Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het idee is om een 2 Tier Proxmox omgeving te bouwen. met daarachter een NAS en een PMB-server.
Voor de 2 Proxmox front ends wil ik een zo klein mogelijk systeem hebben. Het is niet de bedoeling dat dit alles als productie systeem in een bedrijf gaat werken. Ik wil enkel een 'speel omgeving' voor Proxmox creëren waar ik oa live migration mee kan doen en Proxmox Backup Server kan gaan inregelen.
De NAS en de PMB-server gaan later pas komen. Ik wil eerst de 2 PM nodes hebben die identiek aan elkaar zullen worden.
Er is geen monitor nodig, alles zal headless draaien. Misschien alleen een monitor voor de installatie maar die leen ik wel even voor een dagje. Volledig unattended gaat waarschijnlijk te ver. Ik zou dan iets van FAI moeten opzetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Minder is beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog geen onderdelen. Alles zal moeten worden aangeschaft
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie lijst onderaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
kleiner is beter. minder verbruik is beter.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Mijn eerste prioriteit is klein en laag stroom verbruik. Verder hoor ik graag of mijn keuzes gaan werken en of er verbeteringen zijn te bereiken zonder dat de kosten enorm toenemen.
Ik heb deze onderdelen bij elkaar:
Ik heb ook geprobeerd om dit met AMD voor elkaar te krijgen maar dat lijkt toch een stuk duurder te worden. (er moet dan veel veranderen omdat ik geen Thin mini-ITX borden kon vinden voor AM4 socket.
Het idee is om een 2 Tier Proxmox omgeving te bouwen. met daarachter een NAS en een PMB-server.
Voor de 2 Proxmox front ends wil ik een zo klein mogelijk systeem hebben. Het is niet de bedoeling dat dit alles als productie systeem in een bedrijf gaat werken. Ik wil enkel een 'speel omgeving' voor Proxmox creëren waar ik oa live migration mee kan doen en Proxmox Backup Server kan gaan inregelen.
De NAS en de PMB-server gaan later pas komen. Ik wil eerst de 2 PM nodes hebben die identiek aan elkaar zullen worden.
Er is geen monitor nodig, alles zal headless draaien. Misschien alleen een monitor voor de installatie maar die leen ik wel even voor een dagje. Volledig unattended gaat waarschijnlijk te ver. Ik zou dan iets van FAI moeten opzetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Minder is beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog geen onderdelen. Alles zal moeten worden aangeschaft
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie lijst onderaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
kleiner is beter. minder verbruik is beter.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Mijn eerste prioriteit is klein en laag stroom verbruik. Verder hoor ik graag of mijn keuzes gaan werken en of er verbeteringen zijn te bereiken zonder dat de kosten enorm toenemen.
Ik heb deze onderdelen bij elkaar:
Ik heb ook geprobeerd om dit met AMD voor elkaar te krijgen maar dat lijkt toch een stuk duurder te worden. (er moet dan veel veranderen omdat ik geen Thin mini-ITX borden kon vinden voor AM4 socket.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-9400 Boxed | € 161,60 | € 161,60 |
1 | Moederborden | Asus H110T/CSM | € 85,44 | € 85,44 |
1 | Behuizingen | Silverstone PT13 | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Computer accessoires | Speedlink Pecos Universal 90W Notebook Power Adapter | € 19,99 | € 19,99 |
1 | Processorkoeling | Silverstone Argon SST-AR04 | € 30,98 | € 30,98 |
1 | Geheugen intern | Crucial CT2K8G4SFRA32A | € 81,01 | € 81,01 |
1 | Solid state drives | Integral M.2 SATA 2280 (2020 model) 256GB | € 31,- | € 31,- |
Totaal | € 464,92 |
[Voor 19% gewijzigd door michielRB op 19-03-2021 18:11]