Lijkt op frontpage scripts doen niets meer? - daar werd het veroorzaakt door een rule in uBlock. Wellicht maakt Ghostery gebruik van dezelfde ruleset?
Als het goed is heeft uBlock die rule alweer verwijderd, dus je rules updaten zou dan moeten helpen.
Als het goed is heeft uBlock die rule alweer verwijderd, dus je rules updaten zou dan moeten helpen.
Intentionally left blank
Maar nog steeds actueel.
Op de fp doen de menuutjes onder berichten en notificaties het niet, als Ghostery actief is.
Ublock aan of uit, maakt geen verschil.
Gelukkig speelt het probleem alleen op de fp. Zodra je in GoT zit, werken berichten en notificaties weer wel (?) Ongeacht of Ghostery al dan niet actief is.
Op de fp doen de menuutjes onder berichten en notificaties het niet, als Ghostery actief is.
Gelukkig speelt het probleem alleen op de fp. Zodra je in GoT zit, werken berichten en notificaties weer wel (?) Ongeacht of Ghostery al dan niet actief is.
Op GoT draaien we geen AdDefend banners.ehtweak schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:06:
Maar nog steeds actueel.
uBlock heeft het probleem al opgelost. Hoe het precies zit met Ghostery en blocklists weet ik niet precies.
Intentionally left blank
Het heeft blijkbaar met AdBlocking van Ghostery te maken.
Als je alleen maar die optie uitschakelt in Ghostery, werken zaken als de mod menuutjes en de notificatie symbooltjes weer wel.
Als je alleen maar die optie uitschakelt in Ghostery, werken zaken als de mod menuutjes en de notificatie symbooltjes weer wel.
Ik vermoed dat Ghostery de rules van uBlock (her)gebruikt, maar nog niet up-to-date is met de fix van uBlock van vandaag. Ik weet echter te weinig van de internals van Ghostery. Ik denk dat het het beste is om het daar te melden en te verwijzen naar de informatie in o.a. frontpage scripts doen niets meer? en https://github.com/uBlockOrigin/uAssets/issues/8782 omdat het om dezelfde issue lijkt te gaan (side-effects van specifieke AdDefend blockrule).ehtweak schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:21:
Het heeft blijkbaar met AdBlocking van Ghostery te maken.
Intentionally left blank
Hier nog (steeds) wel.crisp schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:51:
Ik kan het overigens zelf niet reproduceren met Ghostery in Firefox v.87 onder Windows
FF 87 met Ghostery for Firefox version 8.5.5 Win10 Prof.
't Is trouwens alleen maar op de FP van tweakers, zodra je ergens verder navigeert, is het probleem over.
Dus bij een nieuwsartikel of in de pricewatch heb je het probleem ook niet?ehtweak schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 23:21:
[...]
Hier nog (steeds) wel.![]()
FF 87 met Ghostery for Firefox version 8.5.5 Win10 Prof.
't Is trouwens alleen maar op de FP van tweakers, zodra je ergens verder navigeert, is het probleem over.
Intentionally left blank
En we zijn weer een dag verder en 'ineens' werkt alles weer?
Geen idee waardoor het nu weer wel werkt...
Zeker toch op de achtergrond de filtering van Ublock en/of Ghostery die weer aangepast is? Bij mijn vorige bericht had ik expliciet de caches geleegd en de filterlists opnieuw geladen, maar dat hielp niet. Nu dus wel.
Afijn; so far so good.
Geen idee waardoor het nu weer wel werkt...
Zeker toch op de achtergrond de filtering van Ublock en/of Ghostery die weer aangepast is? Bij mijn vorige bericht had ik expliciet de caches geleegd en de filterlists opnieuw geladen, maar dat hielp niet. Nu dus wel.
Afijn; so far so good.
Mooiehtweak schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:30:
En we zijn weer een dag verder en 'ineens' werkt alles weer?
Geen idee waardoor het nu weer wel werkt...![]()
Afijn; so far so good.
Intentionally left blank
Pagina: 1