Toon posts:

Nvidia Shield TV 2019 valt in diepe slaap of crashed ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dezzy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 14:20
Ik ben nu 10 maanden in bezit van een Nvidia Shield TV 2019. Echter sinds het begin al lijkt het erop dat de Shield soms in een diepe slaap belandt of crashed. De enige manier om hem vervolgens weer aan de praat te krijgen is de reset button op de zijkant gedurende 4 seconden in te drukken.

Met soms doel ik op 2 tot 4x per maand. Hetgeen hierboven beschreven is mij overigens nog nooit overkomen wanneer ik daadwerkelijk de Shield gebruik.

Ik kom er dan ook pas achter dat de Shield niet werkt wanneer ik via de meegeleverde afstandsbediening de Shield probeer aan te zetten. Zodra ik al opmerk dat de verlichting op de afstandsbediening het niet doet weet ik al dat ik de Shield dien te resetten. Om uit te sluiten dat het niet de afstandsbediening is heb ik geprobeerd om mijn TV aan te zetten middels de standaard afstandsbediening om zo te navigeren naar het HDMI kanaal waarop de Shield is aangesloten. Maar deze blijft op zwart.

Is er toevallig iemand hier op het fora met dezelfde klachten/problemen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Message post op Nvidia fora (https://www.nvidia.com/en...ld-tv-2019-shutting-down/)
2. HDMI-CEC uitgeschakeld. Mijn gedachte was dat mijn Samsung TV een soort van Shutdown signaal door gaf aan de Shield.
3. Factory reset.
4. Afstandsbediening opnieuw pairen.
5. Nieuwe power kabel.

Alvast bedankt !

Alle reacties

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@dezzy, mogelijk heb je meer kans op reacties in het algemene Shield topic? [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie

Testing, one, two ...

• dezzy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 14:20
Korte update voor wie tegen een soort gelijk probleem aanloopt. Issue lijkt opgelost door HDMI-CEC functionaliteit compleet uit te zetten.

Waar ik eerder dacht HDMI-CEC compleet uitgezet te hebben lijkt het dat ik de volgende lijst met settings gemist had:

https://i.imgur.com/idv56ML.jpg

Na wat gespeeld te hebben met de verschillende settings lijkt de Shield en/of HDMI-CEC implementatie van mijn TV (samsung 46ue5500) niet overweg te kunnen met de "Sleep SHIELD when TV powers off" setting (zie link afbeelding hierboven).

[Voor 2% gewijzigd door dezzy op 13-04-2021 15:03. Reden: Aanpassen plaatje]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee