Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Maar het is een houten poort... Met een beetje handigheid en een frees of beitels maak je alles passend.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Hoe zie jij dat die slotkast 20mm breed is?Xander schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:11:
Die slotkast is 20mm breed, zoals zo'n beetje alle soortgelijke sloten. Dat past dus niet direct tussen de planken.
Maar het is een houten poort... Met een beetje handigheid en een frees of beitels maak je alles passend.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Simpele 'slotkast' er in frezen en dan een gelijkwaardig cilinderslot plaatsen, zoals in de buitendeuren van 't huis, ....Xander schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:11:
Die slotkast is 20mm breed, zoals zo'n beetje alle soortgelijke sloten. Dat past dus niet direct tussen de planken.
Één sleutel systeem voor het hele huis

Waarschijnlijk aan de tweede foto welke je zélf poste?MrVegeta schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:13:
[...]
Hoe zie jij dat die slotkast 20mm breed is?

[Voor 18% gewijzigd door Will_M op 19-03-2021 21:16]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
En hoe krijg je die vanaf de buitenkant open?caspervc schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:11:
Dit lijkt me verreweg het simpelste...
[Afbeelding]

3800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Hoe belangrijk is het dat de 2 schroeven van de voorplaat (1 & 2) vastzet? Want dat wordt wat lastig... Of wordt het slot (ook) vastgehouden door de druk die er doorheen gaat?
[Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 19-03-2021 21:20]
Oude deur beslag er uit halen.. leegte opvullen met een plank van die dikte. En opnieuw een slot er inzetten.MrVegeta schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:20:
https://www.deurbeslag.nl/informatie/deurslot-kopen
[Afbeelding]
Hoe belangrijk is het dat de 2 schroeven van de voorplaat (1 & 2) vastzet? Want dat wordt wat lastig... Of wordt het slot (ook) vastgehouden door de druk die er doorheen gaat?
Ik had jouw link bekeken. Maar ik zie nu dat het om de breedte van de voorplaat gaat. De slotkast is misschien net wat minder breed.MrVegeta schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:13:
[...]
Hoe zie jij dat die slotkast 20mm breed is?
Hoe dan ook: Het is hout, dat is te bewerken.
Waarom is dat lastig? Schuif 2 latjes of plankjes ertussen, schroef die door de poort heen vast en zet daar het slot op vast.MrVegeta schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:20:
[Afbeelding]
Hoe belangrijk is het dat de 2 schroeven van de voorplaat (1 & 2) vastzet? Want dat wordt wat lastig...
Aapie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:22:
[...]
Oude deur beslag er uit halen.. leegte opvullen met een plank van die dikte. En opnieuw een slot er inzetten.
Die plank zet ik dan gewoon tussen die buitenste planken en dan vast boren?leegte opvullen met een plank van die dikte
Omdat die latjes dan niet vastzitten, behalve aan het slot. Kan die latjes natuurlijk ook vast zetten met een schroef.Xander schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:22:
[...]
Ik had jouw link bekeken. Maar ik zie nu dat het om de breedte van de voorplaat gaat. De slotkast is misschien net wat minder breed.
Hoe dan ook: Het is hout, dat is te bewerken.
[...]
Waarom is dat lastig? Schuif 2 latjes of plankjes ertussen, schroef die door de poort heen vast en zet daar het slot op vast.
Ja.. het is even een werkje. opnieuw uitkappen enz.MrVegeta schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:23:
[...]
[...]
Die plank zet ik dan gewoon tussen die buitenste planken en dan vast boren?
Welke druk zou er door een slot heen gaan, en hoe zou dat ervoor zorgen dat het slot beetgehouden wordt?MrVegeta schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:20:
[Afbeelding]
Ja.MrVegeta schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:23:
[...]
Die plank zet ik dan gewoon tussen die buitenste planken en dan vast boren?
Ik gok dat het vastzetten geïnsinueerd werdMrVegeta schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:23:
[...]
Omdat die latjes dan niet vastzitten, behalve aan het slot. Kan die latjes natuurlijk ook vast zetten met een schroef.

The devil is in the details.
(van de gamma site)De slotkast van het insteekslot is 78x115 mm en de voorplaat is 174x20 mm. Bij deze set is de bijbehorende profielcilinder niet meegeleverd
Is dit https://www.gamma.nl/asso...nikkel-30-30-mm/p/B292259 is dit cilinderslot dan goed? Die gaat dus van de ene kant van de deur naar de andere kant (dus door het slot)

Dat ligt aan de dikte van je poort en het beslag.MrVegeta schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:26:
Laatste vraag.
[...]
(van de gamma site)
Is dit https://www.gamma.nl/asso...nikkel-30-30-mm/p/B292259 is dit cilinderslot dan goed? Die gaat dus van de ene kant van de deur naar de andere kant (dus door het slot)
Als dit samen 60mm is en de slotkast komt netjes in het midden, dan is 30/30 de juiste maat.
[Voor 56% gewijzigd door Xander op 19-03-2021 21:28]
[Voor 6% gewijzigd door Mrlten op 19-03-2021 21:29]
Ik heb net een Kamado gekocht, die gaan zo nooit er overheen tillen, dus als ze dan door de deur willen dan is er breukschade en kan ik het verhalen op de verzekering.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:27:
Wat is het nut van zo’n slot als je deur/schutting met horizontale planken in feite een grote brede ladder is? Kinderen binnen in de tuin houden? Of ongenode gasten buiten houden?
Een beetje inbreker gebruikt ook geen koevoet.
Hangslot en cilinderslot tikken ze er ook zo af zonder schade, ik heb het op mijn werk wel eens gezien via bewakingscamera daar hebben ze geen enkel moeite mee en zijn sneller binnen dan je denkt.
Sloten met een keurmerk zijn ze langer mee bezig en dat lukt vaak niet zonder schade.
[Voor 48% gewijzigd door mr_evil08 op 19-03-2021 21:38]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Dat staat niet in de TS toch?Microkid schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:19:
[...]
En hoe krijg je die vanaf de buitenkant open?
Het gaat erom dat de deur op slot kan.
Dan moet het zoiets worden?mr_evil08 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:34:
Dan zul je een slot met kerntrekbeveiliging moeten nemen en met haken/pinnen, check je verzekering even welke sloten zijn toegestaan meestal moet het voldoen aan een keurmerk.
Een beetje inbreker gebruikt ook geen koevoet.
Hangslot en cilinderslot tikken ze er ook zo af zonder schade, ik heb het op mijn werk wel eens gezien via bewakingscamera daar hebben ze geen enkel moeite mee en zijn sneller binnen dan je denkt.
Sloten met een keurmerk zijn ze langer mee bezig en dat lukt vaak niet zonder schade.
https://www.gamma.nl/asso...2-mm-achterdeur/p/B553859
https://www.gamma.nl/asso...rn-50mm-pc-72mm/p/B185096
Da's wel kneiterduur zeg...
Check even je verzekering polis wat toegestaan is en niet.MrVegeta schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:41:
[...]
Dan moet het zoiets worden?
https://www.gamma.nl/asso...2-mm-achterdeur/p/B553859
https://www.gamma.nl/asso...rn-50mm-pc-72mm/p/B185096
Da's wel kneiterduur zeg...
Want als je de verzekering nodig bent gaan ze zich in allerlei bochten wringen om maar niet uit te hoeven keren, je weet pas als je goed verzekert bent als je het nodig bent, en dan zijn er ook nog verzekeringen wat alleen de dagwaarde uitkeren en dat is vaak wel minder dan wat jij ervoor hebt gegeven.
[Voor 47% gewijzigd door mr_evil08 op 19-03-2021 21:55]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Hoezo voor voordeuren? https://www.gamma.nl/asso...-skg-1-ster-rvs/p/B130369 staat toch vrij duidelijk "tuinpportsluiting"desmond schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:05:
Je zoekt een slot voor de schuttingdeur en je linkt naar sloten voor voordeuren. Ik vraag mij af of die sloten daarvoor geschikt zijn, in weer en wind geheel buiten. Lijkt mij niet! De schuttingdeur zelf is flut vergeleken met dergelijke sloten. Ik denk dat je out-of-the-box moet denken, bijvoorbeeld verankering van de Kamado? Een U element van beton met een ketting?
De deur zelf is inderdaad flut, maar het gaat er om dat mocht er (poging tot) diefstal plaats vinden dat er braakschade is. Dus als ze de deur willen slopen dan kan ik in ieder geval aantonen dat er iets is gebeurd.Geschikt voor Buitendeur
De Kamado zelf gaat aan een kabelslot verzekerd aan de muur. Dan heb ik wel zo'n beetje alles gedaan om diefstal te voorkomen.
Alles zit er in, ik moet alleen het schuifslot verplaatsen, maar dat komt morgen.
En de cilinder had wel een maatje langer gemogen.

Xander schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:10:
@MrVegeta We kijken nu toch naar de binnenkant van de poort? En deze opent toch naar binnen? Dan zit je dagschoot verkeerdom.
En de cilinder had wel een maatje langer gemogen.

// edit. Ooh ik zie het. Nu wil het dagschoot niet soort van meeglijden als de deur dicht gaat omdat het schuine kan aan de verkeerde kant zit. Ach, daar leren we wel mee leven

[Voor 14% gewijzigd door MrVegeta op 20-03-2021 17:15]
Jij denkt dat de dagschoot voor de sier een schuine kant heeft? Wel eens een deur goed bekeken?MrVegeta schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:13:
[...]
Hoezo zit de dagschoot verkeerd om? Maakt dat wat uit ...?

Dat is zodat je de deur kunt dichtgooien zonder de klink te bedienen, de schuine kant van de dagschoot komt dan tegen de sluitplaat en schuift automagisch in. Bij jou klapt de rechte kant tegen het kozijn aan.
Eh ja, of je draait de dagschoot gewoon even om?MrVegeta schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:13:
// edit. Ooh ik zie het. Nu wil het dagschoot niet soort van meeglijden als de deur dicht gaat omdat het schuine kan aan de verkeerde kant zit. Ach, daar leren we wel mee leven

[Voor 25% gewijzigd door Xander op 20-03-2021 17:17]
Maar heeft als voordeel dat je vanaf de straat wel lekker snel in de tuin staat. (Handig voor als je je handen vol hebt met boodschappenXander schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:16:
[...]
Jij denkt dat de dagschoot voor de sier een schuine kant heeft? Wel eens een deur goed bekeken?
Dat is zodat je de deur kunt dichtgooien zonder de klink te bedienen, de schuine kant van de dagschoot komt dan tegen de sluitplaat en schuift automagisch in. Bij jou klapt de rechte kant tegen het kozijn aan.

Dan moet het hele slot er weer uit, uggghh. Ik heb overigens nog nooit "goed' een deur bekekenXander schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:16:
[...]
Jij denkt dat de dagschoot voor de sier een schuine kant heeft? Wel eens een deur goed bekeken?
[...]
Eh ja, of je draait de dagschoot gewoon even om?

De achtertuindeur wordt vrijwel niet gebruikt. "Vroeger" toen ik nog niet het kantoor moest/kon ging ik er met de fiets die kant uit. Maar dat hoeft ook al niet meer. Dus het is voor de handigheid.
[Voor 14% gewijzigd door MrVegeta op 20-03-2021 17:19]
Hippocampus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:18:
[...]
Maar heeft als voordeel dat je vanaf de straat wel lekker snel in de tuin staat. (Handig voor als je je handen vol hebt met boodschappen)

Ehh er zit een kruk aan dus als die niet op slot zit is de deur sowieso snel openXander schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:19:
[...]
Ik had me nog niet eens gerealiseerd dat je de deur nu zo opendrukt als deze niet op slot zit...

De wind kan de klink niet bedienen.MrVegeta schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:23:
[...]
Ehh er zit een kruk aan dus als die niet op slot zit is de deur sowieso snel open
Dan zit er nog altijd een schuifslot op ^^
Waarom? Omdat het kan!!