Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nvidia Shield TV 2019 valt in diepe slaap of crashed ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dezzy
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16-06 12:04
Ik ben nu 10 maanden in bezit van een Nvidia Shield TV 2019. Echter sinds het begin al lijkt het erop dat de Shield soms in een diepe slaap belandt of crashed. De enige manier om hem vervolgens weer aan de praat te krijgen is de reset button op de zijkant gedurende 4 seconden in te drukken.

Met soms doel ik op 2 tot 4x per maand. Hetgeen hierboven beschreven is mij overigens nog nooit overkomen wanneer ik daadwerkelijk de Shield gebruik.

Ik kom er dan ook pas achter dat de Shield niet werkt wanneer ik via de meegeleverde afstandsbediening de Shield probeer aan te zetten. Zodra ik al opmerk dat de verlichting op de afstandsbediening het niet doet weet ik al dat ik de Shield dien te resetten. Om uit te sluiten dat het niet de afstandsbediening is heb ik geprobeerd om mijn TV aan te zetten middels de standaard afstandsbediening om zo te navigeren naar het HDMI kanaal waarop de Shield is aangesloten. Maar deze blijft op zwart.

Is er toevallig iemand hier op het fora met dezelfde klachten/problemen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Message post op Nvidia fora (https://www.nvidia.com/en...ld-tv-2019-shutting-down/)
2. HDMI-CEC uitgeschakeld. Mijn gedachte was dat mijn Samsung TV een soort van Shutdown signaal door gaf aan de Shield.
3. Factory reset.
4. Afstandsbediening opnieuw pairen.
5. Nieuwe power kabel.

Alvast bedankt !

Alle reacties

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@dezzy, mogelijk heb je meer kans op reacties in het algemene Shield topic? [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie

A smile a day (doesn't keep Corona away) ...

• dezzy
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16-06 12:04
Korte update voor wie tegen een soort gelijk probleem aanloopt. Issue lijkt opgelost door HDMI-CEC functionaliteit compleet uit te zetten.

Waar ik eerder dacht HDMI-CEC compleet uitgezet te hebben lijkt het dat ik de volgende lijst met settings gemist had:

https://i.imgur.com/idv56ML.jpg

Na wat gespeeld te hebben met de verschillende settings lijkt de Shield en/of HDMI-CEC implementatie van mijn TV (samsung 46ue5500) niet overweg te kunnen met de "Sleep SHIELD when TV powers off" setting (zie link afbeelding hierboven).

[Voor 2% gewijzigd door dezzy op 13-04-2021 15:03. Reden: Aanpassen plaatje]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True