Vraag

• geedoubleyou
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-02 18:01
Mijn vraag
Diverse apps werken plotseling niet meer of maar half. Enkele voorbeelden:
- Notities: als ik deze app opstart dan krijg ik even een leeg scherm en daarna keer ik terug naar het apps overzicht.
- Google: start wel op maar zodra ik een zoekopdracht geef: even leeg scherm dan terug naar overzicht
- Teletekst: idem als Notities: geen reactie
- Google Maps werkt wel
- NOS nieuws werkt wel
Vraag: hoe los ik dit op?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb de telefoon opnieuw opgestart.
- Ik heb de batterij even los gehad
- Onder 'resetten' heb ik de instellingen gereset.

Beste antwoord (via geedoubleyou op 26-03-2021 11:58)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
nieuws: Google bevestigt dat Android-apps crashen door probleem System WebView

Oplossing is om de system webview app te updaten via de play store. Op een oudere android versie toont die soms als uitgeschakeld. In dat geval kan je eerst Chrome uitschakelen, dan de system webview app updaten en daarna chrome terug inschakelen en weer updaten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
nieuws: Google bevestigt dat Android-apps crashen door probleem System WebView

Oplossing is om de system webview app te updaten via de play store. Op een oudere android versie toont die soms als uitgeschakeld. In dat geval kan je eerst Chrome uitschakelen, dan de system webview app updaten en daarna chrome terug inschakelen en weer updaten.

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:25

peer

oeps

Playstore openen en Android system webview updaten.

het is geen probleem, het is een uitdaging

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zoals ze hierboven al aangeven
de app webview updaten en alles werkt weer.

https://play.google.com/s...om.google.android.webview

I hate myself, but that's alright. And I love myself, but that's alright. And I tell myself that it's alright, that I dream about the day I die.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:19

keur0000

-------- N O N E --------

En als de laatste versie van gisteren er al op staat?
Heb hetzelfde probleem op 2 Samsung tablets, div apps blijven ineens crashen :( :( :(

[Voor 45% gewijzigd door keur0000 op 24-03-2021 21:54]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:06
hmm, dat is wel raar, hier ook op een telefoon alles geupdate en toen werkte alles weer gewoon.
Was je herstart ook na de update?

• keur0000

keur0000

MantaMaartuh schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:55:
hmm, dat is wel raar, hier ook op een telefoon alles geupdate en toen werkte alles weer gewoon.
Was je herstart ook na de update?

[Voor 5% gewijzigd door keur0000 op 24-03-2021 21:57]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Admiral Freebee
  • Niet online
keur0000 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:53:
En als de laatste versie van gisteren er al op staat?
Heb hetzelfde probleem op 2 Samsung tablets, div apps blijven ineens crashen :( :( :(
Heb je ook Chrome een update gegeven? Dat was bij mij de oplossing bij apparaten met een lagere versie dan Android 10.

• keur0000

keur0000

Admiral Freebee schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:43:
[...]

Heb je ook Chrome een update gegeven? Dat was bij mij de oplossing bij apparaten met een lagere versie dan Android 10.
Ja alles is up to date

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@keur0000 En als je webview verwijderd? Blijft het dan ook zo onstabiel?

I hate myself, but that's alright. And I love myself, but that's alright. And I tell myself that it's alright, that I dream about the day I die.

• geedoubleyou
Is niet gelukt. Heb Chrome uitgeschakeld, daarna system webview gedownload en geïnstalleerd, daarna Chrome weer ingeschakeld. Admiral Freebee heeft geadviseerd om daarna system webview te updaten maar hoe doe je dat? De app staat niet onder de Instellingen/Apps: niet onder 'Android system webview' en niet onder 'System webview'.

• keur0000

keur0000

geedoubleyou schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:20:
Is niet gelukt. Heb Chrome uitgeschakeld, daarna system webview gedownload en geïnstalleerd, daarna Chrome weer ingeschakeld. Admiral Freebee heeft geadviseerd om daarna system webview te updaten maar hoe doe je dat? De app staat niet onder de Instellingen/Apps: niet onder 'Android system webview' en niet onder 'System webview'.
Via de Play store zoeken op Android system webview, en daarna zie je gelijk of je de nieuwste versie hebt ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De Galaxy S8 van mijn vriendin had dit probleem van de week ook. Ik wist niet dat wat hier eerder gelinkt de oorzaak was, maar naar goed gebruik doe ik bij gekke problemen altijd even een update van alle play store apps die geüpdated kunnen worden (onder 'mijn apps'). En daarna was het probleem opgelost ;)

• keur0000

keur0000

Gismo1979 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:53:
@keur0000 En als je webview verwijderd? Blijft het dan ook zo onstabiel?
Goed idee, ga vanavond testen :)

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Je moet Chrome updaten. Niet uitschakelen.

• Admiral Freebee
  • Niet online
De url naar de app is https://play.google.com/s...om.google.android.webview

Mijn advies gold enkel voor oudere android versies omdat ik bij mijn apparaten had gemerkt dat webview enkel te updaten viel als ik Chrome uitschakelde. Bij android 10 en nieuwer valt webview gewoon te upgraden.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:06
Admiral Freebee schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:06:
Mijn advies gold enkel voor oudere android versies omdat ik bij mijn apparaten had gemerkt dat webview enkel te updaten viel als ik Chrome uitschakelde. Bij android 10 en nieuwer valt webview gewoon te upgraden.
Van (ongeveer) Android 5 totaan 9 werd Chrome gebruikt voor de webview, het heeft daar geen nut System WebView apart te updaten.

• Admiral Freebee
  • Niet online
hcQd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:16:
[...]

Van (ongeveer) Android 5 totaan 9 werd Chrome gebruikt voor de webview, het heeft daar geen nut System WebView apart te updaten.
Hmm dat wist ik niet. De app stond wel gewoon op de android 9 apparaten die ik had en ik heb gewoon die stappen gevolgd om zowel webview als chrome te updaten. Daarna was het probleem weg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geedoubleyou
Yes nu is het wel gelukt. Iedereen bedankt!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee