Toon posts:

[T-mobile thuis] IPTV via mesh systeem

Pagina: 1
Acties:

• Getest
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-03 10:00
Beste Tweakers,

Vraag
Hoe kan ik TV kijken op zolder met het (tweede) TV kastje van mijn internet provider op zolder, via de mesh node die daar staat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zyxel T50 modem.
Asus ZenWifi CT8 mesh setup.
TV kastje van T-mobile (model Amino 610X).

De setup:
- Het glasvezel signaal komt binnen op het Zyxel T50 modem (meterkast).
- Zyxel modem is bedraad verbonden met mesh node 1 (ook in meterkast) (van LAN4 van Zyxel naar WAN van mesh node)
- Mesh node 2 (zolder) staat in draadloze verbinding met node 1 en heeft uitstekende verbinding.
- Vanaf node 2 (LAN 3) bedrade aansluiting op TV kastje

Wat ik al gevonden en geprobeerd heb
Eerder heb ik ook een topic aangemaakt (zie [T-mobile Thuis] IPTV via mesh node?), toen bleek dat bij het modem van mijn provider aparte poorten waren voor internet en TV. Sindsdien heb ik een nieuw modem van T-mobile ontvangen waar dat niet het geval is.

Verder heb ik gegoogled en het volgende gevonden: https://forum.kpn.com/thu...tv-via-asus-router-443277. Waar gebruiker King006 aangeeft dat er via de instellingen een specifieke poort toegewezen kan worden voor IPTV. Ik heb dit met dezelfde instellingen ingesteld op LAN3.

Als ik het TV kastje aan doe, krijgt hij wel internet van mesh node 2. Je ziet ook de namen van de programma's geladen worden, maar geen beeld. Vervolgens krijg ik de melding "fout met het afspelen. Probeer het later opnieuw".

Ik heb uitgesloten dat het aan het TV kastje ligt, door het TV kastje rechtstreeks aan te sluiten met een kabel op het Zyxel modem. Dat werkte wel, maar is geen structurele oplossing omdat er geen loze leidingen lopen en het aanleggen daarvan de moeite niet waard is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om uit te vogelen wat ik verkeerd doe en hoe ik het wel aan de praat krijg. Alvast bedankt!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:44
Dit gaat niet werken. IPTV gaat via multi/unicast en werkt niet lekker met wifi.

De enige manier is om een kabel naar zolder te trekken. Je zou kunnen experimenteren met power line adapters. Maar dat is een grote gok. Veel providers (misschien ook t-mobile) verkopen deze als “draadloze tv oplossing”

Wat wél werkt via wifi is bijvoorbeeld de app van canal digitaal. Als je boven een smart tv hebt kan voor rond de 10 euro p/m canal digitaal proberen.
Ziggo go zou ook werken maar daar is een ziggo internet aansluiting voor nodig dus valt waarschijnlijk af aangezien je glas hebt.

• Getest
Bedankt voor de reactie. Heb al wel een keer met een powerline adapter geprobeerd, dat werkte en ook stabiel. Enige was dat die ook een Wifi signaal uitzend en ik die niet kan uitschakelen. Dus zou dan een ander type moeten kopen.

Maar blijf het wel raar vinden dat het niet zou kunnen. De onderlinge verbinding tussen de mesh nodes is razendsnel, bandbreedte zou het probleem niet moeten zijn, toch?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:34
Het kan theoretisch wel maar multicast en WiFi zijn inderdaad geen vrienden. JE zou hem wel minimaal in AP moeten zetten om het werkend te krijgen
Lees bv dit topic maar eens:
https://forum.kpn.com/int...tieve-tv-anno-2020-515664

Als je nog powerline setje hebt dan zou ik dat gewoon gebruiken, gewoon wifi uitzetten of als er geen client op zit gewoon dat SSID negeren.

[Voor 65% gewijzigd door laurens0619 op 25-03-2021 11:48]

CISSP! Drop your encryption keys!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:51
Als je op het nieuwe tv-platform zit zou het gewoon moeten werken, dat gebruikt geen multicast. Beschikbare bandbreedte kan natuurlijk nog altijd een probleem zijn.

[Voor 26% gewijzigd door hcQd op 25-03-2021 12:07]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:34
hcQd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:06:
Als je op het nieuwe tv-platform zit zou het gewoon moeten werken, dat gebruikt geen multicast. Beschikbare bandbreedte kan natuurlijk nog altijd een probleem zijn.
Is dat zo? Zijn ze daar eindelijk mee gestopt?
Ik vond het altijd zo vreemd, ik snap dat ze multicast doen vanuit de centrale maar nooit gesnapt waarom binnen het huis. Dat levert alleen gedoe op en alleen winst als er 2 apparaten tegelijk hetzelfde kanaal kijken

CISSP! Drop your encryption keys!

• Getest
hcQd schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:06:
Ik zit (helaas) nog niet op het nieuwe TV platform. Als work around gebruik ik dan maar de powerline adapter, maar zou het graag werkend krijgen op het mesh systeem. Maar aan jullie reacties merk ik dat het vooralsnog niet realistisch is.

Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee