Ik heb een paar weken vakantie opgenomen, ben naar het buitenland geweest en na terugkomst de verplichte (door werkgever) quarantaine doorlopen van 5 dagen. Na deze dagen heb ik een corona test gedaan, de uitslag was negatief. Volgens de regels dus weer in staat om te werken echter had ik nog een paar dagen extra vakantie.
De dag na mijn test is mijn partner ziek geworden (die met mij op vakantie was), drie dagen later een corona test, uitslag positief.
Gevolg ik moet in quarantaine.
Mijn manager heeft laten weten dat HR heeft gezegd dat dit onder mijn eigen risico valt en dat ik dus vakantiedagen extra moet opnemen voor mijn quarantaine (en indien ik later positief test die ziekte dagen ook neem ik aan).
Ik heb mijn manager verteld dat ik het hier niet mee eens ben en heb daarop ook naar HR een mailtje gestuurd met mijn argumenten en gevraagd naar hun uitleg (nog geen antwoord).
Mijn argumenten in het kort:
- verplichte quarantaine en test al gedaan
- ik had reeds aan het werk kunnen zijn
- ik ben zelf niet ziek en heb tot dit moment geen klachten (gehad)
Afgezien van wat mijn HR zal zeggen, wat is kullie mening?
De dag na mijn test is mijn partner ziek geworden (die met mij op vakantie was), drie dagen later een corona test, uitslag positief.
Gevolg ik moet in quarantaine.
Mijn manager heeft laten weten dat HR heeft gezegd dat dit onder mijn eigen risico valt en dat ik dus vakantiedagen extra moet opnemen voor mijn quarantaine (en indien ik later positief test die ziekte dagen ook neem ik aan).
Ik heb mijn manager verteld dat ik het hier niet mee eens ben en heb daarop ook naar HR een mailtje gestuurd met mijn argumenten en gevraagd naar hun uitleg (nog geen antwoord).
Mijn argumenten in het kort:
- verplichte quarantaine en test al gedaan
- ik had reeds aan het werk kunnen zijn
- ik ben zelf niet ziek en heb tot dit moment geen klachten (gehad)
Afgezien van wat mijn HR zal zeggen, wat is kullie mening?
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o