Toon posts:

meterstand elektriciteit snelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• miepje82
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-03-2021
Mijn vraag

ik heb een vraag over mijn meterstanden want volgens mij probeert mijn energie leverancier mij een oor aan te naaien....of ik zit heel fout...

ik woon alleen maar wel een eengezinswoning. ik gebruik amper apparatuur. en heb niks veranderd het afgelopen jaar.

"ineens" zegt de energie maatschappij...."wat raar uw elektriciteit meterstanden geven aan dat u nu al verbruikt heeft wat wij geschat hebben voor een heel jaar..."

uhhh

ik heb gecheckt

15 maart stond het op 100552

vandaag 18 maart....op 100560

kan iemand mij uitleggen

heb ik er nou gewoon GEEN verstand van of is dit niet zo extreem als zij aangeven?
ik ben wel meer thuis...maar al meer dan een jaar, al voor begin vorig jaar

en heb het vorig jaar gewoon doorgegeven ; mijn standen

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:04
Wanneer is je contract begonnen? Als je contract in april is gestart dan ben je er al bijna en dan kan dit natuurlijk.
Je geeft met deze getallen aan dat je in 3 dagen 8 kWh hebt verbruikt, dit is erg weinig. Maar goed, dat kan prima als je ook bijna geen apparaten hebt gebruikt.

• miepje82
Knielen schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:04:
Wanneer is je contract begonnen? Als je contract in april is gestart dan ben je er al bijna en dan kan dit natuurlijk.
Je geeft met deze getallen aan dat je in 3 dagen 8 kWh hebt verbruikt, dit is erg weinig. Maar goed, dat kan prima als je ook bijna geen apparaten hebt gebruikt.
hi dankje voor je antwoord

ik ben al meer dan een jaar klant bij hun ongeveer anderhalf jaar.

vandaar. lol

ja, toch wel he?!

ik dacht , zie ik het nou verkeerd?

dankjewel!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:37
Hoe komt deze info nu bij jou? Is dat via de app van de leverancier ofzo?
Je verbruik lijkt inderdaad bijzonder weinig. Kan me nauwelijks voorstellen dat je daarmee op je jaarverbruik zit.
Maar wellicht eens verder kijken. Wat is je maandelijkse voorschot, wat is je gas verbruik, welke leverancier etc?

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb je een slimme meter?
Schaf anders een https://www.homewizard.nl/shop/homewizard-wi-fi-p1-meter aan, dan kan je het zelf bijhouden en in de gaten houden met een app.

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• miepje82
AUijtdehaag schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:10:
Heb je een slimme meter?
Schaf anders een https://www.homewizard.nl/shop/homewizard-wi-fi-p1-meter aan, dan kan je het zelf bijhouden en in de gaten houden met een app.
ohhh top!!!

bedankt voor de tip!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hier nog het topic wat erbij hoort
HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heb je niet gewoon een spam email gelezen? Waar kreeg je deze waarschuwing?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• miepje82
blissard schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:09:
Hoe komt deze info nu bij jou? Is dat via de app van de leverancier ofzo?
Je verbruik lijkt inderdaad bijzonder weinig. Kan me nauwelijks voorstellen dat je daarmee op je jaarverbruik zit.
Maar wellicht eens verder kijken. Wat is je maandelijkse voorschot, wat is je gas verbruik, welke leverancier etc?
ik gaf mijn meterstanden door en ineens kreeg ik een email...met deze boodschap over mijn elektriciteit en ik heb ze daarna opgebeld en de medewerker kwam er mee dat ik moest kijken of het aan mijn apparaten lag.

dus ik hing op en toen bedacht ik, dat ik niet eens gecheckt had of het wel klopt wat ze zegt. ik begreep er namelijk niks van. dus heb ik het bijgehouden de afgelopen dagen.

vandaar

maar ik heb geen verstand er van

dus dacht misschien is dit inderdaad veel

maar niet dus -_-

ik heb de laatste tijd meer klachten over deze energie maatschappij

volgens mij zitten ze krap....

bedankt voor je snelle response!!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 23:03
Heb je misschien een nulletje te veel of te weinig ingetypt?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

miepje82 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:12:
[...]

ohhh top!!!

bedankt voor de tip!
Er zijn energieleveranciers die ook deze service aanbieden. Via Greenchoice kon ik in hun online portal aanzetten dat ik mijn verbruik per dag kon zien, dan kan je heel goed in de gaten houden of je rare pieken hebt.

Het handigst is als je de meterstanden geeft van nu en van het begin van je contract met de bijbehorende datums. Dan kunnen we zien wat je verbruik de afgelopen periode is geweest en of dat een raar verbruik is of niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• miepje82
Basekid schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:16:
Heb je misschien een nulletje te veel of te weinig ingetypt?
nope

heb namelijk al drie keer nu ze fotos en berichten gestuurd want het duurde al twee maanden voordat het uberhaupt goed aan hun kant door kwam

elke keer kreeg ik de boodschap: we hebben nog steeds het gas niet door gekregen

en vervolgens nadat dat eindelijk was opgelost....krijg ik dus ineens deze mededeling

beeeeetje jammere klantenservice

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-03 19:28
Niet toevallig de gasmeter of watermeter doorgegeven ipv elektra? Wordt wel vaker verwisseld en dan krijg je dit soort taferelen.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 LIVE + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• miepje82
hesselbeertje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:18:
Niet toevallig de gasmeter of watermeter doorgegeven ipv elektra? Wordt wel vaker verwisseld en dan krijg je dit soort taferelen.
nope hahaha dacht ik ook eerst haha

zou helemaal kunnen, maar nee......gecheckt

klopt

dankjewel voor je response!

• miepje82
Tsurany schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:16:
[...]

Er zijn energieleveranciers die ook deze service aanbieden. Via Greenchoice kon ik in hun online portal aanzetten dat ik mijn verbruik per dag kon zien, dan kan je heel goed in de gaten houden of je rare pieken hebt.

Het handigst is als je de meterstanden geeft van nu en van het begin van je contract met de bijbehorende datums. Dan kunnen we zien wat je verbruik de afgelopen periode is geweest en of dat een raar verbruik is of niet.
ohhhhh dat is een goeie

ook voor mij handig om te checken inderdaad!

super! dankje

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:52
Pak de laatste jaarafrekening er eens bij, welke datum en welke meterstand staat daar op?

Je hebt het nu over 3 dagen bijgehouden maar je kunt natuurlijk net zo makkelijk de hele periode vanaf de jaarafrekening bekijken, die stand is immers ook bekend.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee