Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-05 15:22

C11

Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen de aanschaf van een F3 en een Xiaomi 11T. Vooral de betere performance en ietsje lagere prijs trekken me wel aan bij de F3.

Dit zou mijn eerste Android zijn (kom van iPhone's) en het hele software-verhaal is toch nog wat verwarrend voor me.
Wat is er beter: de officiële ondersteuning van de 11T (tot Android 14 + 4 jaar security) of de beperkte ondersteuning van de F3 (tot Android 13 gok ik?), maar waarbij er wel een duidelijke online community is rond dit toestel? Het lijkt me dat er naar de toekomst toe meer mogelijkheden zijn voor de F3 met custom ROM's, maar ik kan moeilijk inschatten of je dit kan vergelijken met de officiële ondersteuning van Xiaomi voor de 11T?

(Ik doe gemiddeld 3 à 4 jaar met een toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 11:36
C11 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:21:
Ik ben momenteel aan het twijfelen tussen de aanschaf van een F3 en een Xiaomi 11T. Vooral de betere performance en ietsje lagere prijs trekken me wel aan bij de F3.

Dit zou mijn eerste Android zijn (kom van iPhone's) en het hele software-verhaal is toch nog wat verwarrend voor me.
Wat is er beter: de officiële ondersteuning van de 11T (tot Android 14 + 4 jaar security) of de beperkte ondersteuning van de F3 (tot Android 13 gok ik?), maar waarbij er wel een duidelijke online community is rond dit toestel? Het lijkt me dat er naar de toekomst toe meer mogelijkheden zijn voor de F3 met custom ROM's, maar ik kan moeilijk inschatten of je dit kan vergelijken met de officiële ondersteuning van Xiaomi voor de 11T?

(Ik doe gemiddeld 3 à 4 jaar met een toestel).
Over het algemeen is het 2 jaar Android updates en 3 jaar security updates. Ik heb nu een F3 maar zit er aan te denken om voor de volgende phone naar Apple over te gaan en dat is iets wat ik niet gemakkelijk voor mogelijk had gehouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03:18
Jeetje wat draaide dit toestel toch fijn op Miui 12.5.
Na de update heb ik ladt van stutters en vastlopers.
Ook is mijn favoriete feature, de dark mode, niet goed meer. Ik overweeg om een nieuwe F3 te halen, en dan de update naar Miui 13 niet door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
revengeyo schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:45:
Jeetje wat draaide dit toestel toch fijn op Miui 12.5.
Na de update heb ik ladt van stutters en vastlopers.
Ook is mijn favoriete feature, de dark mode, niet goed meer. Ik overweeg om een nieuwe F3 te halen, en dan de update naar Miui 13 niet door te voeren.
:? Gewoon terug flashen naar de laatste 12 rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Freakster86 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:00:
[...]

:? Gewoon terug flashen naar de laatste 12 rom?
Dat kan niet heb ik begrepen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
revengeyo schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:46:
[...]

Dat kan niet heb ik begrepen
Bron?

Ik heb het zelf ook gedaan, met twee toestellen. Laatste fastboot rom van https://xiaomifirmwareupdater.com/ downloaden; 12.5.8 is de laatste versie https://xiaomifirmwareupd...stable/V12.5.8.0.RKHEUXM/

Miflash (clean all) werkte hier probleemloos. Je bent wel al je data kwijt, maar je kunt dus wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Freakster86 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:55:
[...]

Bron?

Ik heb het zelf ook gedaan, met twee toestellen. Laatste fastboot rom van https://xiaomifirmwareupdater.com/ downloaden; 12.5.8 is de laatste versie https://xiaomifirmwareupd...stable/V12.5.8.0.RKHEUXM/

Miflash (clean all) werkte hier probleemloos. Je bent wel al je data kwijt, maar je kunt dus wel terug.
Oke bedankt voor de info.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat dit niet kon.
Ik zal overwegen om dit te doen.
Misschien haal ik ook wel een ander toestel, aangezien je toch de hele telefoon schoon moet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:26
Ik heb net die 13.0.4.0 update geïnstalleerd (kreeg gisteren pas de melding dat ie beschikbaar was) en nu is mijn klok app ineens een andere kleur. Alles wat nu roze is was blauw voor de update.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tCCDDYQ.jpg

Geen idee waar ik dit kan veranderen, kan niks vinden in de instellingen van de app zelf en ook niet in "Instellingen > Scherm".
Iemand anders met ditzelfde fenomeen en eventueel een oplossing?
En dan bedoel ik niet deze oplossing:
Ik overweeg om een nieuwe F3 te halen, en dan de update naar Miui 13 niet door te voeren.
:+

[ Voor 20% gewijzigd door Valentino-46 op 12-05-2022 12:23 ]

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:18
Dat heeft te maken met het thema dat je instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Laatst online: 17-05 16:43
Zojuist de nieuwe beveiligingsupdate gekregen (dacht dat ik die al had).
Maar kreeg even geen notificatie meer, toen zag ik dat hij aan het updaten was.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8cw2gqM-ABDbuQt9pFVfSWI11ws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YohsInRemxincXnSmxzgQnoT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 16:47

red bull

Keeps me awake !

kootje70 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:26:
Zojuist de nieuwe beveiligingsupdate gekregen (dacht dat ik die al had).
Maar kreeg even geen notificatie meer, toen zag ik dat hij aan het updaten was.[Afbeelding]
Zie ook het bericht van 22 april... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kootje70
red bull schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:31:
[...]

Zie ook het bericht van 22 april... ;)
Klopt, die had ik gezien. Ik heb hem toen ook gehad.
Het is wel vreemd, dat ik vanmorgen zag dat hij een nieuwe systeemupdate had en vervolgens opnieuw opstart…
Misschien is de update aangepast?? Merk er verder niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koffieprutser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-05 22:57
Valentino-46 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:55:
Ik heb net die 13.0.4.0 update geïnstalleerd (kreeg gisteren pas de melding dat ie beschikbaar was) en nu is mijn klok app ineens een andere kleur. Alles wat nu roze is was blauw voor de update.

[Afbeelding]

Geen idee waar ik dit kan veranderen, kan niks vinden in de instellingen van de app zelf en ook niet in "Instellingen > Scherm".
Iemand anders met ditzelfde fenomeen en eventueel een oplossing?
En dan bedoel ik niet deze oplossing:
[...]
:+
Komt uit je wallpaper. Ik was ook even verward toen me alleen in de searchbar van google play opviel dat die een rare tint had. Beetje alsof mijn oled van die green tint issues had ofzo.
Geen idee of je deze functie uit kan zetten, maar het als je "wallpaper color android 12" googlet kun je er vast meer over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWA33LGASuri8SvgHiF_7bs4WGc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D0MAeq05F5gJaziy2X5j6DfN.webp?f=user_large
(melding bij het flashen, ik krijg geen 7dgn wachten melding oid)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gv5kIUvC-u2tvk5LMuo7UqNER-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bldVmPv56a7L2OgoKYPn16L7.jpg?f=fotoalbum_large
(op mijn telefoon zie ik dit bij FASTBOOT)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jE1olzi83UE-GGC0TBAUkvNJuZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sOgtR2XKIfUS7MXWlnamox8Q.jpg?f=fotoalbum_large
(dit zie ik dus niet bij FAStBOOT)

Is iemand hier misschien bekend mee?
Ik heb vandaag de Poco F3 256gb 8gb ontvangen (besteld bij Goboo) en ik zou graag deze willen unlocken om PixelOS er op te zetten.

Als ik echter het stappenplan volg om deze te unlocken, wil hij dit niet doen (zie boven het eerste plaatje).
Als ik op mijn telefoon op fastboot ga (volume beneden - power), dan krijg ik een oranje FASTBOOT logo (geen poppetje).

Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn, heeft iemand dit ook gehad?

*edit:
Ik zie in een artikel dat het FASTBOOT logo ook is veranderd en het konijn ook weg is gehaald.

Weet iemand misschien wel waarom ik de telefoon niet zou kunnen unlocken? Ik zie nergens staan dat ik 7dgn moet wachten oid in de unlocking tool ... weet iemand dit misschien?

[ Voor 38% gewijzigd door Whiskey48 op 13-05-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Whiskey48 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:20:
[Afbeelding]
(melding bij het flashen, ik krijg geen 7dgn wachten melding oid)

[Afbeelding]
(op mijn telefoon zie ik dit bij FASTBOOT)

[Afbeelding]
(dit zie ik dus niet bij FAStBOOT)

Is iemand hier misschien bekend mee?
Ik heb vandaag de Poco F3 256gb 8gb ontvangen (besteld bij Goboo) en ik zou graag deze willen unlocken om PixelOS er op te zetten.

Als ik echter het stappenplan volg om deze te unlocken, wil hij dit niet doen (zie boven het eerste plaatje).
Als ik op mijn telefoon op fastboot ga (volume beneden - power), dan krijg ik een oranje FASTBOOT logo (geen poppetje).

Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn, heeft iemand dit ook gehad?

*edit:
Ik zie in een artikel dat het FASTBOOT logo ook is veranderd en het konijn ook weg is gehaald.

Weet iemand misschien wel waarom ik de telefoon niet zou kunnen unlocken? Ik zie nergens staan dat ik 7dgn moet wachten oid in de unlocking tool ... weet iemand dit misschien?
Heb je unlock bootloader aangevraagd? https://en.miui.com/unlock/index.html

[ Voor 3% gewijzigd door red bull op 13-05-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Nee die optie krijg ik niet als ik de stappen volg uit die link. Na inloggen in de flash app krijg ik 2x de vraag of ik écht wil unlocken. Hierna gaat hij unlocken maar op 99% stopt die daarmee (als op het eerste plaatje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Edit:
Het is een bekende issue sinds 2 dagen voor veel mensen
https://forum.xda-develop...unter-this-error.4445283/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:57

reaL_G

G

even een praktisch vraagje.
op f3 krijg ik niet geregeld om youtube/spotify op de achtergrond af te spelen terwijl het scherm uit staat. bluetooth speaker.

is dit een aparte instelling in de f3.
batterijoptimalisatie staat uit, alle toestemming gegeven. maar probleem blijft.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Waar ik net achter ben gekomen, het dubbeltikken om het scherm aan en uit te zetten werkt bij mij ook niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11-2024
revengeyo schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:05:
Waar ik net achter ben gekomen, het dubbeltikken om het scherm aan en uit te zetten werkt bij mij ook niet meer
Bij mij ook niet was jaren geleden gewend om te tweaken maar nadat ik van iPhone kom dacht dat het niet nodig bleek. >:)

Na 2 dagen de meest simpele tap to wake die het niet doet:P

[ Voor 8% gewijzigd door Paperbag24 op 17-05-2022 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
Op wat voor manier proberen jullie dat dan?
Als ik mijn scherm uitzet en dubbeltik krijg ik gewoon mijn vergrendelscherm te zien.
Daarna moet ik nog wel omhoog swipen voor de pincode of m'n vingerafdruk scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
Meivogeltje schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:04:
Als ik mijn scherm uitzet en dubbeltik krijg ik gewoon mijn vergrendelscherm te zien.
Daarna moet ik nog wel omhoog swipen voor de pincode of m'n vingerafdruk scannen.
Ik tik gewoon 2 maal op het scherm zodat het aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:26
Meivogeltje schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:04:
Dat is toch gewoon een instelling? Bij 'Always-on display & Lock screen' staat er onder 'Lock screen settings' een optie 'Raise to wake' of 'Double tap to wake or turn off screen when device is locked'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-05 13:18
Is er al gekend of de 5G variant langer software updates gaat krijgen? Ben zeer geinteresseerd, maar wil niet dat ik binnenkort al zonder updates ga vallen :(

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
Paperbag24 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:40:
[...]

Ik tik gewoon 2 maal op het scherm zodat het aangaat.
Dus het werkt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
Ja ik heb de instelling aan en uit gezet en nu lijkt het goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
Tricolores schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:00:
Is er al gekend of de 5G variant langer software updates gaat krijgen? Ben zeer geinteresseerd, maar wil niet dat ik binnenkort al zonder updates ga vallen :(
Nee helaas niets over bekend.
De meeste Poco telefoons krijgen 2 jaar grote Android updates daarna is het maar de vraag.

Natuurlijk kun je dan altijd besluiten een niet officiële rom te gebruiken bijvoorbeeld Xiaomi EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Uiteindelijk toch beslist om dit toestel te bestellen, ook voor mijn vriendin.

We zouden zeker een custom ROM willen, heb hier geen ervaring mee maar de instructies lijken me al bij al vrij makkelijker, zeker als IT'er zijnde.

Beetje leek vraag misschien, maar krijg je met een custom ROM ook updates binnen? Security updates op zijn minst?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paperbag24
Tricolores schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:15:
Uiteindelijk toch beslist om dit toestel te bestellen, ook voor mijn vriendin.

We zouden zeker een custom ROM willen, heb hier geen ervaring mee maar de instructies lijken me al bij al vrij makkelijker, zeker als IT'er zijnde.

Beetje leek vraag misschien, maar krijg je met een custom ROM ook updates binnen? Security updates op zijn minst?
Gefeliciteerd met jullie aankoop ! Ik heb het toestel nu bijna een week en ik ervaar het als.een geweldig toestel !

Wel voelt het.alsof de hardware zijn kracht niet kan benutten door Miui.

De meeste ROMS hebben een automatische update functie anderen niet soms moet je dus steeds een patch flash.

Het installeren is in het begin een paar uurtjes werk maar met uitgebreide handleidingen op XDA,Reddit kom je er als ITer zeker wel uit.

Zelf ga ik voor Pixel Afbeeldingslocatie: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/comments/u8kcpm/review_of_the_pixel_experience_with_the_poco_f3/.

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Paperbag24 op 20-05-2022 10:56 . Reden: Link aangepast ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UoE73QRpiDPHgZQV0QhEClw0MfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3SL2P9NTa6tYOEcusrvAC0f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRtNFSrwNr6qg5p2lCONxMBKcRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUZwWKwOa165NYDLBVEZOM2M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
Sinds Miui 13 ben ik de optie kwijt om beeld stabilisatie aan en uit te zetten in de camera instellingen
zoals hier gedemonstreerd. Zou dit de zoveelste bug zijn?
YouTube: How to Activate Image Stabilization on XIAOMI POCO F3 – Turn On Imag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Thanks! Dat beantwoordt mijn vraag.

Kan ik, nu de bootloader unlocked is, gewoon de fastboot methode gebruiken om de Xiaomi.eu ROM te installeren? Of moet dat via TWRP methode? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:08
Vanaf de Android 12 update is het de Fastboot methode omdat er nog geen ondersteunde TWRP versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Het is trouwens perfect gelukt via de fastboot methode, ging super makkelijk :) Bedankt iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
the onehanded mode is ook fucked sinds de update zie ik net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allessendro
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-04 12:40
revengeyo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:51:
Sinds Miui 13 ben ik de optie kwijt om beeld stabilisatie aan en uit te zetten in de camera instellingen
zoals hier gedemonstreerd. Zou dit de zoveelste bug zijn?
YouTube: How to Activate Image Stabilization on XIAOMI POCO F3 – Turn On Imag...
Of staat het het nu bij default altijd aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrived
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-01-2023
Waarom krijg ik deze melding als ik de V13.0.6.0.SKHEUXM wil installeren als gedownload zip bestand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ML2qNzSqZbY86PNsSE-YQmURRs8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ymb3A1nOH1B6bczxUsMZJfmb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izroc
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-03 14:46
zip file in de root / zetten hielp bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxgaav
  • Laatst online: 23-04 10:49
Heb gisteren voor €249,- een F3 besteld (omdat helaas mijn geliefde Oppo Reno2 stuk is gegaan).

Maar nu twijfel ik toch even tussen de F3 en de Xiaomi 11T (€295,-), omdat ik vandaag het idee kreeg dat het update-beleid voor de 11T beter is (4 jaar) dan voor de F3.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

PS. Na een val doet mijn Oppo Reno2 niets meer. Wat is hiervoor de beste bestemming? Zie de telefoon graag gerecyled worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

maxgaav schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:11:
Heb gisteren voor €249,- een F3 besteld (omdat helaas mijn geliefde Oppo Reno2 stuk is gegaan).

Maar nu twijfel ik toch even tussen de F3 en de Xiaomi 11T (€295,-), omdat ik vandaag het idee kreeg dat het update-beleid voor de 11T beter is (4 jaar) dan voor de F3.

Wat zijn jullie gedachten hierover?
Ik denk dat custom roms nog lang gemaakt en onderhouden zullen worden. Ook dus na de officiële ondersteuning.

Als je het mij vraagt is dat sowieso een betere optie dan Miui. Maar dat is uiteraard persoonlijk, en je zult technisch onderlegd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medabi3
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-05 10:53
Hey, vraagje: hebben jullie ook regelmatig last dat het scherm van 120hz terugvalt naar 60hz? Dit speelt al sinds ik de telefoon heb aangekocht, en is niet verholpen met alle software updates die we recent gehad hebben.
Zodra dit gebeurt moet ik in de settings de refresh rate op 60hz zetten, en daarna terug op 120hz. Ik vermoed dat dit een batterij optimization dingetje is, want het komt het vaakst voor als ik in de zon zit (warme telefoon, volle helderheid beeldscherm). Echter heb ik de "battery and power" Xiaomi app al weggehaald via ADB tools (https://www.reddit.com/r/...ts/o2k0sh/comment/h26wy3j), en staan de battery saver en ultra battery saver beide uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
@Medabi3 Nee, heb ik nog geen last van gehad. Waarom heb je hem niet meteen terug gestuurd, als het al vanaf het begin is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medabi3
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-05 10:53
kootje70 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:44:
@Medabi3 Nee, heb ik nog geen last van gehad. Waarom heb je hem niet meteen terug gestuurd, als het al vanaf het begin is?
Nouja, als software dev heb ik wel vaker te maken met wat kleine bugjes her en der, had gehoopt/verwacht dat dit wel weggepatched zou worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Heb vorige week update gedaan naar miui 13
Sindsdien doet het internet het niet meer.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand anders hier ook last van niet werkende nummermelding als 4G-bellen ingeschakeld is?

Hier wat achtergrondinformatie
https://forum.kpn.com/mob...kend-met-4g-bellen-550035

Met het wegvallen van het 3G netwerk begint het toch wel een erg vervelende situatie te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:26
Smultie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:54:
Iemand anders hier ook last van niet werkende nummermelding als 4G-bellen ingeschakeld is?
Nee, ik heb hier het tegenovergestelde eigenlijk. Ik krijg de naam van degene die me belt in mijn scherm te zien, terwijl die niet in mijn telefoonboek staat :?
Ben 3 weken geleden overgestapt naar Simyo (ook KPN netwerk), ik bel niet zo vaak en als ik al iemand bel dan is het 99% iemand die al in m'n telefoon staat, maar het viel me gisteren en vandaag op toen ik gebeld werd door 2 mensen vanaf vaste nummers.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Smultie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:54:

Hier wat achtergrondinformatie
https://forum.kpn.com/mob...kend-met-4g-bellen-550035

Met het wegvallen van het 3G netwerk begint het toch wel een erg vervelende situatie te worden.
Ja ik heb hier ook last van, zie:
dutchgio in "[Poco F3 5G] Ervaringen & Discussie"

Ik heb voor nu VoLTE maar weer uitgeschakeld.

Ook Xiaomi.eu en de Google dialer of komt het ook voor in andere situaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:31:
[...]

Ja ik heb hier ook last van, zie:
dutchgio in "[Poco F3 5G] Ervaringen & Discussie"

Ik heb voor nu VoLTE maar weer uitgeschakeld.

Ook Xiaomi.eu en de Google dialer of komt het ook voor in andere situaties?
Lineage OS en Google dialer in mijn geval.
Helaas heeft KPN het 3G netwerk eruit gegooid, dus nu zal ik terug naar 2G als ik aan het bellen ben :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Smultie schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:44:
[...]

Lineage OS en Google dialer in mijn geval.
Helaas heeft KPN het 3G netwerk eruit gegooid, dus nu zal ik terug naar 2G als ik aan het bellen ben :<
Het schijnt voor anderen wel te werken, mogelijk is het KPN/niet-standaard rom/Google Dialer/? gerelateerd.

Ik zal eens testen of het in een andere configuratie wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Wat ik ervan begreep had het inderdaad met KPN te maken. Ze bieden officieel geen ondersteuning aan voor de Poco F3 en dan kan dit het gevolg zijn.

Mocht je iets vinden wat werkt, hou ik me sterk aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
Smultie schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:49:
Wat ik ervan begreep had het inderdaad met KPN te maken. Ze bieden officieel geen ondersteuning aan voor de Poco F3 en dan kan dit het gevolg zijn.

Hier heb ik ook last van gehad, t-mobile werkte prima, toen over naar kpn en dan prima internet, maar op geen enkele manier VoLTE echt werkend?

Is een beetje een lastig proces, maar je kunt met wat Qualcomm tools en de juiste bestandjes het juiste profiel werkend krijgen (ik kan wel wat meer uitleg geven als je idd ook lineage oid draait).

Op MIUI was het me trouwens wel gelukt om alles werkend te krijgen als ik het me goed herinner. Nadat ik de VOLLEDIGE update installeerde (updater "... menu" , download laatste update, installeer hem ook al is het wat je al hebt).
Nu eerst ff slapen :+ maar laat het vooral weten als je die uitleg moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
koffieprutser schreef op zondag 10 juli 2022 @ 01:36:
[...]

Hier heb ik ook last van gehad, t-mobile werkte prima, toen over naar kpn en dan prima internet, maar op geen enkele manier VoLTE echt werkend?

Is een beetje een lastig proces, maar je kunt met wat Qualcomm tools en de juiste bestandjes het juiste profiel werkend krijgen (ik kan wel wat meer uitleg geven als je idd ook lineage oid draait).

Op MIUI was het me trouwens wel gelukt om alles werkend te krijgen als ik het me goed herinner. Nadat ik de VOLLEDIGE update installeerde (updater "... menu" , download laatste update, installeer hem ook al is het wat je al hebt).
Ik ben wel benieuwd, ik draai ook Lineage OS icm KPN (althans Simyo). :)

Wat zijn de nadelen van bellen via 2G eigenlijk? Internetten via 2G, dat wil ik niet, maar voor bellen is het wellicht helemaal niet zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
koffieprutser schreef op zondag 10 juli 2022 @ 01:36:
[...]

Ben zeker zeer benieuwd! Dit is m'n enige minpunt van deze telefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Aikon schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:08:
[...]

Wat zijn de nadelen van bellen via 2G eigenlijk? Internetten via 2G, dat wil ik niet, maar voor bellen is het wellicht helemaal niet zo erg?
Mindere kwaliteit
Minder snel verbinding
Totaal geen achtergrondinternet meer als je aan het bellen bent (irritant met filerijden ivm eventuele omleidingen bijvoorbeeld)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• koffieprutser
Smultie schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:55:
[...]

Ben zeker zeer benieuwd! Dit is m'n enige minpunt van deze telefoon
Aikon schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:08:
[...]

Okee, dit is wel even lang geleden, dus het kan zijn dat ik wat mis, maar goed.

KPN mbn file
hier is een mbn file die ik heb gebruikt. Je kan hem zelf ook uit je ROM halen, ergens diep in NON-HLOS.bin als je die met 7-zip opent.

1. Installeer Qualcomm USB driver op je pc.
2. Installeer de QPST tools ook
3. Activeer de 'diag' interface. Kan met dit commando IIRC:
code:
1
setprop sys.usb.config diag,serial_cdev,rmnet,adb

4. Open PDC (onderdeel van QPST tools, zie start menu)
5. Als het goed is zie je een lijst van profielen en dat er eentje actief is. Noteer ff de ID van het KPN profiel dat niet werkt als dat al bestaat (geen idee of er al eentje in die lijst zit, maar je houdt ze lastig uit elkaar), daarna kan je het correcte mbn bestand inladen met de load knop. Daarna kun je het profiel activeren (per sim slot dacht ik).

Lees ook dit even: https://telegra.ph/Trying...LTEViLTEVoWIFI-work-07-03

Geeft wat meer info en staat ook hoe je blijkbaar in MIUI die modus activeert zonder root.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt in ieder geval!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeF0jG6KmVh1WGEfohFVvPCXgzY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NH1NXwTNeb2DfTqOaOS7fDzh.png?f=fotoalbum_large
screenshotje van werkende VoWifi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Thanks, maar ik zie dat root nodig is voor non-MIUI roms. Ik ga nog even nadenken of dat het me allemaal waard is.
Mocht iemand anders het alvast proberen: succes en laat even weten of het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
@koffieprutser is dit eenmalig nodig, of na elke update, of major update of alleen als je de firmware update? :)

@Smultie root is een makkie, en Lineage os ook. Wel is gpay/netflix etc werkend krijgen wat lastiger, maar dat kan ik hier wel ongeveer beschrijven als je wilt?

Zelf zou ik deze telefoon nooit gekocht hebben zonder Lineage. Toevallig deze week 19 er op gezet met Android 12 :)

[ Voor 56% gewijzigd door Aikon op 10-07-2022 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
Het blijft in ieder geval tussen LineageOS upgrades. Het is volgens mij niet iets wat zomaar overschreven wordt. Wellicht dat MIUI dynamisch die profielen uitwisselt (als er beperkte ruimte in de baseband is ofzo) en dat Lineage gewoon de standaard set aan profielen laat staan waar KPN dan net te obscuur voor is?

Dus op zich denk ik dat je dus zelfs prima kan rooten, dit fixen, unrooten. Weet alleen niet of safetynet zoiets tolereert. Maar gok dat je er wel mee wegkomt, want an sich zou magisk nauwelijks sporen moeten achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Aikon schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:14:

@Smultie root is een makkie, en Lineage os ook. Wel is gpay/netflix etc werkend krijgen wat lastiger, maar dat kan ik hier wel ongeveer beschrijven als je wilt?
Ik weet dat root makkelijk is, jarenlang gedaan op allerlei telefoons, maar ik merk dat ik op het punt ben gekomen dat ik geen zin meer heb in gehannes. Ik kies heel bewust telefoons uit die ondersteund worden vanuit Lineage, maar rooten doe ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
@smultie Maar voor Lineage heb je toch root nodig? Ik snap wat je bedoeld van het gehannes, om eerlijk te zijn vond ik het Magisk verhaal etc. ook wel randje. Ik kan echter heel slecht tegen al die zooi en spyware van Samsung of Poco om er maar 2 te noemen. Voorheen met Oneplus was het out of the box al goed, maar die telefoons zijn dan weer zo duur geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nee hoor.. Je hebt een unlocked bootloader nodig.
Root is, voor zover ik weet, nooit nodig geweest. Nu in ieder geval zeker niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revengeyo
De dark mode is gefikst met de nieuwe beveiligingsupdate van Juni

geen felle lichten meer in de ogen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybwEqL7cryNnBxUPlDO8IIbJcTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axhcnx08dllJTQGSbHS04j0k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKwTkTKK0w2Kk2DqJh8kOzCX2Uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WoSwqspPe3dIlq9fipjgxG0q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPsweDpc0pxsq8tLyw210QeuXjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDLK18fXlx81W1jOy3DnDGEw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Smultie schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:49:

Je hebt in Nederland twee keuzes: of Samsung of Apple. En Xiaomi heeft een paar honderd miljoen gebruikers in Azië die maken zich ook niet druk om een paar Hollanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Veel van mijn eerdere Xiaomi (Poco F1 voordat ik de F3 kocht o.a.) telefoons deden het anders prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
Exact wat @Smultie zegt. Als je hebt gelezen wat ik heb geschreven zou je ook hebben gezien dat ik het correcte profiel gewoon uit de f3's eigen rom heb getrokken. Het is niet veel meer dan een configuratieprobleem dat volgens mij als alles goed gaat niet meer moet voorkomen in de officiële ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
@koffieprutser zou het dan niet opgelost kunnen worden met een aanpassing (commit push?) In Lineage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
YangWenli schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:30:
[...]

Je hebt in Nederland twee keuzes: of Samsung of Apple. En Xiaomi heeft een paar honderd miljoen gebruikers in Azië die maken zich ook niet druk om een paar Hollanders.
Er zijn genoeg Xiaomi telefoons die wel ondersteund worden, dus dat lijkt inderdaad niet het probleem te zijn:

https://www.kpn.com/servi...n-activeren/device/xiaomi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
koffieprutser schreef op zondag 10 juli 2022 @ 16:26:
[...]

[...]

KPN mbn file
hier is een mbn file die ik heb gebruikt. Je kan hem zelf ook uit je ROM halen, ergens diep in NON-HLOS.bin als je die met 7-zip opent.

code:
1

5. Als het goed is zie je een lijst van profielen en dat er eentje actief is. Noteer ff de ID van het KPN profiel dat niet werkt als dat al bestaat (geen idee of er al eentje in die lijst zit, maar je houdt ze lastig uit elkaar), daarna kan je het correcte mbn bestand inladen met de load knop. Daarna kun je het profiel activeren (per sim slot dacht ik).

Geeft wat meer info en staat ook hoe je blijkbaar in MIUI die modus activeert zonder root.

[Afbeelding]
Thanks, hiermee werkt het inderdaad wel.
Apart dat het KPN profiel niet standaard meegeleverd dan wel gekozen wordt.

Overigens leek het met het Tele2 Netherlands profiel ook te werken, dus het is wellicht vooral dat er iets mis zit in het standaard profiel waardoor het niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Smultie schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:31:
@koffieprutser zou het dan niet opgelost kunnen worden met een aanpassing (commit push?) In Lineage?
Sorry voor de bump, maar @koffieprutser misschien had je bovenstaande vraag gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:36
Nieuwste beveiligingsupdate binnen... Nu staat het NFC icoontje in mn statusbalk als NFC aanstaat (wat altijd zo is). Iemand enig idee of dat deze te verbergen is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
Errieseeka schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:36:
Nieuwste beveiligingsupdate binnen... Nu staat het NFC icoontje in mn statusbalk als NFC aanstaat (wat altijd zo is). Iemand enig idee of dat deze te verbergen is?
Het is een security/privacy functie zodat je inzicht hebt dat NFC aan staat lijkt het.
Het idee is denk ik dat je NFC niet constant aan hebt staan, maar dat je het aanzet als je het wil gebruiken, om eventueel misbruik te voorkomen.

Het icoontje is wel uit te zetten, maar enkel met een omweg via ADB:
https://www.reddit.com/r/...de_nfc_symbol_in_miui_13/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
Doe ik iets fout of kan je in de Contacts app niet meer multi select gebruiken? Een long hold op een contact naam doet niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
Smultie schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Sorry voor de bump, maar @koffieprutser misschien had je bovenstaande vraag gemist?
Dat zou theoretisch wel mogelijk moeten zijn ja. Of dat gaat gebeuren is een andere vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 22:51
Messje schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 04:19:
Doe ik iets fout of kan je in de Contacts app niet meer multi select gebruiken? Een long hold op een contact naam doet niets..
Als ik via de telefoon naar de contacten ga, dan werkt de long hold niet.
Als ik de Contacten app vanuit het menu open, dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

[...]

[...]

KPN mbn file

code:
1

[Afbeelding]
Heeft iemand toevallig een werkend profiel voor Vodafone? Met custom roms werkt VoWiFi hier niet.

[ Voor 95% gewijzigd door J3roen op 29-07-2022 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koffieprutser
J3roen schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:32:
[...]

Heeft iemand toevallig een werkend profiel voor Vodafone? Met custom roms werkt VoWiFi hier niet.
https://drive.google.com/...Z14XGLS1SHYzd?usp=sharing

Ik heb ff de hele EU folder hier op gegooid. Als je naar Vodafone > VoLTE > Netherlands gaat staat er eentje die wellicht werkt.

Eerlijk gezegd doet dit me denken dat er wellicht inderdaad iets mist in lineageos wat de keuze moet maken om de EU profielen in te laden. Misschien de moeite waard om te onderzoeken of te klagen in de XDA thread ofzo. Probleem is echter dat developers vaak nogal geïrriteerd raken van mensen die vragen om VoLTE support :+ Dus sowieso ff goed uitleggen dat dit niet hetzelfde is als vragen "hee hack ff mijn specifieke provider erin", maar dat de ROM dus wellicht uberhaupt niet alle profielen die wel zitten ingebouwd lijkt in te laden.

Je zult sowieso als je PDC gebruikt kunnen zien welk profiel er nu wordt gebruikt voordat je een nieuwe inlaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik heb het, zo goed als ik kon, gevraagd in de Poco LineageOS XDA-thread.
Nu maar eens kijken of en hoe er gereageerd wordt :)

In ieder geval erg bedankt voor je reactie @koffieprutser

Is er overigens een manier om door de Lineage ROM heen te gaan en aantoonbaar te maken dat de profielen missen? Zo ja: heb je een idee waar in de ROM de files normaal gesproken zouden moeten staan?

Overigens zie ik Youfone niet in de lijst staan, zou dat soort providers standaard/automatisch gebruik moeten maken van de moeder-provider (KPN in dit geval)?

En, al reactie:
This file is not shipped with lineageos (its different for regions), its included within miui firmware. You must be using different firmware, use region specific firmware if you are facing issues.
Andere firmware installeren dus? Weet jij zo welke versie zou moeten werken @koffieprutser ?

[ Voor 40% gewijzigd door Smultie op 29-07-2022 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
LinkinTED schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:30:
[...]

Als ik via de telefoon naar de contacten ga, dan werkt de long hold niet.
Als ik de Contacten app vanuit het menu open, dan werkt het wel.
Vreemd! Klopt inderdaad. Nou ja, problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 12:25
Is er iemand die zijn F3 gebruikt met crdroid 8.7 en ING bankieren? Het lukt namelijk prima met activeren van ING bankieren en ook kan ik daarna inloggen. Maar zodra ik mobiel betalen wil aanmaken (dus een virtuele kaart aanmaken) dan krijg ik een foutmelding. Al contact gehad met ING en die geven aan dat het aan de mobiel ligt omdat het een chinese telefoon is.Ik hoor graag of iemand dat wel aan de praat heeft gekregen met een andere rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 21:36
aobh schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:53:
Is er iemand die zijn F3 gebruikt met crdroid 8.7 en ING bankieren? .Ik hoor graag of iemand dat wel aan de praat heeft gekregen met een andere rom.
Heb MIUI 22.7.13 EU rom en daar kan ik mobiel mee betalen.
Wel even bij instelling "Verbinding en delen"onder NFC HCE wallet selecteren

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:13
revengeyo schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:00:
De dark mode is gefikst met de nieuwe beveiligingsupdate van Juni

geen felle lichten meer in de ogen

[Afbeelding]
Bij mij werkt het nog niet zoals voorheen. Voor sommige apps lijkt het wel te werken, maar bijvoorbeeld de Rabobank app niet. Terwijl dat in Miui 12 wel zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
Zijn er mensen die ervaring hebben met het repareren van de proximity sensor?

M’n schoonmoeder kan nauwelijks bellen doordat de sensor niet werkt, maar ik ben huiverig in hoe verre ze het probleem echt gaan verhelpen bij Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Michiele93 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:28:

M’n schoonmoeder kan nauwelijks bellen doordat de sensor niet werkt, maar ik ben huiverig in hoe verre ze het probleem echt gaan verhelpen bij Dynafix.
Dynafix? :| ... Ik denk dat je beter af bent om de telefoon kapot te gooien en gewoon een nieuwe te kopen.
Duurt eeuwen en krijg je alsnog een rekening van honderden euro's omdat er een krasje ergens was die ze verplicht moeten repareren. En intussen al een maand zonder telefoon zitten voordat je iets hoort.

Sinds 3x Dynafix gooi ik m'n telefoons weg (ook binnen de garantie) en koop ik een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Michiele93 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:28:

Mijn telefoon had er ook last van. Ik inmiddels een andere en daar heb ik het probleem niet meer. Het lijkt dus wel degelijk een hardware probleem.

Mijn vorige is ook naar Dynafix geweest vanwege een ander probleem, maar mijn ervaring is erg slecht. Hij kwam beschadigd terug na de reparatie (scherm). Daarna weer retour en toen is het scherm vervangen.

Na 2 weken gebruik kwam het oorspronkelijke probleem weer terug. Na zeker een 1.5 mijn telefoon niet kunnen gebruiken heeft Belsimpel uit coulance de telefoon omgeruild voor een Samsung A52s.

Ik heb toch maar een Poco F3 teruggekocht, want deze is in combinatie met een custom rom toch echt beduidend beter dan de a52s.

TLDR; als je een andere keuze hebt dan Dynafix, doe dat dan.

[ Voor 19% gewijzigd door J3roen op 09-09-2022 20:04 ]

• Lightning89
Die van mij ligt er nu twee weken. Van de ene op de andere dag zwart scherm, klaar over en uit. Wat is jullie ervaring hoe lang het duurt voordat de telefoon terug is? Ik lees 2 weken tot een maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedatgul
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-01-2024
Beste mensen. Weten jullie waar ik een orginele batterij kan kopen voor mijn poco f3. Het kan bij dynafix als ik me telefoon daar heen stuur. Maar heb daar eerlijk gezegd geen zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 21:36
Sedatgul schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:27:
Beste mensen. Weten jullie waar ik een orginele batterij kan kopen voor mijn poco f3. Het kan bij dynafix als ik me telefoon daar heen stuur. Maar heb daar eerlijk gezegd geen zin in.
FF Googlen op BM4Y POCO F3, worden er genoeg aangeboden.
Bestel er dan wel meteen zo'n gereedschapsetje bij om de telefoon open en weer dicht te maken.
Succes!

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

• Sedatgul
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik betwijfel of ze wel origineel zijn🥺

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• izroc
V13.0.8.0.SKHEUXM is uit

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Hier nog niet... kreeg je hem via de update tool of nog een andere land instelling gedaan?

• izroc
check hier: https://mirom.ezbox.idv.tw/en/phone/alioth/
je moet de OTA file hebben en installeren via update menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Nu ook via de normale route...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RoEL6Hh5P5z1tWEHaDnKfFwQxPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uM3QKP2foXvNYalqnTkH7jbw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YG7x1nFO0nOBq0EQ82LmpSCkrok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DD1EhbaqxShCwCFWiUTlhmUt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03 22:45
J3roen schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:03:
[...]

Mijn telefoon had er ook last van. Ik inmiddels een andere en daar heb ik het probleem niet meer. Het lijkt dus wel degelijk een hardware probleem.

Mijn vorige is ook naar Dynafix geweest vanwege een ander probleem, maar mijn ervaring is erg slecht. Hij kwam beschadigd terug na de reparatie (scherm). Daarna weer retour en toen is het scherm vervangen.

Na 2 weken gebruik kwam het oorspronkelijke probleem weer terug. Na zeker een 1.5 mijn telefoon niet kunnen gebruiken heeft Belsimpel uit coulance de telefoon omgeruild voor een Samsung A52s.

Ik heb toch maar een Poco F3 teruggekocht, want deze is in combinatie met een custom rom toch echt beduidend beter dan de a52s.

TLDR; als je een andere keuze hebt dan Dynafix, doe dat dan.
Helaas geen andere keuze via Belsimpel. Inderdaad dramatische ervaring: probleem is niet geconstateerd en de lens van de camera kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Lightning89 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:42:
Die van mij ligt er nu twee weken. Van de ene op de andere dag zwart scherm, klaar over en uit. Wat is jullie ervaring hoe lang het duurt voordat de telefoon terug is? Ik lees 2 weken tot een maand?
Het heeft uiteindelijk 6-7 weken geduurd, levertijd voor onderdelen duurde te lang. Belsimpel bood mij een vervangend toestel aan maar uiteindelijk deed Dynafix dat ook, dat had nog even geduurd maar na een week of 7 heb ik mn nieuwe F3 8/256 ontvangen ipv een blauwe f3 6/128 die ik had. Ik hoop dat de telefoon nieuw is, de verpakking is open geweest maar alles ziet er nieuw uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Lightning89 op 09-10-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allessendro
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-04 12:40
[...]

[...]

KPN mbn file

code:
1

[Afbeelding]
Wil ook graag over WIFI kunnen bellen met KPN. Heb de handleiding gevolgd, maar kom helaas niet verder.
Is het iemand gelukt om zonde root met standaard MIUI en deze dialer code *#*#717717#*#* de diag port/interface te activeren?
Na intypen code is de dialer input weer weg, doet deze het dan? Maar daarna in PDC zie ik nog steeds geen profielen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Messje
13.0.9.0 is uit en brengt de security patch tot november '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-05 14:20
Beste tweakers,

Heb nu enige maanden een Poco F3 en hij bevalt me tot nu toe wel. Alleen de camera kan veeeeeel beter. Die is wel ondermaats.

Maar ik draai ArrowOS voorlopig, heeft iemand ervaring met deze custom ROM.

Ik heb wat issues die ik niet kan oplossen.
- namelijk waneer hij op lock gaat en je Passcode moet invoeren de slider steeds verkeerd gaat.

Iemand issue ook met dit?

En wanneer je bijvoorbeeld de telefoon in je broekzak hebt. Hij de gloeilamp aan zet. Of de hulpdiensten SoS scherm aangaat. Ondanks dat je de telefoon gelockt hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
theduke1989 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 01:56:
Beste tweakers,

Heb nu enige maanden een Poco F3 en hij bevalt me tot nu toe wel. Alleen de camera kan veeeeeel beter. Die is wel ondermaats.
GCAM installeren, dan is opeens de camera super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko43
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-05 16:28
theduke1989 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 01:56:
Beste tweakers,

Maar ik draai ArrowOS voorlopig, heeft iemand ervaring met deze custom ROM.

Ik heb wat issues die ik niet kan oplossen.
- namelijk waneer hij op lock gaat en je Passcode moet invoeren de slider steeds verkeerd gaat.

Iemand issue ook met dit?

En wanneer je bijvoorbeeld de telefoon in je broekzak hebt. Hij de gloeilamp aan zet. Of de hulpdiensten SoS scherm aangaat. Ondanks dat je de telefoon gelockt hebt.
Ik draai nu al ongeveer een jaar Arrowos op de F3 zonder problemen. Meest stabiele ROM die ik ben tegengekomen op meerdere telefoons. Op welke versie van Arrowos draait uw F3 nu? Dan kan ik u misschien verder helpen met uw problemen.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Poco F3 5G] Levertijden & Prijzen