Toon posts:

Welk slot past in tuinpoort?

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb een vrij simpele tuinpoort en daar wil ik nu graag een slot in toevoegen.

De ruimte tussen de 2 planken van de deur is 17mm.

Ik zit zelf te denken aan zoiets: https://www.gamma.nl/asso...-skg-1-ster-rvs/p/B130369 maar ik weet niet of ik dit tussen die 2 planken kan installeren.

https://www.gamma.nl/asso...et-beslag-zwart/p/B107245 Anders zou zoiets misschien ook nog wel mogelijk zijn.

Maar graag schakel ik de hulp in van de wat meer ervaren klussen.

Het gaat er op dat de deur op slot kan.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:03
Die slotkast is 20mm breed, zoals zo'n beetje alle soortgelijke sloten. Dat past dus niet direct tussen de planken.

Maar het is een houten poort... Met een beetje handigheid en een frees of beitels maak je alles passend.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +8Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Dit lijkt me verreweg het simpelste...

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Xander schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:11:
Die slotkast is 20mm breed, zoals zo'n beetje alle soortgelijke sloten. Dat past dus niet direct tussen de planken.

Maar het is een houten poort... Met een beetje handigheid en een frees of beitels maak je alles passend.
Hoe zie jij dat die slotkast 20mm breed is?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Xander schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:11:

Simpele 'slotkast' er in frezen en dan een gelijkwaardig cilinderslot plaatsen, zoals in de buitendeuren van 't huis, ....

Één sleutel systeem voor het hele huis :9
MrVegeta schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:13:
[...]

Waarschijnlijk aan de tweede foto welke je zélf poste? 8)

[Voor 18% gewijzigd door Will_M op 19-03-2021 21:16]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:50

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

caspervc schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:11:
Dit lijkt me verreweg het simpelste...

[Afbeelding]
En hoe krijg je die vanaf de buitenkant open? :?

3800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
https://www.deurbeslag.nl/informatie/deurslot-kopen

Hoe belangrijk is het dat de 2 schroeven van de voorplaat (1 & 2) vastzet? Want dat wordt wat lastig... Of wordt het slot (ook) vastgehouden door de druk die er doorheen gaat?

[Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 19-03-2021 21:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
MrVegeta schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:20:

[Afbeelding]

Hoe belangrijk is het dat de 2 schroeven van de voorplaat (1 & 2) vastzet? Want dat wordt wat lastig... Of wordt het slot (ook) vastgehouden door de druk die er doorheen gaat?
Oude deur beslag er uit halen.. leegte opvullen met een plank van die dikte. En opnieuw een slot er inzetten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xander
MrVegeta schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:13:
[...]

Ik had jouw link bekeken. Maar ik zie nu dat het om de breedte van de voorplaat gaat. De slotkast is misschien net wat minder breed.

Hoe dan ook: Het is hout, dat is te bewerken.

[Afbeelding]

Hoe belangrijk is het dat de 2 schroeven van de voorplaat (1 & 2) vastzet? Want dat wordt wat lastig...
Waarom is dat lastig? Schuif 2 latjes of plankjes ertussen, schroef die door de poort heen vast en zet daar het slot op vast.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Aapie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:22:
[...]

Oude deur beslag er uit halen.. leegte opvullen met een plank van die dikte. En opnieuw een slot er inzetten.
leegte opvullen met een plank van die dikte
Die plank zet ik dan gewoon tussen die buitenste planken en dan vast boren?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Xander schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:22:
[...]

Ik had jouw link bekeken. Maar ik zie nu dat het om de breedte van de voorplaat gaat. De slotkast is misschien net wat minder breed.

Hoe dan ook: Het is hout, dat is te bewerken.

[...]

Waarom is dat lastig? Schuif 2 latjes of plankjes ertussen, schroef die door de poort heen vast en zet daar het slot op vast.
Omdat die latjes dan niet vastzitten, behalve aan het slot. Kan die latjes natuurlijk ook vast zetten met een schroef.

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
MrVegeta schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:23:
[...]

[...]

Ja.. het is even een werkje. opnieuw uitkappen enz.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

[Afbeelding]

Welke druk zou er door een slot heen gaan, en hoe zou dat ervoor zorgen dat het slot beetgehouden wordt?
[...]

Ja.
[...]

Omdat die latjes dan niet vastzitten, behalve aan het slot. Kan die latjes natuurlijk ook vast zetten met een schroef.
Ik gok dat het vastzetten geïnsinueerd werd :P

The devil is in the details.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Laatste vraag.
De slotkast van het insteekslot is 78x115 mm en de voorplaat is 174x20 mm. Bij deze set is de bijbehorende profielcilinder niet meegeleverd
(van de gamma site)

Is dit https://www.gamma.nl/asso...nikkel-30-30-mm/p/B292259 is dit cilinderslot dan goed? Die gaat dus van de ene kant van de deur naar de andere kant (dus door het slot) :D

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat is het nut van zo’n slot als je deur/schutting met horizontale planken in feite een grote brede ladder is? Kinderen binnen in de tuin houden? Of ongenode gasten buiten houden?

• Xander
MrVegeta schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:26:
Laatste vraag.

[...]
(van de gamma site)

Is dit https://www.gamma.nl/asso...nikkel-30-30-mm/p/B292259 is dit cilinderslot dan goed? Die gaat dus van de ene kant van de deur naar de andere kant (dus door het slot) :D
Dat ligt aan de dikte van je poort en het beslag.

Als dit samen 60mm is en de slotkast komt netjes in het midden, dan is 30/30 de juiste maat.

[Voor 56% gewijzigd door Xander op 19-03-2021 21:28]

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:51

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Waarom geen oplegslot monteren?

[Voor 6% gewijzigd door Mrlten op 19-03-2021 21:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:27:
Wat is het nut van zo’n slot als je deur/schutting met horizontale planken in feite een grote brede ladder is? Kinderen binnen in de tuin houden? Of ongenode gasten buiten houden?
Ik heb net een Kamado gekocht, die gaan zo nooit er overheen tillen, dus als ze dan door de deur willen dan is er breukschade en kan ik het verhalen op de verzekering.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:23
Dan zul je een slot met kerntrekbeveiliging moeten nemen en met haken/pinnen, check je verzekering even welke sloten zijn toegestaan meestal moet het voldoen aan een keurmerk.

Een beetje inbreker gebruikt ook geen koevoet.
Hangslot en cilinderslot tikken ze er ook zo af zonder schade, ik heb het op mijn werk wel eens gezien via bewakingscamera daar hebben ze geen enkel moeite mee en zijn sneller binnen dan je denkt.

Sloten met een keurmerk zijn ze langer mee bezig en dat lukt vaak niet zonder schade.

[Voor 48% gewijzigd door mr_evil08 op 19-03-2021 21:38]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Microkid schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:19:
[...]

En hoe krijg je die vanaf de buitenkant open? :?
Dat staat niet in de TS toch?
Het gaat erom dat de deur op slot kan.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
mr_evil08 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:34:
Dan zul je een slot met kerntrekbeveiliging moeten nemen en met haken/pinnen, check je verzekering even welke sloten zijn toegestaan meestal moet het voldoen aan een keurmerk.

Een beetje inbreker gebruikt ook geen koevoet.
Hangslot en cilinderslot tikken ze er ook zo af zonder schade, ik heb het op mijn werk wel eens gezien via bewakingscamera daar hebben ze geen enkel moeite mee en zijn sneller binnen dan je denkt.

Sloten met een keurmerk zijn ze langer mee bezig en dat lukt vaak niet zonder schade.
Dan moet het zoiets worden?

https://www.gamma.nl/asso...2-mm-achterdeur/p/B553859

https://www.gamma.nl/asso...rn-50mm-pc-72mm/p/B185096

Da's wel kneiterduur zeg...

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:23
Check even je verzekering polis wat toegestaan is en niet.
Want als je de verzekering nodig bent gaan ze zich in allerlei bochten wringen om maar niet uit te hoeven keren, je weet pas als je goed verzekert bent als je het nodig bent, en dan zijn er ook nog verzekeringen wat alleen de dagwaarde uitkeren en dat is vaak wel minder dan wat jij ervoor hebt gegeven.

[Voor 47% gewijzigd door mr_evil08 op 19-03-2021 21:55]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je zoekt een slot voor de schuttingdeur en je linkt naar sloten voor voordeuren. Ik vraag mij af of die sloten daarvoor geschikt zijn, in weer en wind geheel buiten. Lijkt mij niet! De schuttingdeur zelf is flut vergeleken met dergelijke sloten. Ik denk dat je out-of-the-box moet denken, bijvoorbeeld verankering van de Kamado? Een U element van beton met een ketting?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
desmond schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:05:
Je zoekt een slot voor de schuttingdeur en je linkt naar sloten voor voordeuren. Ik vraag mij af of die sloten daarvoor geschikt zijn, in weer en wind geheel buiten. Lijkt mij niet! De schuttingdeur zelf is flut vergeleken met dergelijke sloten. Ik denk dat je out-of-the-box moet denken, bijvoorbeeld verankering van de Kamado? Een U element van beton met een ketting?
Hoezo voor voordeuren? https://www.gamma.nl/asso...-skg-1-ster-rvs/p/B130369 staat toch vrij duidelijk "tuinpportsluiting"
Geschikt voor Buitendeur
De deur zelf is inderdaad flut, maar het gaat er om dat mocht er (poging tot) diefstal plaats vinden dat er braakschade is. Dus als ze de deur willen slopen dan kan ik in ieder geval aantonen dat er iets is gebeurd.

De Kamado zelf gaat aan een kabelslot verzekerd aan de muur. Dan heb ik wel zo'n beetje alles gedaan om diefstal te voorkomen.

Alles zit er in, ik moet alleen het schuifslot verplaatsen, maar dat komt morgen.

• Xander
@MrVegeta We kijken nu toch naar de binnenkant van de poort? En deze opent toch naar binnen? Dan zit je dagschoot verkeerdom.

En de cilinder had wel een maatje langer gemogen. ;)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:10:
@MrVegeta We kijken nu toch naar de binnenkant van de poort? En deze opent toch naar binnen? Dan zit je dagschoot verkeerdom.

En de cilinder had wel een maatje langer gemogen. ;)
:D Hoezo zit de dagschoot verkeerd om? Maakt dat wat uit ...? Cilinder had inderdaad iets langer gemogen maar kon bij de Gamma niet iets vinden boven de 61mm. Ach, het ziet er niet zo netjes uit zo, maar die deur is sowieso ruk.

// edit. Ooh ik zie het. Nu wil het dagschoot niet soort van meeglijden als de deur dicht gaat omdat het schuine kan aan de verkeerde kant zit. Ach, daar leren we wel mee leven :D

[Voor 14% gewijzigd door MrVegeta op 20-03-2021 17:15]

• Xander
MrVegeta schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:13:
[...]

:D Hoezo zit de dagschoot verkeerd om? Maakt dat wat uit ...?
Jij denkt dat de dagschoot voor de sier een schuine kant heeft? Wel eens een deur goed bekeken? :P

Dat is zodat je de deur kunt dichtgooien zonder de klink te bedienen, de schuine kant van de dagschoot komt dan tegen de sluitplaat en schuift automagisch in. Bij jou klapt de rechte kant tegen het kozijn aan.
MrVegeta schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:13:
// edit. Ooh ik zie het. Nu wil het dagschoot niet soort van meeglijden als de deur dicht gaat omdat het schuine kan aan de verkeerde kant zit. Ach, daar leren we wel mee leven :D
Eh ja, of je draait de dagschoot gewoon even om? :+

[Voor 25% gewijzigd door Xander op 20-03-2021 17:17]

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Xander schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:16:
[...]

Jij denkt dat de dagschoot voor de sier een schuine kant heeft? Wel eens een deur goed bekeken? :P

Dat is zodat je de deur kunt dichtgooien zonder de klink te bedienen, de schuine kant van de dagschoot komt dan tegen de sluitplaat en schuift automagisch in. Bij jou klapt de rechte kant tegen het kozijn aan.
Maar heeft als voordeel dat je vanaf de straat wel lekker snel in de tuin staat. (Handig voor als je je handen vol hebt met boodschappen ;) )

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:16:
[...]

[...]

Eh ja, of je draait de dagschoot gewoon even om? :+
Dan moet het hele slot er weer uit, uggghh. Ik heb overigens nog nooit "goed' een deur bekeken :P

De achtertuindeur wordt vrijwel niet gebruikt. "Vroeger" toen ik nog niet het kantoor moest/kon ging ik er met de fiets die kant uit. Maar dat hoeft ook al niet meer. Dus het is voor de handigheid.

[Voor 14% gewijzigd door MrVegeta op 20-03-2021 17:19]

• Xander
Hippocampus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:18:
[...]

Maar heeft als voordeel dat je vanaf de straat wel lekker snel in de tuin staat. (Handig voor als je je handen vol hebt met boodschappen ;) )
:D Ik had me nog niet eens gerealiseerd dat je de deur nu zo opendrukt als deze niet op slot zit... |:(

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:19:
[...]

:D Ik had me nog niet eens gerealiseerd dat je de deur nu zo opendrukt als deze niet op slot zit... |:(
Ehh er zit een kruk aan dus als die niet op slot zit is de deur sowieso snel open :p

• Xander
MrVegeta schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:23:
[...]

Ehh er zit een kruk aan dus als die niet op slot zit is de deur sowieso snel open :p
De wind kan de klink niet bedienen.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:26:
[...]

De wind kan de klink niet bedienen.
Dan zit er nog altijd een schuifslot op ^^

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Vaak kun je de dagschoot eruit trekken met een tang en dan 180° graden draaien.

Waarom? Omdat het kan!!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee