werkt bij mij in VR op een 1080 niet prettig. Ten eerste is de interface niet goed uitgedacht in VR, je hebt vaak een toetsenbord en muis nodig, want alleen met je VR controls kom je er niet.

Spelen gaat wel, als je tevreden bent met lage settings.

Ik haal veel meer fun uit Project Cars2, wat prima draait (ook niet full graphics hoor)

[Voor 14% gewijzigd door superduper op 12-04-2021 11:24]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Furfoot schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:44:
PC2 en AM2 zijn de beste optimized VR race games, AC is ook wel te doen maar is redelijk veel modding voor nodig en dan nog zit je te klooien met 2d menus en dergelijke.
Wat is AM2? Heb je een linkje?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-03 15:36
superduper schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:27:
[...]

Wat is AM2? Heb je een linkje?
Automobilista 2. Deze is gebouwd op de Madness engine van PC2 en is daardoor ook zo goed geoptimaliseerd als PC2. AM2 heeft net wat betere default physics en FFB i.v.m. PC2 alleen mis ik wel veel tracks/autos.

Instagram

• rubinski666
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 17:44
Ik heb een oculus rift s en een hp reverb g2

de HP reverb G2 is eigenlijk niet bruikbaar op mijn systeem (i7-7700K + 1080ti).
Voor mij is de rift s zo wat de soft spot.
Is ook redelijk goedkoop tweedehands te krijgen.
Werkt heel goed in alle racegames met mijn specs en toch al een deftige resolutie.

Ook rfactor2 vind ik wel goed draaien met mijn specs met de rift s
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee