Maar dan moet er in woonkamer alsnog een switch tussen, of ik moet m'n TV ook via Wi-Fi laten lopen.Sethro schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:39:
Router heb je al en daarvan heb je er maar 1 nodig.
Heb even plattegrond toegevoegd. Rood is waar Connectbox staat, groen is werkplek in werkkamer (alles op ethernet behalve smartphone), geel is eetkamertafel en blauw is waar TV staat en waar ik ook nieuwe Wi-Fi router zou willen plaatsen (zit al ethernet).
Meeste Wi-Fi gebruik nu is op de bank (vlak voor blauw) en in de slaapkamer (direct aan andere kant van de muur van blauw). De plek die ik het belangrijkst vind om straks goede Wi-Fi te hebben, ook voor meerdere gebruikers tegelijk, is op plek geel.
Enige reden om voor meer dan één AP te gaan is als ik er dus ook één bij groen zou zetten, maar dat is dan alleen voor m'n smartphone. Ik verwacht dat een goede AP op blauw dat ook prima haalt. Slaapkamer heeft 0 toegevoegde waarde, want dat is nog geen 2m vanaf blauw, zit alleen een gipsbetonmuurtje tussen.

Reviews i.c.m. specs.DexterDee schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:48:
Mijn tegenvraag is waarom deze 3 als je een merk wil hebben dat bekend staat om hun goede netwerkapparatuur
Waarom niet? Alle drie doen het goed in (gebruikers)reviews.TP-Link heeft nog wel een okay reputatie, maar Asus en Netgear zouden niet mijn eerste keus zijn.
Ubiquity ken ik wel, die andere drie nog nooit van gehoord. Meestal is dat geen goed teken...Met jouw budget zou je eens moeten kijken naar Ubiquity, of anders Engenius, Aruba of Ruckus.