Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[CSS] Dropdwon menu verplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

Onderwerpen

Vraag

• MarcVanBeek
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 02-06 09:24
Mijn vraag

Ik moet voor school een HTML pagina met CSS maken. Daarop moet een dropdown menu aanwezig zijn onder aan de pagina. Het maken van een dropdownmenu lukt mij wel (zie code) maar hoe geef ik het menu een andere plaats op de pagina (bijvoorbeeld onderaan de pagina).

Kan iemand mij helpen ? alvast bedanken

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

dit is mijn test code:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<style>
.dropbtn {
background-color: #4CAF50;
color: white;
padding: 16px;
font-size: 16px;
border: none;
cursor: pointer;
}

.dropdown {
position: relative;
display: inline-block;
}

.dropdown-content {
display: none;
position: absolute;
background-color: #f9f9f9;
min-width: 160px;
box-shadow: 0px 8px 16px 0px rgba(0,0,0,0.2);
z-index: 1;
}

.dropdown-content a {
color: black;
padding: 12px 16px;
text-decoration: none;
display: block;
}

.dropdown-content a:hover {background-color: #f1f1f1}

.dropdown:hover .dropdown-content {
display: block;
}

.dropdown:hover .dropbtn {
background-color: #3e8e41;
}
</style>
</head>
<body>

<h2>Mijn Test Pagina</h2>
<p>Druk op de button om het menu te openen.</p>

<div class="dropdown">
<button class="dropbtn">Mijn drop down menu</button>
<div class="dropdown-content">
<a href="#">Link 1</a>
<a href="#">Link 2</a>
<a href="#">Link 3</a>
</div>
</div>

</body>
</html>

Alle reacties

• Belindo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06:56

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Speltip 1: Zet je code tussen code tags, dat maakt het een stuk leesbaarder
Speltip 2: Wat heb je zelf geprobeerd/gezocht/gedaan
Speltip 3: Is het niet de bedoeling dat je deze opdracht zélf maakt?

Verder heb je niks om te positioneren. Je div met dropdown staat simpelweg ónder al je content, dus komt de dropdown onderaan te staan.

Je zult meerdere divs moeten gebruiken. Bijvoorbeeld voor je maincontent, dan je inleiding tekst, en dan je dropdown. Dan kun je die divs allemaal op een andere manier positioneren.

Coding in the cold; <brrrrr />

• Oon
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Toevoeging op wat @Belindo aangeeft:

Een dropdown op basis van hover werkt alleen wanneer de trigger in de buurt staat, als je menu onderaan de pagina verschijnt en je knop bovenaan de pagina staat dan win je er niks mee.
Het is ook vreemd dat je een <button> gebruikt maar op hover checkt. Puur HTML/CSS heb je namelijk die button helemaal niet nodig, dat kan dan net zo goed een <a> of <span> zijn.

Gezien het simpele voorbeeld kun je ook een linkje naar een snippet op CodePen of JSFiddle toevoegen, dan kunnen wij meteen precies zien wat je nu al hebt en wat er nog fout gaat.

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 03:05

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Met wat hierboven gezegd is moet je al een heel eind komen maar ik wil je verzoeken een volgende keer onze Quickstart te hanteren wanneer je een topic opent. Ook zien we graag dat je code tags gebruikt wanneer je code post :)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True