Toon posts:

Lage FPS Warzone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VendenHill
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-12-2021
Goedemiddag,

Na veel mee te lezen heb ik eindelijk een account gemaakt. Mede omdat ik zelf een beetje vast loop.

Ik krijg met Valley Benchmark en Warzone een FPS van 45 en 30.

Mijn systeem is als volgt:

AMD Ryzen 5 5600x
Radeon RX6700XT
Corsair Vengeance Pro 16GB 3200mhz
B450m Mortar Max
Mastercooler AIO CPU cooler
Corsair RM650 PSU.

Ik heb al DDU laten runnen. Al mijn drivers zijn up to date. Ook heb ik het volgende geprobeerd:

MSI Afterburner zegt het volgende:

De FPS op Valley Benchmark moet toch veel hoger zijn?

Misschien zie ik iets over het hoofd. Ik ben vrij nieuw in het PC wereldje.

Alle reacties

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:08

watercoolertje

Untertitel

VendenHill schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:31:
Misschien zie ik iets over het hoofd. Ik ben vrij nieuw in het PC wereldje.
Kun je ipv MSI Afterburner misschien gebruik maken van die radeon software?

Wat ik zo zie in de grafiek lijken je cores op een kwart van de snelheid (500 mhz vs 2000+ mhz) te draaien van wat ze normaal ongeveer doen/kunnen.

Wat de oorzaak kan zijn is dat Radeon chill aanstaat, daarmee haalde ik ook veel lagere FPS (en corespeed) dan zou moeten: https://www.amd.com/en/technologies/radeon-software-chill

Je kan dat uit zetten maar ook die sliders min en max op het aantal Hz van je scherm zetten, dan doet ie gewoon wat nodig is en houdt ie zich niet in tot die FPS bereikt is (als ie het niet haalt houdt ie zich ook niet in).

[Voor 13% gewijzigd door watercoolertje op 24-03-2021 14:14]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:25
Ik had dit in het begin ook waardoor de fps niet hoger ging als 60 op mijn 6800XT. Bij mij was het een setting dat ik games op full-screen moest draaien voordat de grafische kaart echt aan ging.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• VendenHill
Op dit moment staan mijn Radeon settings als volgt:

Wat bedoel je precies met “die sliders”

• Steefanus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-03 13:25

Steefanus

StefanJ

Waarom staat je maximale frequentie zo laag? Ben geen expert, maar mogelijk dat hij daardoor beperkt wordt.

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:26
zzzzz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:23:
Ik had dit in het begin ook waardoor de fps niet hoger ging als 60 op mijn 6800XT. Bij mij was het een setting dat ik games op full-screen moest draaien voordat de grafische kaart echt aan ging.
Me too. Hij moet op fullscreen staan en niet op fullscreen bordered, anders merk ik fors lagere FPS. Vraag me niet waarom...

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-03 16:19
VendenHill schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:26:
Op dit moment staan mijn Radeon settings als volgt:

[Afbeelding]

Wat bedoel je precies met “die sliders”
Daar klopt iets helemaal niet. Normaal kan je min freq niet boven je Max frequency uit komen die kan maximaal 100MHz lager zijn dan de Maximale clocksnelheid.

Je max zou op 2600 of zo moeten staan min staat normaal op 500MHz out of the box.

Heb je aan die waardes gezetten? want zo te zien draait hij nu maximaal 500MHz en dat verklaart je framerate.

Voor logging zou ik trouwens GPU-Z of HWI64 gebruiken.

Het kan ook dat afterburner roet in het eten gooit dat zal niet de eerste keer zijn. Ik zou die er even helemaal af gooien DDU draaien drivers opnieuw en kijken of het dan wel goed werkt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• VendenHill
Steefanus schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:34:
Waarom staat je maximale frequentie zo laag? Ben geen expert, maar mogelijk dat hij daardoor beperkt wordt.
Die krijg ik dus niet hoger. Hij schuift die automatische terug als ik op save wil drukken.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik zou eens beginnen met DDU de driver verwijderen en daarna de driver eens opnieuw installeren.

EDIT: wat Astennu zegt. :P

[Voor 13% gewijzigd door rikadoo op 24-03-2021 14:42]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:34
Om het wat makkelijker te maken:

Met DDU je driver verwijderen en daarna opnieuw installeren.
Niet aan de schuifjes zitten maar gewoon even preset en dan rage modus.
Timespy benchmark draaien om te vergelijken met andere scores.

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:08

watercoolertje

Untertitel

Dit heb ik ook eens gehad, maar dan met mijn geheugen, die kon ik niet onder de 2050 zetten (terwijl die stock 2000 is), heb idd een reinstall van de drivers gedaan (bij installatie gewoon vinkje oude versie verwijderen gedaan) en daarna kon het wel.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• VendenHill
Ik heb het voor elkaar. Dankzij jullie tips.

Via het Radeon software heb ik de kloksnelheid op 2000mhz gekregen. Die stond geknepen vanuit de doos.

Nu haal ik 130 fps op Warzone max settings en 150 op Valley Benchmark.

Bedankt allemaal!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-03 16:19
Idanue schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:51:
Om het wat makkelijker te maken:

Met DDU je driver verwijderen en daarna opnieuw installeren.
Niet aan de schuifjes zitten maar gewoon even preset en dan rage modus.
Timespy benchmark draaien om te vergelijken met andere scores.
Rage mode is heel nutteloos verhoogt alleen het verbruik aanzienlijk maar levert weinig op. Gewoon lekker default laten of de UV optie kiezen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:34
Astennu schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:11:
[...]

Rage mode is heel nutteloos verhoogt alleen het verbruik aanzienlijk maar levert weinig op. Gewoon lekker default laten of de UV optie kiezen.
Dat kan ook maar het ging me er meer om dat het makkelijker te vergelijken is als wanneer iemand al druk met alle schuifjes in de weer is geweest. :P
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee