When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!
Vraag
Beste antwoord (via LankHoar op 21-03-2021 17:05)
Alle reacties
Softwarematig even synchroon laten lopen mbv fan profile
[Voor 29% gewijzigd door vikterr op 21-03-2021 15:41]
Case fan headers 3x 4-pins
Dat wordt dan op een case fan aansluiten, of een splitter kopen als je niet genoeg fan aansluitingen hebt.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ja, maar blijkbaar niet goed genoeg! Er zat namelijk blijkbaar al een cable splitter bijHahn schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:41:
Heb je al in de handleiding(en) gekeken?

Alles nu goed aangesloten en typ dit vanaf mijn PC dus werkt naar behoren! Hoewel een enorm gepruts want met vrij grote handen een koeler zo groot als deze in een reeds ingebouwde micro-ATX kast inbouwen is echt een gepruts van hier tot Tokio

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!
Waarom koop je dan zo'n overkill koeler voor een Ryzen 1300X? Zelfs voor een 3600 uit je wenslijst is de Ninja enorm en duur.LankHoar schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:06:
[...]
Hoewel een enorm gepruts want met vrij grote handen een koeler zo groot als deze in een reeds ingebouwde micro-ATX kast inbouwen is echt een gepruts van hier tot Tokio
[Voor 8% gewijzigd door Uszka op 21-03-2021 18:05]
Heb gelijk een upgrade gedaan naar een Ryzen 5 3600Uszka schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:03:
[...]
Waarom koop je dan zo'n overkill koeler voor een Ryzen 1300X?

LankHoar schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:04:
[...]
Heb gelijk een upgrade gedaan naar een Ryzen 5 3600
Uszka schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:03:
[...]
Zelfs voor een 3600 uit je wenslijst is de Ninja enorm en duur.
Kan kloppen, maar heb geselecteerd op de stilste en die gekocht. Toen ik om advies vroeg hier heb ik helaas geen 1 reactie gekregen. Enfin, ik denk dat dit gaat volstaan

Geen probleem uiteraard.Uszka schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:09:
Dat topic heb ik dan gemist anders had ik vast en zeker gereageerd. De cpu koeler dan maar ook het ram heb ik mijn vraagtekens bij.
Heb het vanmiddag allemaal geïnstalleerd, en lijkt tot nu toe allemaal goed samen te werken. Geheugen is wat lager dan mijn vorige kit, wat goed uitkomt ivm deze koeler. Heb deze kit gekozen ivm hoge snelheid, gezien ik in BBG las dat Ryzen wel van snel geheugen houd.
Heb hem nog niet goed kunnen testen in games, komt nog.
[Voor 9% gewijzigd door LankHoar op 21-03-2021 18:12]
Hmm goede vraag. In task manager zie ik hem op 2400 Mhz draaienUszka schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:14:
Haal je 3400C16 stabiel op dat B350 bord dan?

Ouch. Dan ga ik dat nu even goed doenUszka schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:08:
Als dit nu nog een vraagteken is voor je dan heeft je vorige ram waarschijnlijk nooit sneller gelopen dan 2133. 2400 is de default setting. Je moet zelf XMP selecteren en mogelijk de settings tweaken om op 3466 uit te komen maar vaker lukt dat helemaal niet en gaat het niet sneller dan 3200 op B350. Alleen met modules met Micron E-die chips heb ik het stabiel sneller dan 3200 gekregen op een B350 bord icm een Ryzen 3600.

Ja. Al is het bij MSI borden vaak zo dat je na het aanzetten van het XMP profiel nog wel zelf even het DRAM voltage moet ophogen. Meestal is dat een waarde ergens tussen de 1.25 en 1.35v. Staat op je sticks als het goed is.LankHoar schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:30:
[...]
Ouch. Dan ga ik dat nu even goed doenXMP selecteer je gewoon in de BIOS? Ga ik zo ff rebooten en kijken.
I reject your reality and substitute my own
Alleen Asus noemt het DOCPHoiboy19 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:23:
XMP selecteer je inderdaad in het BIOS of de UEFI. alleen bij intel heet het xmp en bij amd docp. je moet dus voor docp zoeken, in mijn geval (op een asus rog strix bord) bij easy mode. soms heet het ook xmp op een amd bord maar meestal docp.
Iemand een suggestie? Dan kan ik daarna de RAM snelheid hopelijk aanpassen.
Nu kom ik mijn BIOS niet in, het is wel feest zeg

[Voor 36% gewijzigd door LankHoar op 21-03-2021 23:49]
Ik probeerde het zowel vanuit boot als reboot, en deze toets staat gewoon in beeld ("press <del> to enter setup" o.i.d.). Zal vanavond nog eens even kijkenHoiboy19 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:05:
Lees de handleiding even door en kijk welke toets het precies is. Dan vanuit windows op opnieuw opstarten klikken (dus niet afsluiten en dan op de knop op je pc drukken) en dan die bios toets spammen. Soms werkt het namelijk niet als je hem normaal opstart, maar wel als je reboot.

Goede tip. Ik had mijn keyboard al rechtstreeks aangesloten (normaal via USB hub), maar zal vanavond nog eens proberen met alle overige zaken ook eruit.Hoiboy19 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:33:
Raar, heb je het al met een ander toetsenbord geprobeerd? En als je alle andere randapparatuur er uit haalt, dus ook je muis, speakers en andere dingen die je misschien hebt aangesloten.
pricewatch: HyperX Fury black HX434C16FB3K2/16 is heel toevallig Micron-EUszka schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:08:
Je moet zelf XMP selecteren en mogelijk de settings tweaken om op 3466 uit te komen maar vaker lukt dat helemaal niet en gaat het niet sneller dan 3200 op B350. Alleen met modules met Micron E-die chips heb ik het stabiel sneller dan 3200 gekregen op een B350 bord icm een Ryzen 3600.

HWI: De slimste geheugenkeuzes: zes HyperX Fury DDR4-kits getest
Heeft hij/zij al uitgevonden.LankHoar schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:06:
[...]
Ja, maar blijkbaar niet goed genoeg! Er zat namelijk blijkbaar al een cable splitter bij![]()
Alles nu goed aangesloten en typ dit vanaf mijn PC dus werkt naar behoren! Hoewel een enorm gepruts want met vrij grote handen een koeler zo groot als deze in een reeds ingebouwde micro-ATX kast inbouwen is echt een gepruts van hier tot Tokio

Had even geen tijd om het te proberen, maar zojuist gedaan. "Probleem" van de BIOS inkomen heb ik uitgevogeld: ik heb Bitlocker op mijn OS drive, en net voordat je het Bitlocker scherm hebt bij het opstarten, flitst het BIOS scherm even in beeld. Dat is blijkbaar al het moment dat je op <del> moet klikken, niet in de meerdere seconden dat het verschijnt nadat je het Bitlocker wachtwoord hebt ingevoerdDjarune schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:05:
Is het nog gelukt met het XMP profiel?
[...]
pricewatch: HyperX Fury black HX434C16FB3K2/16 is heel toevallig Micron-E
HWI: De slimste geheugenkeuzes: zes HyperX Fury DDR4-kits getest

MHz aanpassen gaat nog niet helemaal lekker: toen ik 3,666 MHz selecteerde kreeg ik een BSOD. Daarna op 3400 MHz gezet, en toen wilde mijn PC helemaal niet meer opstarten (gaf geen beeld). CSOM batterij er maar uitgehaald en terug op 2400 MHz laten staan. Wat er nu mis gaat...?

gewoon xmp of docp aanzetten (bij jou xmp omdat je een msi mobo hebt), dan selecteerd het mobo automatisch de juiste snelheid, timings en voltages. als er meerdere profielen zijn (dus profile 1 en profile 2) moet je degene kiezen met de geadverteerde timings, voltages en mhz.
hopelijk lukt het nu wel

Gelukt, typ dit vanaf mijn PC nadat ik profiel 1 (3466 Mhz) heb geselecteerd!Hoiboy19 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:09:
niet handmatig op een snelheid zetten.
gewoon xmp of docp aanzetten (bij jou xmp omdat je een msi mobo hebt), dan selecteerd het automatisch de juiste snelheid, timings en voltages. als er meerdere profielen zijn (dus profile 1 en profile 2) moet je degene kiezen met de geadverteerde timings, voltages en mhz.
hopelijk lukt het nu wel

Toch meer kleine issues met deze upgrade dan ik had verwacht

probeer allebei de fans eens los, dus eentje tegelijk. als ze los wel werken zou ik een andere splitter kopen.

[Voor 84% gewijzigd door LankHoar op 25-03-2021 20:26]