Toon posts:

Welke recorder voor opnemen buurgeluiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ooievon
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
...
Ik heb last van nachtelijke buurgeluiden, het gaat om een spelcomputer waardoor ik niet kan slapen.

Het is niet luid, maar wel veel te vaak en heel hinderlijk.
Ik zou er een opname van willen maken.
Met de ipad lukt het nauwelijks om het geregistreerd te krijgen, zou een field recorder beter werken?
Bijvoorbeeld de zoom h2n ?

Of is er misschien nog een betere manier?

Ik ben heel benieuwd.

...

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:34
Beste oplossing om mee te beginnen is praten.

Heb je dat al gedaan?

En anders kan je huren evt:

https://basvangeuns.nl/ge...men-met-een-3d-microfoon/

• Ooievon
Bedankt, ja, verder helaas echt alles al geprobeerd.
De apparatuur die je kunt huren is te duur voor me.
Vandaar mijn vraag hier.
Ik snap dat die wel het beste is, maar ik zoek een betaalbare andere optie.

• martijn141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-03 09:55
Als je nog met elkaar praat en als het probleem trillingen via de muur/vloer is; zou je eens kunnen experimenteren met een foam/isolatie-matje onder de speakers. Gewoon eens testen.
Voor mij maakte het, in een situatie die andersom was, het verschil. Geluid werd er zelfs beter van. Winwin.

Ik slaap zelf met in ear dopjes; muziekje aan en gaan. Misschien dat je zoiets ook kan proberen?
Of foam dopjes.

Misschien zit je er helemaal niet op deze alternatieve tips te wachten, maar mijn gedachte is: je moet toch slapen. Da's zo belangrijk voor je humeur en denkvermogen.

Een ander idee is een db meter.
De netatmo healthy home coach en indoor air quality monitor houden het geluidsniveau ook bij. Bij mij is het 's nachts 36db.
Zo kan je misschien een dossier opbouwen en je gevoel vergelijken met de metingen.
pricewatch: Netatmo Healthy Home Coach
https://www.netatmo.com/en-eu/aircare/homecoach

• Ooievon
Bedankt voor de reactie.
Het is inderdaad heel erg vervelend en al veel te lang.
Oordopjes dempen wel maar halen het niet weg.
Bij mij was dat een tijdje oké, soms helpt het ook nu nog wel, maar meestal is het niet genoeg.

Het wordt ontkend, vandaar dat aantonen zo belangrijk is.

Ik denk dat ik daarom ook iets moet hebben wat het geluid zelf weergeeft.
Alleen de decibellen zouden in theorie ook nog een andere oorsprong kunnen hebben.

Wel een mooi ding.
Pikt die echt alles op in decibellen, of zitten daar ook grenzen aan?

• Ooievon
(Muziek in mijn oor heb ik ook wel geprobeerd, maar meestal ervaar ik dat inmiddels toch ook als prikkels terwijl ik rust wil)
Het gaat echt om het registreren nu.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:44
Als je het niet met een standaard apparaat zoals een telefoon het geluid kunt opnemen, is het geluid te zacht en zou je niet mogen klagen.

Maar is het een hoog geluid of een laag geluid? Als het basgeluid is, dan komt het waarschijnlijk doordat de trillingen door de muur en beton gaat. Afhankelijk wat voor type geluid, kunnen we je beter advies geven.

[Voor 10% gewijzigd door Onbekend op 17-03-2021 22:52]

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Ooievon
Het is geen hoog geluid en zal ook wel geleid worden door de constructie van de huizen.
Wisselt ookin sterkte.
Ik heb er last van en wil het wel beter op kunnen nemen.

• Ooievon
Zou een field recorder iets kunnen zijn?
Het lijkt wel beter, omdat deze itt een voice recorder ook veel meer de omgeving registreert?

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:19
koop een leuke bluetooth koptelefoon bij de action en geef die aan je buren,

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:19
Onbekend schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:52:
Als je het niet met een standaard apparaat zoals een telefoon het geluid kunt opnemen, is het geluid te zacht en zou je niet mogen klagen.
Sorry, maar wat een onzin schrijf je daar zeg. Omdat zijn huidige telefoon het geluid niet opneemt, is het per definitie te zacht en mag hij niet klagen? Hij zegt toch dat hij er last van heeft, dat zou genoeg moeten zijn. Op mijn beurt zeg ik nu tegen jou; 'als je zelf het geluid niet waargenomen hebt, mag je zulke onzin niet roepen'.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee