Tool om externe schijven te doorzoeken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-04 10:52
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een tool die "snel" externe schijven kan doorzoeken en alleen resultaten laat tonen waarbij een gedeelte in een folder, bestandnaam of file overeen komt met meerdere specifieke zoekworden. Dus hij moet alle resultaten laten zien die bijvoorbeeld, "pietje", "klaas" of "evert" in de folder, bestandnaam of inhoud hebben zitten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Verkenner

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op het forum gezocht, maar niet de juiste oplossing gevonden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

open commandprompt
code:
1
tree Drive:\folder\subfolder /f > c:\tree-van-drive.txt

En dan tree-van-drive.txt openen in notepad en zoeken?

Edit:
En als je notepad++ gebruikt, kan je zoeken met regular expressions zodat je meerdere zoektermen in 1 zoekterm kan proppen en op die manier alle resultaten in 1 keer hebt.

[ Voor 42% gewijzigd door McKaamos op 25-03-2021 13:33 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

McKaamos schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:27:
open commandprompt
code:
1
tree Drive:\folder\subfolder /f > c:\tree-van-drive.txt

En dan tree-van-drive.txt openen in notepad en zoeken?
Dat dekt de inhoud van de bestanden niet.

De inhoud van bestanden doorzoeken gaat nooit heel snel zijn denk ik zo. De enige manier om dat snel te doen is door het vooraf (en daarna continue) te indexeren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Orion84 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:33:
[...]

Dat dekt de inhoud van de bestanden niet.

De inhoud van bestanden doorzoeken gaat nooit heel snel zijn denk ik zo. De enige manier om dat snel te doen is door het vooraf (en daarna continue) te indexeren.
Excuus, daar las ik even overheen.
Inhoud moet je inderdaad elk bestand in duiken, dus er is geen betere optie, afgezien van indexeren. En dan is de vraag wat je dan gaat indexeren, want als het overal in de inhoud kan zitten moet je alles indexeren en heb je effectief een kopie van je bestanden en duurt zoeken net zo lang.

Als dat de vraag is, is je enige optie snellere opslagmedia.
Gebruik je nu nog USB2 harddisks, overweeg dan eens USB3 behuizingen ipv USB2. Dat scheelt enorm.
Is het al USB3 en nog te traag, dan is de beste optie om de disks te vervangen voor SSD's.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het dekt de lading misschien niet geheel, maar Everything is fantastisch. Weet niet in hoeverre die ook inhoud dekt.

[ Voor 15% gewijzigd door TMDC op 25-03-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb in het verleden veel https://dtsearch.com gebruikt voor indexeren van alle bestand-inhoud. Is alleen niet goedkoop.

Tegenwoordig doet de verkenner (i.c.m. pdf ifilter) het op een SSD ook best redelijk, maar niet snel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snifrrr
Tree kan mij op zich wel helpen. Ik heb het al kunnen reduceren naar het doorzoeken van bestandnamen alleen. Dus heb niet perse de inhoud nodig.

Kan ik met het tree commando ook hidden, verloren, geformateerd, verwijdere bestanden ophalen die evt nog hersteld kunnen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 20:40

M2M

medicijnman

Hidden waarschijnlijk wel, maar geformatteerd of verwijdert, daarvoor moet je eerst een recovery-tool over de schijf heen halen. En fingers crossed dat er nog geen data overschreven is.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snifrrr
M2M schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:35:
Hidden waarschijnlijk wel, maar geformatteerd of verwijdert, daarvoor moet je eerst een recovery-tool over de schijf heen halen. En fingers crossed dat er nog geen data overschreven is.
Ok bedankt. Tips voor een goede recoverytool waarmee ik de eerste scan kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

snifrrr schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Ok bedankt. Tips voor een goede recoverytool waarmee ik de eerste scan kan maken?
In de OM FAQ staat daar wel het een en ander over geschreven.

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 26-03-2021 11:47 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1