Update: in deze comment.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1. Poker spelen (veel tafels, meerdere clients, HUDs tool draaien).
2. Eventueel poker livestreamen op Twitch (ik wil genoeg om mezelf de optie te geven).
3. Minstens 2 monitors.
4. Spotify, tig tabjes. Ik ben geen gamer, nieuwste games zeker niet nodig iig, maar mooi meegenomen.
Bullet 1 lukt op m'n Lenovo ideapad laptop ook nog wel. Maar boven de 15 tafels gaat het geregeld laggen, en ik wil investeren in m'n hobby om ~zero van dat soort irritatie te hebben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1.300-€1.500 zou nice zijn, maar ben bereid tot €1.800 te gaan. Als de videokaart droogte nog heel 2021 aanhoudt: heb er vrede mee als ik €300 of whatever meer betaal dan "vroeger". Ik wil vooral genieten van m'n 8+ uur durende sessies, plus wat marge voor eventueel streamen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb dit recente aankoopadvies topic van een poker speler als template heb gebruikt. Grootste verschillen: (1) ik hoef dus niet high-end te gamen (2) echter, nu in maart zijn er weer minder opties voor videokaart versus januari.
Ik heb dit nu bij elkaar gegooid:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Idealiter weinig geluid.
Ga je overklokken?
Eventueel, maar geen noodzaak.
Wat verwacht je van ons?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1. Poker spelen (veel tafels, meerdere clients, HUDs tool draaien).
2. Eventueel poker livestreamen op Twitch (ik wil genoeg om mezelf de optie te geven).
3. Minstens 2 monitors.
4. Spotify, tig tabjes. Ik ben geen gamer, nieuwste games zeker niet nodig iig, maar mooi meegenomen.
Bullet 1 lukt op m'n Lenovo ideapad laptop ook nog wel. Maar boven de 15 tafels gaat het geregeld laggen, en ik wil investeren in m'n hobby om ~zero van dat soort irritatie te hebben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1.300-€1.500 zou nice zijn, maar ben bereid tot €1.800 te gaan. Als de videokaart droogte nog heel 2021 aanhoudt: heb er vrede mee als ik €300 of whatever meer betaal dan "vroeger". Ik wil vooral genieten van m'n 8+ uur durende sessies, plus wat marge voor eventueel streamen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- AOC CU34G2/BK monitor (3440x1440)
- Ik gebruik wireless Apple keyboard en Apple touchpad 2 op m'n Windows laptop, dat hou ik graag zo. In ieder geval: Bluetooth nodig.
Ik heb dit recente aankoopadvies topic van een poker speler als template heb gebruikt. Grootste verschillen: (1) ik hoef dus niet high-end te gamen (2) echter, nu in maart zijn er weer minder opties voor videokaart versus januari.
Ik heb dit nu bij elkaar gegooid:
Category | Product | Prijs |
Processor | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | €199 |
Moederbord | ASRock B550M Pro4 | €94,98 |
Videokaart | Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming OC 12G | €739 |
Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | €94,98 |
Werkgeheugen | G.Skill Trident Z RGB F4-3600C18D-16GTZRX | €119,80 |
Harde schijf | Kingston A2000 1TB | €110,99 |
Behuizing | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | €102,95 |
Voeding | be quiet! Straight Power 11 650W | €112,90 |
€1574,60 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Idealiter weinig geluid.
Ga je overklokken?
Eventueel, maar geen noodzaak.
Wat verwacht je van ons?
- Videokaart. RTX 3060 (vandaag iig te vinden via pricewatch): gewoon doen? Of niet goed genoeg, of te goed? €100 besparen hoeft voor mij niet speciaal. Net zo zwaar weegt: wat spec-marge hebben, nu m'n slag slaan, gezien beschikbaarheid.
- Dat ik het hoor als bepaalde componenten totaal niet matchen, en/of passendere suggesties.
- Dat ik het hoor als het qua afmetingen niet kan. Ik heb het al in pcpartpicker gegooid, geen rooie waarschuwingen, dus prima? Ik heb nog nooit een pc gebouwd, maar lees dat het met een paar Youtubes kijken moet lukken.
- Harde schijf: ik heb vorig jaar een Crucial P5 500GB M.2 SSD in m'n laptop gestopt. Idealiter stop ik die in de nieuw PC en draait alles. Dan gaat er ook €110 af van de rekensom. Ik begrijp na wat googlen dat het wel moet kunnen, maar mogelijk nog tricky kan worden met drivers. Als je zegt "niet doen, beter alles vers", dan hoor ik het graag.