Toon posts:

Ik kan niet modereren, als ghostery aan staat.

Pagina: 1
Acties:

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 16:04

wica

De duivel jacht op me

Topicstarter
Goede middag,

Sinds vanmorgen kan ik niet o.a. niet meer modereren als mijn plugin ghostery aanstaat.
Zet ik deze uit, dan werkt het weer al.

Merk ook als ik op de FP ben dat ik niet meer kan klikken op het Notificaties menu, maar wel als ik op het forum zit.

Is dit een bugje?

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:17

crisp

Devver

Pixelated

Lijkt op frontpage scripts doen niets meer? - daar werd het veroorzaakt door een rule in uBlock. Wellicht maakt Ghostery gebruik van dezelfde ruleset?

Als het goed is heeft uBlock die rule alweer verwijderd, dus je rules updaten zou dan moeten helpen.

Intentionally left blank

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 16:04

wica

De duivel jacht op me

Topicstarter
Is idd het zelfde issue, dank je

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar nog steeds actueel.

Op de fp doen de menuutjes onder berichten en notificaties het niet, als Ghostery actief is.
Ublock aan of uit, maakt geen verschil.

Gelukkig speelt het probleem alleen op de fp. Zodra je in GoT zit, werken berichten en notificaties weer wel (?) Ongeacht of Ghostery al dan niet actief is.

Mooie Plaatjes   

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ehtweak schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:06:
Maar nog steeds actueel.

Op de fp doen de menuutjes onder berichten en notificaties het niet, als Ghostery actief is.
Ublock aan of uit, maakt geen verschil.

Gelukkig speelt het probleem alleen op de fp. Zodra je in GoT zit, werken berichten en notificaties weer wel (?) Ongeacht of Ghostery al dan niet actief is.
Op GoT draaien we geen AdDefend banners.

uBlock heeft het probleem al opgelost. Hoe het precies zit met Ghostery en blocklists weet ik niet precies.

Intentionally left blank

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het heeft blijkbaar met AdBlocking van Ghostery te maken.
Als je alleen maar die optie uitschakelt in Ghostery, werken zaken als de mod menuutjes en de notificatie symbooltjes weer wel.

Mooie Plaatjes   

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ehtweak schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:21:
Het heeft blijkbaar met AdBlocking van Ghostery te maken.
Als je alleen maar die optie uitschakelt in Ghostery, werken zaken als de mod menuutjes en de notificatie symbooltjes weer wel.
Ik vermoed dat Ghostery de rules van uBlock (her)gebruikt, maar nog niet up-to-date is met de fix van uBlock van vandaag. Ik weet echter te weinig van de internals van Ghostery. Ik denk dat het het beste is om het daar te melden en te verwijzen naar de informatie in o.a. frontpage scripts doen niets meer? en https://github.com/uBlockOrigin/uAssets/issues/8782 omdat het om dezelfde issue lijkt te gaan (side-effects van specifieke AdDefend blockrule).

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik kan het overigens zelf niet reproduceren met Ghostery in Firefox v.87 onder Windows

Intentionally left blank

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

crisp schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:51:
Ik kan het overigens zelf niet reproduceren met Ghostery in Firefox v.87 onder Windows
Hier nog (steeds) wel. :-(

FF 87 met Ghostery for Firefox version 8.5.5 Win10 Prof.

't Is trouwens alleen maar op de FP van tweakers, zodra je ergens verder navigeert, is het probleem over.

Mooie Plaatjes   

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ehtweak schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 23:21:
[...]

Hier nog (steeds) wel. :-(

FF 87 met Ghostery for Firefox version 8.5.5 Win10 Prof.

't Is trouwens alleen maar op de FP van tweakers, zodra je ergens verder navigeert, is het probleem over.
Dus bij een nieuwsartikel of in de pricewatch heb je het probleem ook niet?

Intentionally left blank

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En we zijn weer een dag verder en 'ineens' werkt alles weer?
Geen idee waardoor het nu weer wel werkt... :?

Zeker toch op de achtergrond de filtering van Ublock en/of Ghostery die weer aangepast is? Bij mijn vorige bericht had ik expliciet de caches geleegd en de filterlists opnieuw geladen, maar dat hielp niet. Nu dus wel.

Afijn; so far so good.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ehtweak schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:30:
En we zijn weer een dag verder en 'ineens' werkt alles weer?
Geen idee waardoor het nu weer wel werkt... :?

Zeker toch op de achtergrond de filtering van Ublock en/of Ghostery die weer aangepast is? Bij mijn vorige bericht had ik expliciet de caches geleegd en de filterlists opnieuw geladen, maar dat hielp niet. Nu dus wel.

Afijn; so far so good.
Mooi :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee