Vraag

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:03
Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
tussen de 100 en 250 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben niet iemand die super veel op Social Media rondhangt of constant in WhatsApp zit. Zo nu en dan WhatsApp, zo nu en dan YouTube. Hier en daar een foto of video. Dit deed mijn Oneplus 3 echt top de afgelopen 6 jaar lang. Schitterend design, heerlijk snel, prachtig scherm. Erg jammer, maar it's game over. Vorig jaar al die issue dat de oplaadkabel niet fijn pastte. Kabeltje is goed, de port niet. Laten repareren, maar sinds begin dit jaar weer dezelfde issue. Laadt nog amper op.

Nou zeggen sommige mensen dat je dit prima zelf kan repareren, maar ik zou echt niet weten hoe. Beetje off topic gegaan. Verder soms wat muziek luisteren en dit gaat dan via wireless buds, dus 3.5 boeit niet.

Wat heb je zelf al gevonden?

Poco M3
Poco X3
Xiaomi MI 10t lite
Xiaomi Redmi Note 9t
Xiaomi Redmi Note 9 pro
Xiaomi Redmi 9T
Oneplus Nord

Welke vragen heb je hier nog over?
eerder deze week vroeg ik om advies voor een nieuwe Phone die vergelijkbaar was met de Oneplus 3. Ik kreeg toen oa Poco M3 te horen. Flink wat video's gekeken en Yep, voor de prijs van 89 is het pretty crazy wat je krijgt. Maar in de video's zelf al zag ik dat dit in no way te vergelijken is met de Oneplus 3, qua speed al helemaal niet. Ik zag veel lags oa, iets wat ik met OP3 echt niet heb.

Van daaruit kwam ik op de X3, tegen de 200 euro, maar kan tweedehands zgan voor zo'n 150 euro gevonden worden. Groot verschil met de M3, maar heeft niet het mooie oled scherm wat de OP3 wel heeft. De Oneplus Nord heeft deze weer wel. Verder heb ik op de Xiaomi site gekeken en zie er interessante dingen tussen, maar bizar genoeg kan ik niet eentje vinden die echt precies dezelfde cpu heeft als deze oude OP3, een Snapdragon 820.

Ik neig wel echt naar de Poco X3, veel voor best weinig geld en toch blijf ik met de andere Xiaomi phones in mijn hoofd zitten, en de Oneplus Nord ook. Advies zou ik erg waarderen. Het is toch weer een investering in de toekomst, dus ik moet niet perse het goedkoopst willen.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
devilsnight schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:04:
Verder heb ik op de Xiaomi site gekeken en zie er interessante dingen tussen, maar bizar genoeg kan ik niet eentje vinden die echt precies dezelfde cpu heeft als deze oude OP3, een Snapdragon 820.
Dat is toch super logisch. Dat is een SOC van 6 jaar oud. Tevens had jouw OP3 destijds een high-end SOC voor een mid-end prijs. Dat is nu een stuk moeilijker te vinden.

Verder als je van plan bent om weer zo lang met je toestel te doen, zou ik persoonlijk meer richting de 250 euro uitgeven dan richting de 100 euro.

Verder heeft de OnePlus 3 best schone Android software, maar Xiaomi weer totaal niet. In hoeverre is dat voor jou belangrijk?
Ik neig wel echt naar de Poco X3, veel voor best weinig geld
De Poco X3 komt met zijn specs/prijs wel met kop en schouders boven de rest uit.

• devilsnight
rens-br schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:12:
[...]

Dat is toch super logisch. Dat is een SOC van 6 jaar oud. Tevens had jouw OP3 destijds een high-end SOC voor een mid-end prijs. Dat is nu een stuk moeilijker te vinden.

Verder als je van plan bent om weer zo lang met je toestel te doen, zou ik persoonlijk meer richting de 250 euro uitgeven dan richting de 100 euro.

Verder heeft de OnePlus 3 best schone Android software, maar Xiaomi weer totaal niet. In hoeverre is dat voor jou belangrijk?

[...]

De Poco X3 komt met zijn specs/prijs wel met kop en schouders boven de rest uit.
Qua SOC bedoelde ik meer dat de OP3 een 820 heeft en al die andere foons zitten in de 700, of zegt dit niks? Het is natuurlijk heel tof als ik weer zo lang met een foon kan doen, maar het belangrijkste nu is dat ik eentje vrij snel weer heb, want het is wel wat dringend.

Wat betreft software, bedoel je hiermee de ads en bloatware? Ik had dat laatste heel erg op een Sony Vaio laptop jaren geleden. Als het te uninstallen is vind ik het geen ramp.

De X3 is zelfs beter dan de Nord, ook als ik de laatse voor zo'n 250 zou kunnen krijgen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:57
Bij de Soc's is de Quallcomm 800 serie voor high end, 700 voor wat goedkoper, 600 serie daar weer onder, 400 low budget.
Binnen de series komen steeds nieuwe modellen 888 is de nieuwste high end. 865 was vorig jaar. 820 dus 5 jaar terug.

De Xiaomi software is ingrijpend qua skin, dus je moet een beetje je weg opnieuw leren te vinden. Reclame kun je uitzetten. Zit geen alert slider op als je dat gebruikt.

Met de Nord weet je wat je krijgt. Aangezien de OP9 er aan komt zou je ook een OP8 tweedehands kunnen scoren volgende week. Heb je een 865 processor IPV 765 processor van de Nord.

• devilsnight
swhnld schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:56:
Bij de Soc's is de Quallcomm 800 serie voor high end, 700 voor wat goedkoper, 600 serie daar weer onder, 400 low budget.
Binnen de series komen steeds nieuwe modellen 888 is de nieuwste high end. 865 was vorig jaar. 820 dus 5 jaar terug.

De Xiaomi software is ingrijpend qua skin, dus je moet een beetje je weg opnieuw leren te vinden. Reclame kun je uitzetten. Zit geen alert slider op als je dat gebruikt.

Met de Nord weet je wat je krijgt. Aangezien de OP9 er aan komt zou je ook een OP8 tweedehands kunnen scoren volgende week. Heb je een 865 processor IPV 765 processor van de Nord.
De grote vraag is alleen gaat dat voor 250 euro lukken, een tweedehands OP8? Want dat is toch wel mijn max.

Ik zou inderdaad voor de Nord gaan omdat ik dan bij het oude vertrouwde ben, en aan de andere kant is Xiaomi eens wat anders. Decisions, decisions.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik zou voor de Poco X3 Pro gaan: “ Op 26 maart komt de POCO X3 Pro uit, die krijgt adviesprijzen van 249 en 299 euro en kost op de dag van de release met korting 199 en 249 euro.”

Zeer snel, flink sneller dan de X3, die haperde nog zo hier en daar, oké camera, en prima scherm.

• devilsnight
jodeltje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:58:
Ik zou voor de Poco X3 Pro gaan: “ Op 26 maart komt de POCO X3 Pro uit, die krijgt adviesprijzen van 249 en 299 euro en kost op de dag van de release met korting 199 en 249 euro.”

Zeer snel, flink sneller dan de X3, die haperde nog zo hier en daar, oké camera, en prima scherm.
Ik zal het in de gaten houden dan. Dit zal allemaal op de site van Poco zelf gebeuren?

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dus je kabel past niet lekker? Heb je je oplaadpoort al eens schoongemaakt met iets als een naald? Klinkt overdreven, maar het heeft bij veel mensen gewerkt met de OP3. Tandenstoker is niet altijd even effectief.

You save everyone, but who saves you?

• devilsnight
S_Chief schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 00:57:
Dus je kabel past niet lekker? Heb je je oplaadpoort al eens schoongemaakt met iets als een naald? Klinkt overdreven, maar het heeft bij veel mensen gewerkt met de OP3. Tandenstoker is niet altijd even effectief.
Yep! Vorig jaar geprobeerd en het hielp even totdat het weer begon. Toen laten repareren. Toen het dit jaar weer begon heb ik een soort naald gebruikt en het heeft heel tijdelijk geholpen, al kreeg ik de kabel niet dusdanig dat dash charging ook weer werkte. Maar dit alles was van korte duur. Nu krijg ik echt amper het kabeltje er nog in.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
jodeltje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:58:

Dat is inderdaad ook nog een erg mooie optie voor het geld en past precies binnen budget. Meer info: nieuws: POCO F3 5G met Snapdragon 870-soc en 120Hz-oledscherm kost 349 euro.

[Voor 17% gewijzigd door rens-br op 24-03-2021 09:21]

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-03 10:16
Binnenkort komt Xiaomi ook nog met de Redmi Note 10 (Pro)
Deze zal ook ergens rond jouw budget moeten gaan komen te liggen.

• devilsnight
NL_Scratch schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:20:
Binnenkort komt Xiaomi ook nog met de Redmi Note 10 (Pro)
Deze zal ook ergens rond jouw budget moeten gaan komen te liggen.
Hmmm. Ik denk dat ik toch nog even wacht dan en in de tussentijd een "trash" foon gebruik puur om bereikbaar te blijven.

Daarnaast na het kijken van een Oneplus repair video begint het toch wat te kriebelen. Ik denk dat ik het gewoon ga proberen. Moet alleen wel de juiste schroevendraaier zien te vinden voor die super kleine schroeven.

Het blijkt toch deels aan het kabeltje te liggen ook. Ik gebruikte het kabeltje van mijn Tab A7 2020 en deze past beter en heeft maar een klein duwtje nodig en de telefoon laadt op.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-03 10:16
devilsnight schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:25:
[...]

Hmmm. Ik denk dat ik toch nog even wacht dan en in de tussentijd een "trash" foon gebruik puur om bereikbaar te blijven.

Daarnaast na het kijken van een Oneplus repair video begint het toch wat te kriebelen. Ik denk dat ik het gewoon ga proberen. Moet alleen wel de juiste schroevendraaier zien te vinden voor die super kleine schroeven.

Het blijkt toch deels aan het kabeltje te liggen ook. Ik gebruikte het kabeltje van mijn Tab A7 2020 en deze past beter en heeft maar een klein duwtje nodig en de telefoon laadt op.
als het probleem is dat je telefoon niet goed oplaad (of de kabel gaat er niet goed in) maak de boel is goed schoon met een houten tandenstoker. Mijn telefoon (Huawei P20 Pro) wou ook niet goed meer opladen. Ik dacht het oplaadpunt defect was, maar er zat blijkbaar toch gewoon stof/vuil in. Na flink schoonmaken met een tandenstoker "klikt" de stekker er weer goed in en laad hij weer perfect op :)

• devilsnight
NL_Scratch schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:56:
[...]

als het probleem is dat je telefoon niet goed oplaad (of de kabel gaat er niet goed in) maak de boel is goed schoon met een houten tandenstoker. Mijn telefoon (Huawei P20 Pro) wou ook niet goed meer opladen. Ik dacht het oplaadpunt defect was, maar er zat blijkbaar toch gewoon stof/vuil in. Na flink schoonmaken met een tandenstoker "klikt" de stekker er weer goed in en laad hij weer perfect op :)
Was het maar zo'n feest hier. Ik heb dat allemaal geprobeerd maar kabels gaan er maar moeizaam in. Naalden, mini platkop schroevendraaier voorzichtig langs de rand gegaan van de charge port, schoongeblazen etc. Kabel van mijn tablet past er iets beter in dan de Oneplus kabel, maar nog steeds schiet ie los. Ik moet hem tegen de muur aan leggen en dat ie niet verschuift. Dan zie ik het rode ledje weer.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
devilsnight schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:25:
[...]

Ik zou 'm lekker fixen en een nieuwe kabel gebruiken. Met je huidige budget ga je niet snel iets vinden dat prettiger is dan de OP3.

You save everyone, but who saves you?

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03 14:20

rick77

... get to the point!

Met schoonmaken van een USB-C poort moet je kijken dat je met een plat genoeg voorwerp tot helemaal op de "bodem" van de poort komt. Daar hoopt het stof zich op. Metaal durf ik niet goed aan, dus ik heb geloof ik een keer een in de lengte gesplitste tandenstoker gebruikt.

• devilsnight
S_Chief schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:11:
[...]

Ik zou 'm lekker fixen en een nieuwe kabel gebruiken. Met je huidige budget ga je niet snel iets vinden dat prettiger is dan de OP3.
Dat is het ook inderdaad. Ik blijf de OP3 een super foon vinden. Schitterend design, voelt premium en qua snelheid ook. Ik wil eigenlijk helemaal niet zonder. Als ik zo die video's zie lijkt het inderdaad helemaal niet zo pittig als je zou verwachten. Ik moet alleen de juiste tools hebben, dat wel.

• devilsnight
rick77 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:54:
Met schoonmaken van een USB-C poort moet je kijken dat je met een plat genoeg voorwerp tot helemaal op de "bodem" van de poort komt. Daar hoopt het stof zich op. Metaal durf ik niet goed aan, dus ik heb geloof ik een keer een in de lengte gesplitste tandenstoker gebruikt.
Ik heb zelf het idee dat ik echt tot het eind ben gegaan, en het heeft weliswaar iets geholpen, maar het dash chargen krijg ik niet meer voor elkaar. Ik denk dat ik een port vervanging moet worden. Wel slecht eigenlijk, want dat is precies wat die shop vorig jaar heeft gedaan.

• swhnld
devilsnight schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:53:
[...]

Ik heb zelf het idee dat ik echt tot het eind ben gegaan, en het heeft weliswaar iets geholpen, maar het dash chargen krijg ik niet meer voor elkaar. Ik denk dat ik een port vervanging moet worden. Wel slecht eigenlijk, want dat is precies wat die shop vorig jaar heeft gedaan.
Kun je hem niet draadloos gaan opladen? Is wellicht goedkoper dan de poort repareren?
Eerste zoekresultaat is 17 Euro voor het deel dat in de USB poort gaat en achterop het toestel voor contact met de draadloze oplader:
https://www.gsmpunt.nl/oneplus/3-3t/draadloze-opladers

Ook nog iets, is de USB-C plug aan de kabel schoon van binnen, kan daar ook stof of viezigheid in zitten waardoor er niet goed contact gemaakt wordt?

Of scoor een Oneplus 6T als vervanging?
pricewatch: OnePlus 6T (6GB ram, 128GB opslag) Glanzend Zwart

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
swhnld schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:03:
[...]

Kun je hem niet draadloos gaan opladen? Is wellicht goedkoper dan de poort repareren?
Eerste zoekresultaat is 17 Euro voor het deel dat in de USB poort gaat en achterop het toestel voor contact met de draadloze oplader:
https://www.gsmpunt.nl/oneplus/3-3t/draadloze-opladers
Als de poort ruk werkt. Hoe ga je dan die draadloze oplader aan die poort werkend krijgen? Tuurlijk het kan met secondelijm. Maar een 8 euro nieuwe poort lijkt mij nuttiger

• devilsnight
Wacht even, de Oneplus 3 kan toch geen wireless charging? Ik dacht echt dat deze dat niet kon doen. Het is me even niet helemaal duidelijk hoe die Nilkin precies zou werken met mijn Oneplus 3.

En wat betreft die Oneplus 6, kan ik voor die prijs niet beter een Nord (tweedehands, zgan) halen? Het is toch weer 300+ euro.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
devilsnight schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 00:29:
Wacht even, de Oneplus 3 kan toch geen wireless charging? Ik dacht echt dat deze dat niet kon doen. Het is me even niet helemaal duidelijk hoe die Nilkin precies zou werken met mijn Oneplus 3.
Nope de 3 heeft geen draadloos laden.
En hoe de nilkin werkt, kijk naar de plaatjes. Die zijn echt super duidelijk.
Het is een laadcoil met een usb stekkertje die in de telefoon gaat.
Dus je plakt de laadcoin achter op je telefoon, en het stekkertje in je stukke USB poort. En op papier kan je draadloos laden. Waar het niet dat je poort niet lekker werkt, dus je zal het stekkertje moeten fixeren in de poort.
Ik verwacht zelf dat je om het geheel ook nog wel een hoesje heen krijgt.
En dat het laden dan ook nog werkt...

• devilsnight
Ik heb eens zitten kijken voor het geval de repair niet lukt....

De Poco X3 Pro is 200 euro, qua specs beduidend hoger dan een Oneplus Nord. Een Nord is te vinden voor 235 euro en die is dan 7 maanden oud. En een Oneplus 6 is tweedehands onder de 200 euro te vinden, maar we hebben het echt over flink wat maanden oud. Een Poco X3 is te vinden voor 150 euro, 3 maandjes oud. Ik zou dan echt het beste voor die Pro kunnen gaan, tenzij ik echt perse de Oneplus ervaring wil hebben qua hoe clean alles is.

Je leest soms wel eens comments dat Poco/Xiaomi trash is, maar ik lees meer goede dingen dan slechte dingen. Is de service van Poco een beetje ok?

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:04
Redmi10Pro, laten shippen uit Spanje. Momenteel in de aanbieding.
https://www.aliexpress.com/item/1005002136612866.html

• swhnld
devilsnight schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:50:
Ik heb eens zitten kijken voor het geval de repair niet lukt....

De Poco X3 Pro is 200 euro, qua specs beduidend hoger dan een Oneplus Nord. Een Nord is te vinden voor 235 euro en die is dan 7 maanden oud. En een Oneplus 6 is tweedehands onder de 200 euro te vinden, maar we hebben het echt over flink wat maanden oud. Een Poco X3 is te vinden voor 150 euro, 3 maandjes oud. Ik zou dan echt het beste voor die Pro kunnen gaan, tenzij ik echt perse de Oneplus ervaring wil hebben qua hoe clean alles is.

Je leest soms wel eens comments dat Poco/Xiaomi trash is, maar ik lees meer goede dingen dan slechte dingen. Is de service van Poco een beetje ok?
Voor Poco X3 ervaringen zou je hier eens kunnen snuffelen, in het specifieke ervaringen topic:
[Poco X3 NFC] Ervaringen & Discussie

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-03 14:16

daaan

Brandweer Zoutkamp

Ik zat in het zelfde schuitje, maar zonder budget beperkingen. Na zoveel jaar geen idee meer waar ik op moest letten. De flagships zijn zó duur en bij een dergelijke stap maar marginaal beter dan de goedkopere varianten.

Uiteindelijk gegaan voor de Oneplus Nord, wel nieuw, niet zo duur. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Alles aan de telefoon is beter en sneller en hij is niet merkbaar groter. Super opvolger voor een 3(t).

One's never alone with a rubber duck.

• devilsnight
Ik heb gewoonweg niet de tijd gehad om het proberen te repareren, maar nu wel. Ik heb via Bol een Torx T2 schroevendraaier besteld, met een beetje geluk is die er morgen. Maar ik heb dus ook een speciale Philips schroevendraaier nodig voor de andere kleine schroeven in de telefoon zelf. Maar ik heb dus geen idee welke dit precies is. Het gaat om deze

https://www.ifixit.com/St...Screwdriver/IF145-030?o=5

Maar een search op Google om het gewoon hier te bestellen in ons landje resulteert op niks. Ik ga maar gewoon even met de foon langs de Praxis anders, of het Onderdelenhuis hier. Anders maar gewoon echt buiten NL bestellen.

Ik begin echter te merken dat nu ook de "menu" knop van de foon niet meer werkt. Het is de "knop" helemaal rechtsonder. Als je daar drukte kon je alle apps sluiten enzo, werkt niet meer. Met de dag twijfel ik meer of ik niet beter het er gewoon bij kan laten en lekker voor iets zoals de Xiaomi MI 10t lite. Was gisteren nog te krijgen, maandje oud voor onder de 200 euro dacht ik.

• swhnld
@devilsnight is dat niet gewoon standaard in een horloge schroevendraaier setje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• devilsnight
swhnld schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 23:39:
@devilsnight is dat niet gewoon standaard in een horloge schroevendraaier setje?
Ik zou het echt niet weten, maar het is goed dat ik dit nu weet, dan kan ik opzoek ernaar.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee