Toon posts:

Hoeveel fase heb ik beschikbaar voor mijn fornuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:49
Binnenkort kan ik een nieuw appartement betrekken met mijn vriendin *O* en hiervoor zijn wij opzoek naar een nieuw fornuis. Ik kom er alleen niet uit hoeveel fase ik beschikbaar heb - en dus welk fornuis ik kan aansluiten.

Mijn vraag
Hoeveel fase heb ik beschikbaar voor mijn fornuis?

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb veel gelezen op tweakers en onderere fora maar kom er niet uit.
Aangezien ik momenteel niet bij de meterkast kan (of de rest van het appartement for that matter), kan ik niet aan meer informatie komen

Ik heb twee foto's van de meterkast (van niet erg denderende kwaliteit 8)7)
De aansluiting bij het fornuis betreft een perilex aansluiting, ik dacht dat dat genoeg informatie was maar schijnbaar kan je 1, 2, of 3 fase over een perilex aansluiting krijgen.

Ik meen te zien dat de eerste 2 (van de 3) stoppen links bovenin gekoppeld zijn. zou dit een kook-groep kunnen zijn dus een 2 fase aansluiting?

Het appartement is gebouwd in 2007 en is aangesloten op een warmtenet (stadsverwarming). Er is geen gasaansluiting.

Ik hoop dat jullie me met enige zekerheid kunnen zeggen hoeveel fase ik beschikbaar heb in m'n keuken zodat ik een goede keuze kan maken qua fornuis.

Ons oog valt nu op de Bosch HLR390020 maar deze lijkt 3 fase nodig te hebben (aldus de product specificatie bij coolblue maar dit kan ik in de handleiding niet vinden). Dat zou dus waarschijnlijk niet werken?

Beste antwoord (via milo526 op 31-03-2021 20:44)

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:04

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Je hebt 1 fase met een kookgroep.
Op een kookgroep kan 7,4 kW

Het door jou gelinkte fornuis heeft een aansluitwaarde van 7,4 kW

Maar coolblue zegt dat je 3 fasen nodig hebt.

Ik zou op de site van bosch zoeken naar de juiste informatie of je hem ook op een kookgroep kunt aansluiten (2L2N)

Edit:
https://www.bosch-home.nl...6071/Togglebox=210511972/
Hier staat een technische link, maar ik kan 'm op mijn telefoon niet openen wegens een foutmelding.. Daar staan waarschijnlijk meerdere aansluit opties in.

[Voor 39% gewijzigd door prein2 op 20-03-2021 20:23]

PVoutput

Alle reacties

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:29

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je hebt nu zo te zien 1 fase, omdat je onder de meter 1 hoofdzekering lijkt te hebben.
Met behulp van de EAN code op de meter kun je bij je netbeheerder opzoeken wat je precies voor aansluiting hebt, voor ca. 200 euro kun je wisselen naar 3x25A.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• prein2

prein2

Ik zou op de site van bosch zoeken naar de juiste informatie of je hem ook op een kookgroep kunt aansluiten (2L2N)

Edit:
Hier staat een technische link, maar ik kan 'm op mijn telefoon niet openen wegens een foutmelding.. Daar staan waarschijnlijk meerdere aansluit opties in.

[Voor 39% gewijzigd door prein2 op 20-03-2021 20:23]

PVoutput

• JohanSavelkoul
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-12-2022
Zodra je de sleutel hebt, haal dan wel meteen die plankjes allemaal weg.
Nu zijn ze nog vrij leeg, maar er komt een avond dat de stroom uitvalt, en dat jij in de meterkast even de schakelaar weer aan wil zetten en de vrouw inmiddels besloten heeft om dit helemaal vol te zetten met wasmiddel en bakpoeder...

Verder, inderdaad de installatiehandleiding van de kookplaat zelf opzoeken, daar staat in op welke manieren je hem kunt aansluiten.
En zoals gezegd, verzwaren naar 3x25 kost de wereld niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor een appartement zou ik niet direct verzwaren en standaard zijn de meeste perilex aansluiting dubbel 240. Maar voor de zekerheid kan het geen kwaad om de aansluiting te laten doen. Perilex is geen echte harde standaard en worden nog wel eens wisselend aangesloten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:37
prein2 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:19:

Edit:
Daar wordt je niet veel wijzer van:
Aansluitwaarde 7900W
Spanning: 220-240V
Zekering: 16A

2x16A is geen 7900W.
3x16A is geen 220-240V meer.

TheS4ndm4n#1919

• prein2

prein2

Inderdaad, wat een waardeloze documentatie. Ben er toch eventjes ingedoken. slecht van Bosch zeg!

Wat wel in de gebruiksaanwijzing op de bosch site staat:
Hij heeft een powermanagement functie, die kun je instellen op van alles, van 3,6kW (1fase 16A tot en met maximaal). Met andere woorden: het zal altijd kunnen, maar dan moet je m begrenzen.

Toch denk ik dat er bij aanschaf bij het klepje waar de kabel in moet een schema zal staan hoe hij op 2 fasen moet. Maar dankzij de ellendige documentatie weet je het dus pas als je het apparaat ziet.

PVoutput

• milo526
Bedankt voor het meedenken allemaal!

Ik denk dat ik met deze informatie de gok wel durf te waken.

Wanneer ik het fornuis binnen heb en heb aangesloten zal ik laten weten wat het geworden is!

• milo526
Voor het naslagwerk mocht iemand later deze vraag tegenkomen.

De meterkast heeft inderdaad een fornuis groep.

Het fornuis dat we gehaald hebben (Bosch HLR390020) kan op zo'n fornuis groep aangesloten worden.
Aan de kabel van het fornuis zit het volgende stickertje (beetje raar dat deze nergens in een handleiding beschreven staat).

Wel even via de instellingen van het fornuis het maximale vermogen dat hij gebruikt beperken, anders slaan je stoppen nog steeds door zeg ik niet uit ervaring O-). In mijn geval heb ik hem ingesteld op 7kw.
2 zekeringen voor elk 16 ampere en 230 volt/ 2 * 16 * 230 = 7360 watt. Je kan het fornuis instellen op stapjes van 500 watt dus om zeker te zijn naar beneden afgerond.

Op het label staat geen schema voor 2L2N, wij hebben ervoor gekozen om 1 nul-draad niet aan te sluiten. 1 van de pins van de Perilex aansluiting zit dus niet aan het fornuis gekoppeld.

Dank voor jullie advies en hulp!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:23
@milo526 Nog maar een advies dan! Die 2e nul moet je wel aansluiten. Nu gaat het vermogen van beide fase draden terug door 1 nuldraad, dat gaat natuurlijk niet goed.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:12
Hoe ga je die aansluiten dan? Er is geen tweede nul volgens mij.
Kortom niet geschikt voor een 1-fase hoofdaansluiting?
Of je moet hem begrenzen op 3,6kW.

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Knielen schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:05:
@milo526 Nog maar een advies dan! Die 2e nul moet je wel aansluiten. Nu gaat het vermogen van beide fase draden terug door 1 nuldraad, dat gaat natuurlijk niet goed.
En als de N eruit klapt... heb je een uitdaging :)

• milo526
Okay voor de compleetheid en mijn gemoedstoestand nog wat extra info waarmee jullie me hopelijk kunnen helpen.

Dit is de andere kant van het label dat ik al eerder gepost had. Hierop zien we dat hij dus sowieso op 1 fase aangesloten kan worden.

Als ik 1 fase van m'n fornuisgroep en 1 nul gebruik zal het dus sowieso moeten werken - ik ben alleen bang dat het opzetten van een pannetje water dan heel lang gaat duren...

Verder vind ik deze sticker nog aan de achterkant van het fornuis.

Mijn eerste idee na de reactie van @Knielen was om een stuk koper tussen de twee nullen in mijn perilex te steken. Dan gebruik ik dus effectief 1 nul maar heb ik wel 2 draden naar m'n meterkast lopen.
(Ik verbind dus de momenteel loze pin in de perilex stekker (die correspondeert met m'n 2e nul) met de nul die momenteel al wel aangesloten is).
Zou dat een optie zijn?

Ik heb bij Bosch specifiek gevraagd of dit fornuis op een kookgroep aangesloten kan worden en ze wisten me heel zeker te vertellen dat dat moest kunnen.

De afgelopen 2 dagen heeft het fornuis + oven aardig wat uren gemaakt en tot nu toe geen problemen opgeleverd.

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens de schema's is deze plaat niet geschikt voor 2L2N, de aansluiting die jij hebt met een kookgroep op 1 fase (geen 2 fase, er komt er echt maar 1 binnen aan je meterkast te zien).

Op basis van de sticker zou ik zeggen dat het mogelijk moet zijn om de brug tussen 4 en 5 weg te halen en daar 2 nullen op te zetten, maarja, dan weet je niet of 1 bij 4 hoort, en 2 en 3 bij 5, of andersom... Die informatie zou Bosch je moeten geven.

Het werkt ongetwijfeld nu 'prima', maar 7kW door 2,5mm2 jagen voor langere tijd (ok, je hebt nooit al je platen maximaal staan) kan lang goed gaan, maar reken er maar op dat de nul dan opwarmt.

Je zou de plaat eens kunnen begrenzen op 3,6kW, kijken of je er last van hebt dat ie terugschakelt. Is in ieder geval de kans dat je huis afbrandt kleiner.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:48

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dat lijkt me niet goed nee. Je moet gewoon 2 N'en en twee L'en naar je plaat trekken. Mooiste zou inderdaad zijn als beide N ook geisoleerd van elkaar op de plaat aangesloten kunnen worden. Zoals @Aiolos al aangeeft weet je alleen niet wat bij wat hoort :/ Alternatief is in de plaat de twee N'en te koppelen (zodat hele kabel wel 5mm2 is).

En dan natuurlijk de standaard opmerking dat een kookgroep eigenlijk ook een gezekerde N hoort te hebben als de N onder één schroef op de plaat gaat...

• Jim423
milo526 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:22:
Mijn eerste idee na de reactie van @Knielen was om een stuk koper tussen de twee nullen in mijn perilex te steken. Dan gebruik ik dus effectief 1 nul maar heb ik wel 2 draden naar m'n meterkast lopen.
(Ik verbind dus de momenteel loze pin in de perilex stekker (die correspondeert met m'n 2e nul) met de nul die momenteel al wel aangesloten is).
Zou dat een optie zijn?
Nee, immers is je kabel/stekker nog steeds 1x nul. Daar gaat dan 5kW of 7,4kW doorheen (wat je instelt) terwijl hij maar rated is voor 3,6kW max. Dit komt omdat je feitelijk niet L1+L2 aansluit maar L1+L1 (je hebt immers maar een fase beschikbaar in je groepenkast).

Er is volgens mij wel een vrij simpele oplossing: je sluit hem aan volgens schema 2N. Je moet hierbij dan grijs en zwart los van elkaar knippen (beide kanten van de kabel) en van nieuwe adereindhulzen voorzien. Bruin gaat dan op 1. Zwart gaat op 2+3. Blauw gaat op 4. Grijs gaat op 5. Bruggetje tussen 2 en 3 blijft zitten. Bruggetje tussen 4 en 5 moet ook blijven. In de perilex stekker is het dan kwestie van elke ader op zijn eigen poot aansluiten (met hulzen).

Je kan het toestel dan overigens prima instellen op 7,4kW.

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07
Jim423 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:26:
Er is volgens mij wel een vrij simpele oplossing: je sluit hem aan volgens schema 2N. Je moet hierbij dan grijs en zwart los van elkaar knippen (beide kanten van de kabel) en van nieuwe adereindhulzen voorzien. Bruin gaat dan op 1. Zwart gaat op 2+3. Blauw gaat op 4. Grijs gaat op 5. Bruggetje tussen 2 en 3 blijft zitten. Bruggetje tussen 4 en 5 moet eruit. In de perilex stekker is het dan kwestie van elke ader op zijn eigen poot aansluiten (met hulzen).
Daarbij doe je de aanname dat de helft van het vermogen is aangesloten tussen 1 en 4 en de andere helft tussen 2+3 en 5. Misschien klopt die aanname, dan heb je het veilig aangesloten. :)

Maar wat nou als die aanname niet klopt? Misschien is 1 van die nulklemmen wel voor alle kookzones (meer dan 3,6kW?) en de andere voor de oven. Of één nulklem voor alle kookzones en de oven (7,9kW) en de andere voor het bedieningspaneeltje. Oeps?

Ik zou hier absoluut niet mee willen gokken of aannames willen doen. Als Bosch aangeeft dat het ding op een 2L/2N kookgroep kan worden aangesloten, dan kunnen ze toch zeker ook wel een aansluitschema verstrekken?

Als je het blind gaat aansluiten zou ik het liever doen zoals jij zegt, maar dan met de brug tussen 4 en 5. Niet hoe het hoort. Maar dan heb je iig enige zekerheid dat de stroom door beide nulgeleiders ongeveer netjes verdeeld wordt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Jim423
Je hebt gelijk, enige nadeel is dan weer dat je het niet merkt als een nul los/niet aangesloten zit. Dan ben je dus weer terug bij af. En over dat aansluitschema, ik denk niet dat die er gaat komen.

[Voor 4% gewijzigd door Jim423 op 08-04-2021 20:49]

• belmaan
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-04-2021
Als ik zo vrij mag zijn, kun je beter maar 3fasen aanvragen en je meterkast aan laten passen. Dan heb je ook geen gezeur.😊

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:14
Kun je anders niet beter 4mm2 naar de kookplaat trekken? Dan hoef je ook niet bang te zijn dat de kabels te warm worden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:48

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Jim423 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:49:
Je hebt gelijk, enige nadeel is dan weer dat je het niet merkt als een nul los/niet aangesloten zit. Dan ben je dus weer terug bij af. En over dat aansluitschema, ik denk niet dat die er gaat komen.
Yep, en zijn we gewoon weer terug bij af dat een kookgroep ook gezekerde N zou moeten hebben...

• Jim423
DutchKel schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:52:
Kun je anders niet beter 4mm2 naar de kookplaat trekken? Dan hoef je ook niet bang te zijn dat de kabels te warm worden.
Niet erg handig. Je moet dan de perilex wegslopen en een volgend toestel sluit je niet zomaar weer aan.
septillion schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:19:
[...]

Yep, en zijn we gewoon weer terug bij af dat een kookgroep ook gezekerde N zou moeten hebben...
Dat is ook wel de TLDR oplossing; bruggetjes laten zitten; kookgroep vervangen voor een 4P 16A automaat (de ruimte is er) en aansluiten volgens mijn vorige post.

• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:23
@milo526 excuus voor het omhoog schoppen van een oud topic, maar heb je hier nog een oplossing voor gevonden? Ik zit met precies dezelfde situatie en probleem.....

• milo526
KoenVW76 schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:34:
@milo526 excuus voor het omhoog schoppen van een oud topic, maar heb je hier nog een oplossing voor gevonden? Ik zit met precies dezelfde situatie en probleem.....
Met alle feedback die ik hier gehoord heb ben ik enigszins bang dat ik eigenwijs ben en dat het zit aangesloten op een manier die niet helemaal ideaal is (maar wel werkt).
Dus met een dikke disclaimer dat dit mijn situatie is maar absoluut geen advies.

Ik heb de kookplaat ingesteld volgens optie 2N aan de kookplaat zeide dus 2&3 gekoppeld en 4&5.
Vervolgens gebruik ik
- 1 ader voor de ground.
- 1 ader gaat naar 1
- 1 ader gaat naar 2&3
- 2 aders gaan naar 4&5, ik heb er 1 onder 4 en 1 onder 5 geschroefd.

Hierdoor gebruik ik 1 ader voor elke "hot" draad en heb ik 2 aders voor m'n nul.

Het probleem wat met deze opstelling nog bestaat is dat je het niet door zou hebben als er iets mis gaat met 1 van je nul aders. Hierdoor kan een te hoge spanning over de andere nul ader lopen wat eventueel voor problemen zou kunnen zorgen.

De kookplaat heb ik via de instellingen begrenst op 7 kwh

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:36
ik weet niet of TS en @KoenVW76 er nog iets aan hebben, maar wellicht heeft iemand anders er nog eens iets aan. Ik overweeg hetzelfde fornuis aan te schaffen als in dit topic (HLN39A060U) en aan te sluiten op een fornuisgroep (met een 1-fase huisaansluiting). Ik heb Bosch gebeld en vervolgens op hun verzoek de vraag gemaild. Mijn vraag (exclusief de links naar de documentatie en plaatjes van het aansluitschema etc) was::

Mijn vraag aan u is of dit fornuis geschikt is voor een (in Nederland veel voorkomende) fornuisgroep, dus voor een 1-fase huisaansluiting waarbij 2 groepen gecombineerd worden: 2L2N. Zo ja; wat zou dan het aansluitschema moeten zijn? De 2N in de installatierichtlijnen kan dan eigenlijk niet kloppen (ivm gecombineerde nul tussen 4/5)

Waarop ik vrij vlot antwoord kreeg van ze:

Het volgende doet u :

De HLN39A060U is een fornuis met een klepje voor de aansluitingen.
Als hij het klepje verwijderd kan de kabel als volgt worden aangesloten

Doorverbindingen losmaken (tussen 4+5 en volgens schema ook tussen 2+3)

Aarde aansluiten op PE

1 = leeg

2 = spanning groep 1 (koken)
3 = spanning groep 2 (oven)

4 = nul (koken)
5 = nul (oven)

Ik vermoed dat het kookdeel dan wel behoorlijk geknepen zal worden, het vermogen van de kookzones is immers 1 x 1.4 KW, 1 x 2.2 KW, 2 x 1.8 KW = 7,2KW. Merk jij daar nog iets van @milo526 ? hoewel jouw aansluiting natuurlijk weer net anders is..

• milo526
itsjohan schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:00:
ik weet niet of TS en @KoenVW76 er nog iets aan hebben, maar wellicht heeft iemand anders er nog eens iets aan. Ik overweeg hetzelfde fornuis aan te schaffen als in dit topic (HLN39A060U) en aan te sluiten op een fornuisgroep (met een 1-fase huisaansluiting). Ik heb Bosch gebeld en vervolgens op hun verzoek de vraag gemaild. Mijn vraag (exclusief de links naar de documentatie en plaatjes van het aansluitschema etc) was::

Mijn vraag aan u is of dit fornuis geschikt is voor een (in Nederland veel voorkomende) fornuisgroep, dus voor een 1-fase huisaansluiting waarbij 2 groepen gecombineerd worden: 2L2N. Zo ja; wat zou dan het aansluitschema moeten zijn? De 2N in de installatierichtlijnen kan dan eigenlijk niet kloppen (ivm gecombineerde nul tussen 4/5)

Waarop ik vrij vlot antwoord kreeg van ze:

Het volgende doet u :

De HLN39A060U is een fornuis met een klepje voor de aansluitingen.
Als hij het klepje verwijderd kan de kabel als volgt worden aangesloten

Doorverbindingen losmaken (tussen 4+5 en volgens schema ook tussen 2+3)

Aarde aansluiten op PE

1 = leeg

2 = spanning groep 1 (koken)
3 = spanning groep 2 (oven)

4 = nul (koken)
5 = nul (oven)

Ik vermoed dat het kookdeel dan wel behoorlijk geknepen zal worden, het vermogen van de kookzones is immers 1 x 1.4 KW, 1 x 2.2 KW, 2 x 1.8 KW = 7,2KW. Merk jij daar nog iets van @milo526 ? hoewel jouw aansluiting natuurlijk weer net anders is..
Fijn dat jij wel een antwoord krijgt, ik kwam bij de klantenservice niet verder dan wat er al aan informatie geleverd werd bij het fornuis 8)7 .

Als ik 3 van de 4 pitten in gebruik heb; merk ik de begrenzer wel. Je hoort de relais schakelen, vermoedelijk om het vermogen te verdelen over de pitten.

Gelukkig hebben wij hier tijdens het koken eigenlijk nooit last van aangezien het alleen bij maximaal vermogen van de pitten een probleem is, 3 pannetjes water aan de kook houden is geen probleem.
Ik ben nog steeds blij met onze aankoop.

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:36
Ja ik denk dat ik geluk had; ik kreeg een medewerker aan de lijn die even bij sprong op de telefoondienst maar eigenlijk van een andere afdeling was. die had de consument-afwimpel-training nog niet gehad vermoed ik en deed echt zijn best om me verder te helpen.

Inmiddels heb ik mijn Bosch fornuis ook aangesloten en daar bleek de info per mail van Bosch *bijna* te kloppen, daar kwam ik achter toen ik het klepje achter op het fornuis openschroefde om het snoer aan te sluiten:

(het net aangesloten Perlilex snoer komt van onderaf, de draden boven lopen omhoog de oven in)

Zoals je ziet wordt aansluiting 2 nooit gebruikt wat je er ook op aansluit....... het fornuis heeft 1 groep voor de kookplaat (1 en 4) en 1 voor de oven (2 en 5).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee