Ik ben stapsgewijs mijn huis aan het renoveren en ben nu bij de vraag aangekomen wat ik met mijn beglazing moet doen. De kozijnen zijn goed, jaar of 20 oud, maar ik vraag me af wat voor glas er in zit en of vervanging nodig is. Daarvoor zijn 2 redenen: warmte-isolatie en geluidsisolatie. De eerste reden lijkt me duidelijk, de 2e reden is de drukke weg waar ik aan woon die alleen maar drukker wordt. Dus ik wil serieus kijken naar de mogelijkheid van geluidsisolerend glas.
De huidige beglazing stamt uit 1998 en ik vermoed dat er geen HR++ glas in zit, maar wel enige geluidsisolatie vanwege de naam ('Rinofoon'). Ik kan verder helemaal niets terugvinden over dit glas. Weet iemand hier wat voor glas dit is en of het verstandig is dit te vervangen door HR++ geluidsisolerend glas?
Hierbij een foto van de binnenzijde van het glas. Het kozijn wordt geschilderd, maar daar wacht ik nog even mee totdat ik weet of ik het glas wil vervangen.
De huidige beglazing stamt uit 1998 en ik vermoed dat er geen HR++ glas in zit, maar wel enige geluidsisolatie vanwege de naam ('Rinofoon'). Ik kan verder helemaal niets terugvinden over dit glas. Weet iemand hier wat voor glas dit is en of het verstandig is dit te vervangen door HR++ geluidsisolerend glas?
Hierbij een foto van de binnenzijde van het glas. Het kozijn wordt geschilderd, maar daar wacht ik nog even mee totdat ik weet of ik het glas wil vervangen.
:strip_exif()/f/image/yCpuDvX06Z3JoO1TK0eC88Jy.jpg?f=fotoalbum_large)