Vraag

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-03 07:00
Mijn vraag
Sinds een week ongeveer heb ik het probleem dat mijn Honor 10 geen video's meer afspreelt. Whatsapp, dumpert, youtube en ook zelf gemaakte video's met de camera spelen niet af.

In de YouTube app laad de thumbnail en daarna blijft de cirkel alsmaar draaien.
In de dumpert app speelt de ad, maar zonder beeld. Na ad komt de groene cirkel in beeld en blijft maar draaien.
In whatsapp blijft het bericht met video onscherp en weer een draaiende cirkel. GIFs spelen af bij het uitzoeken maar kan ik niet uploaden of van anderen gekregen afspelen.
Alle video's in de standaard galerij app zijn zwart en er gebeurt niets bij het aantikken.

Ik dacht dat ik last had van de bug met webview component van deze week, maar ik had het probleem al eerder. Afgelopen zondag heb ik m'n Honor 10 al eens een factory reset gegeven, dat hielp tot dinsdag.

Als ik webview component uitschakel crashen de apps al bij opstarten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Honor 10
Android 10
geen root

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Factory reset
Clear cache webview, Huawai video app, play services

Mijn blog over domoticz, home assistant, Synology en Arduino/ESP8266

Alle reacties

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-03 17:07
[Galaxy J5 (2016)] Ernstige storing

Iemand met ook app problemen op zijn toestel, dus in plaats van
Clear cache webview,
Kun je beter deze verwijderen en daarna opnieuw updaten in de playstore.

En hier het probleem in het nieuws: nieuws: Google bevestigt dat Android-apps crashen door probleem System WebView

[Voor 40% gewijzigd door dutchnltweaker op 25-03-2021 10:05]

• dutchnltweaker
Edit:
Te snel gelezen, ik zie dat je een factory reset hebt gedaan.
Heb je laatst een update ontvangen of kwam dit probleem opeens?

• dutchnltweaker
@wautah91 Wat je ook nog zou kunnen doen is HISUITE installeren als dat nog kan, omdat HONOR is verkocht en niet meer van Huawei is. https://consumer.huawei.com/nl/support/hisuite/.
Als dat lukt kan je een oudere emui versie installeren (downgraden) en checken of dan alles werkt en daarna zou je weer kunnen update naar de laatste versie.
Werkt dit alles niet kan het duiden op misschien toch een hardware defect op het moederbord, meestal problemen met beeld betekenen op een computer dat er een defect of probleem met de videokaart is, het blijft helaas techniek. Wat je dan kunt doen is ter reparatie aanbieden onder garantie, maar als je jouw telefoon in 2018 hebt gekocht dan val je helaas net buiten de boot. Maar laten we eerst van het positieve uitgaan!

[Voor 19% gewijzigd door dutchnltweaker op 25-03-2021 10:21]

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-03 07:00
dutchnltweaker schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:17:
@wautah91 Wat je ook nog zou kunnen doen is HISUITE installeren als dat nog kan, omdat HONOR is verkocht en niet meer van Huawei is. https://consumer.huawei.com/nl/support/hisuite/.
Als dat lukt kan je een oudere emui versie installeren (downgraden) en checken of dan alles werkt en daarna zou je weer kunnen update naar de laatste versie.
Werkt dit alles niet kan het duiden op misschien toch een hardware defect op het moederbord, meestal problemen met beeld betekenen op een computer dat er een defect of probleem met de videokaart is, het blijft helaas techniek. Wat je dan kunt doen is ter reparatie aanbieden onder garantie, maar als je jouw telefoon in 2018 hebt gekocht dan val je helaas net buiten de boot. Maar laten we eerst van het positieve uitgaan!
Bedankt voor het meedenken!

Na de factory reset werkte alles weer als normaal, dus het is iets in de software. Na een paar dagen, volgens mij dinsdag, na zondag de reset gedaan te hebben, heb ik het probleem weer. Telefoon heb ik in 2018 gekocht dus inderdaad geen garantie meer.

Met de updates van webview werkt het nog steeds niet. Ik heb nu webview beta geïnstalleerd uit de play store maar dat werkt ook niet.

Ik weet trouwens niet zeker of het met webview te maken heeft want de standaard galerij app speelt ook geen video's af. Lijkt mij dat webview daar niet in zit.

[Voor 5% gewijzigd door wautah91 op 25-03-2021 10:50]

Mijn blog over domoticz, home assistant, Synology en Arduino/ESP8266

• dutchnltweaker
wautah91 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Bedankt voor het meedenken!

Na de factory reset werkte alles weer als normaal, dus het is iets in de software. Na een paar dagen, volgens mij dinsdag, na zondag de reset gedaan te hebben, heb ik het probleem weer. Telefoon heb ik in 2018 gekocht dus inderdaad geen garantie meer.

Met de updates van webview werkt het nog steeds niet. Ik heb nu webview beta geïnstalleerd uit de play store maar dat werkt ook niet.

Ik weet trouwens niet zeker of het met webview te maken heeft want de standaard galerij app speelt ook geen video's af. Lijkt mij dat webview daar niet in zit.
Dan zou ik toch eerst een downgrade proberen via hisuite, kijken hoe dat zich verhoudt en daarna te upgrade/update.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee