Vraag

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 14:53

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Ik heb recent dit beeldscherm aangeschaft en aangesloten op een Quadro K2000. Via het nVidia control panel kan ik met de native resolutie van 3440x1440 geen 100Hz selecteren, slechts 60Hz. Schaal ik terug naar 2560x1080, dan krijg ik de 100Hz optie wel, en dat werkt dan ook.

Nu is de K2000 een oude kaart, maar op basis van de specs ging ik er vanuit dat hij de resolutie en refresh rate van deze monitor aankon. Immers hebben zowel het beeldscherm als de videokaart een DP1.2 aansluiting, welke deze resolutie en refresh rate ondersteunt.

Daarnaast staat op de officiële datasheet van de K2000 dat 4K@60Hz een ondersteunde resolutie is. 4K@60Hz heeft ietsje meer pixels/seconde dan mijn resolutie, dus aan de bandbreedte moet het ook niet liggen.

Ik heb de nieuwste stable drivers van nvidia geïnstalleerd, en verder werkt alles naar behoren, behalve dat 100Hz niet als optie wordt gegeven. Als ik via de "Customize" optie in de nVidia control panel 100Hz forceer dan gaat hij alsnog automatisch terug naar 60Hz.

Zie ik iets over het hoofd, of is dit gewoonweg niet mogelijk?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:49
Ik zie nergens dat 100hz mogelijk moet zijn op die resolutie.
Hoe kom je er eigenlijk op dat er iets mis moet zijn? Lijkt me juist dat het gewoon klopt.

• amas

amas

Topicstarter
Zoals ik zei, ik ging er vanuit dat het mogelijk was omdat de bandbreedte beschikbaar is.
4K@60Hz = 497,664,000 pixels/seconde
3440x1440@100Hz = 495,360,000 pixels/seconde
Ik zie dus geen reden waarom het niet zou moeten werken.

Ik zie verder ook nergens dat 100Hz überhaupt mogelijk is, terwijl dat wel zo is, namelijk op lagere resoluties.

Dus als 100Hz mogelijk is en de bandbreedte beschikbaar is, dan leek het mij mogelijk.

[Voor 11% gewijzigd door amas op 18-03-2021 18:46]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Jim-key
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-06 09:37
Een gelijkend probleem had ik laatst ook:

Andere resolutie, beperkte refreshsnelheid

Misschien helpt dit? Ik kan namelijk enkel 75 hz gebruiken bij 3440*1440 of 1920*1080.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• amas

amas

Topicstarter
Jim-key schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:59:
Een gelijkend probleem had ik laatst ook:

Andere resolutie, beperkte refreshsnelheid

Misschien helpt dit? Ik kan namelijk enkel 75 hz gebruiken bij 3440*1440 of 1920*1080.
Arunia schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:52:
Ik zie nergens dat 100hz mogelijk moet zijn op die resolutie.
Hoe kom je er eigenlijk op dat er iets mis moet zijn? Lijkt me juist dat het gewoon klopt.
Het blijkt dus wel mogelijk te zijn, alleen was de zogenaamde 'frame size' verkeerd ingesteld in het nVidia control panel. Ik heb https://linustechtips.com...ations=show&formulas=show gebruikt om de standard frame size aan te passen in de "Create Custom Resolution" van het nVidia Control Panel, en nu werkt het wel!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee