Dat is gewoon niet waar. Bestuursorganen kunnen (volledig geautomatiseerde) uitstelberichten blijven sturen totdat je geen belanghebbende meer bent, omdat je in je kistje ligt. Overigens werkt het andersom niet zo en geeft de overheid gewoon harde deadlines aan de burger, als ze wat van jou willen.
Het is volgens mij ook zo dat je nu al 3 jaar moeten wachten op het besluit van je klacht bij de AP, toch? Waarom heb jij dan niet afgedwongen dat ze een besluit nemen?
Ben je het niet eens met dat besluit kan je een bezwaarschrift indienen.
En de ombudsman is niet tevreden over de manier waarop ze daarmee omgaan.
Er is een hoop aan te merken op wat de AP doet, maar ik lees ook een hoop onterechte kritiek. Het is ingewikkeld. Maar als iemand zegt dat wat ik in de praktijk doe alleen in theorie kan en daar geen onderbouwing voor geeft dan vind ik het redelijk om daar wat van te zeggen.
Ik denk dat hoe jij kijkt naar wat jij doet en hoe ik ernaar kijk nogal van elkaar verschillen. Superman vs Don Quichote, zeg maar.
Ik zie iemand die jarenlang bezig is om iets te proberen te regelen wat volgens mij vrij duidelijk is. Zodra je aangeeft dat je geen gepersonaliseerde ads e.d. meer wil is er per direct geen rechtvaardigingsgrond meer om je gegevens te bewaren, dus zouden ze al vanuit zichzelf die moeten wissen. En als je er expliciet om vraagt is het helemaal niet meer te rechtvaardigen. Ze hebben echter gewoon poep aan de wet.
En het is niet zo dat dit incidenteel fout gaat. Zoals je 3 jaar geleden al zei, doen bedrijven het massaal fout. Dus dan moet je met een oplossing komen om een massale verbetering te krijgen. De hele aanpak van de AP heeft gewoon totaal geen kans van slagen omdat ze denken in incidenten, ipv een structurele verbetering.
Zie bijvoorbeeld ook de zaak waarbij de AP het onderspit dolf tegen DPG Media omdat ze de vrij elementaire stappen niet volgden om structurele verbeteringen te krijgen, namelijk eerst voorlichten/een norm stellen en het pas erin hameren bij hardnekkige weigeraars.
Maar de politiek saboteert de AP ook weer, door ze massaal taken in de maag te splitsen en veel te weinig rekening te houden met de uitvoerbaarheid. En de rechtbanken en politici weigeren om de wal het schip te laten keren, dus krijg je massaal falende overheidsorganen die gewoon langdurig kunnen blijven falen.
Laten we dit topic beperken tot updates over mijn verwijderverzoek en inhoudelijke uitleg over de technische/juridische achtergrond van het verzoek.
Je hebt na 3 jaar nog niet eens een eerste besluit gekregen van de AP. Waarom zouden we niet mogen reflecteren op een falend systeem dat niet eens handhaaft bij miljardenbedrijven met een extreem dominante positie in de markt waarin ze opereren?
Wat ik zeg is: maak die kritiek specifiek en onderbouwd.
En dan? Wat lost dat op wanneer het AP toch niet de middelen heeft om de kritiekpunten te fixen, en in overheidstructuur opereert die systemisch op dezelfde manieren lijkt te falen?
Als het zo makkelijk was dat er op 1 plek een paar dingetjes niet goed liepen, dan kon je van de AP vragen om dat te fixen, maar als er structureel dingen fout gaat waardoor het voor overheidsorganen eigenlijk onmogelijk is om de problemen op te lossen, dan is het juist nodig om dingen breder te trekken ipv specifiek te worden en daardoor door de bomen het bos niet meer te zien.
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason