Acties:
  • +65 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:36
Als ik kijk naar de site opkomstenuitslag.nl kan ik via Eindhoven netjes een staafgrafiek zien hoeveel stemmers we per uur hebben. Kijk ik echter naar het netwerkverkeer van de site dan lijkt het dat er ook al uitslagen binnenkomen via de presentatie.json.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4xypnXE2RUEPE2cj8T-T8fJVXo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/i74aHitHphTb7WghuzT2EQhg.png?f=fotoalbum_medium

De tag kiezersPerUur geeft zo te zien de informatie voor de staafgrafiek voor de opkomst. Er zit echter ook een stukje uitslagData bij waar aantallen gevuld zijn. Weet iemand of dit al echte uitslagdata is en of dit nu al gepubliceerd mag worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-05 15:30
Vaag zeg. Ik neem aan dat het hier gaat om resultaten van een exit poll en niet echt getelde stemformulieren. Die zouden namelijk in afgesloten stembussen moeten zitten.

Maar volgens mij is het sowieso niet de bedoeling om exit poll resultaten te delen voordat de stembureaus gesloten zijn omdat anders mensen die nog niet hebben gestemd beïnvloed kunnen worden.

Ik zou het zeker even melden want dit lijkt me niet de bedoeling.

[ Voor 8% gewijzigd door Blauwschaap op 17-03-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
Bij Amsterdam zie ik trouwens netjes Blanko en Ongeldig bij de uitslagData met beide aantal 0. Nijmegen heeft net als Eindhoven aantallen gevuld per partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 23:08
Zouden wellicht de briefstemmers kunnen zijn, maar ook dat zou de bedoeling niet kunnen zijn.
Of test-data.

Hmm domeinnaam is geregistreerd door gemeente den haag (voor de rest heeft die site niets aan contact informatie). Vage tsjap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

gekkie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:46:
Zouden wellicht de briefstemmers kunnen zijn, maar ook dat zou de bedoeling niet kunnen zijn.
Of test-data.

Hmm domeinnaam is geregistreerd door gemeente den haag (voor de rest heeft die site niets aan contact informatie). Vage tsjap.
briefstemmen zijn alleen in aantal geteld.. nog niet op wie gestemd is.. Dus het kan geen echte data zijn anders dan evt exitpolls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Misschien de briefstemmen inderdaad of stemmen van gisteren. Normaliter tellen ze de stemmen in de avond. Dat gaat niet de hele dag door. Maarja, we zitten in een uitzonderlijk jaar dus wie weet wat er veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 23:08
Nouja volgens mij is het inderdaad ook niet de bedoeling, maarja dat is wel meer niet wat toch gebeurd.
Alles zou volgens mij inderdaad ook pas na de sluiting vanavond geteld moeten worden, briefstemmen alleen gepreprocessed (uit de enveloppen en geverifieerd en vervolgens in de stembus van de briefstemlocatie).

[ Voor 50% gewijzigd door gekkie op 17-03-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Anoniem: 1271350 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:48:
[...]

briefstemmen zijn alleen in aantal geteld.. nog niet op wie gestemd is.. Dus het kan geen echte data zijn anders dan evt exitpolls.
Ik lees net op de NOS (live blog) dat briefstemmen sinds vanochtend geteld zijn.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
Getelde poststemmen lijkt me dan plausibel. Enkel dan wel foutje als het nu al wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-05 18:13
De uitslag van de briefstemmen mag vanaf 21.00 uur pas bekend gemaakt worden. Dus daar zouden nu ook nog geen cijfers naar buiten mogen komen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

3ssen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:06:
Getelde poststemmen lijkt me dan plausibel. Enkel dan wel foutje als het nu al wordt doorgegeven.
Ik kan mij met poststemmen eigenlijk niet voorstellen dat er maar liefst 2 blanco en 0 ongeldig zouden zijn. Ik denk eerder testdata.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:55

Lordy79

Verdrietig

3ssen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:33:
Als ik kijk naar de site opkomstenuitslag.nl kan ik via Eindhoven netjes een staafgrafiek zien hoeveel stemmers we per uur hebben. Kijk ik echter naar het netwerkverkeer van de site dan lijkt het dat er ook al uitslagen binnenkomen via de presentatie.json.

[Afbeelding]

De tag kiezersPerUur geeft zo te zien de informatie voor de staafgrafiek voor de opkomst. Er zit echter ook een stukje uitslagData bij waar aantallen gevuld zijn. Weet iemand of dit al echte uitslagdata is en of dit nu al gepubliceerd mag worden?
Is de uitslag hetzelfde aantal als het aantal stemmen voor de stembussen open gingen ? En is het aantal stemmen voor opening vanochtend ca 10pct van het totaal ? Zo ja lijkt t me sterk dat t testdata is.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 10:04

Basszje

Reisvaap!]

Opvallend dat de kiezers per uur ook al in de toekomst liggen? :+

Kan zijn dat:
"Opkomst van de Tweede Kamerverkiezingen (van 3 dagen)"
De opkomst / aantal stemmen klopt ook niets van trouwens. Lijken mij allemaal slordigheden.

-edit De uitslagen liggen allemaal in gebied 0, want gezien de 'oproepen verstuurd' de hele stad lijkt.

De lijst met gemeentes komt overeen met het App-artikel van recent: reviews: Het nut van die QR-code op je stempas - 16 gemeenten gebruiken de St...

[ Voor 74% gewijzigd door Basszje op 17-03-2021 12:47 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53

Rannasha

Does not compute.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05 12:44

arnoudwokke

Redacteur
@3ssen veel dank, VNG heeft na onze tip de site offline gehaald. Denk dat je iets op het spoor was :) nieuws: VNG haalt site verkiezingsdata offline nadat tweakers uitslagen vonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Onderzoekje waardig. Is wel Wobben.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-04 09:53
Respect man, goed gevonden, ga je het journaal nog mee halen denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:54
Zspirit schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:58:
Respect man, goed gevonden, ga je het journaal nog mee halen denk ik ;)
@3ssen je staat al op NOS: https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-51790929

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb de discussie over het herpubliceren van de data even naar Geachte Redactie verplaatst waar dat beter op zijn plek is: VNG haalt site verkiezingsdata offline

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3ssen
Pff. Net tijdens een vergadering kreeg ik een error op de site en nu lees ik dus waarom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:54
3ssen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:47:
Pff. Net tijdens een vergadering kreeg ik een error op de site en nu lees ik dus waarom...
dat je zo'n vondst heb gehad betekent niet dat je gelijk kan inkakken he :P

_/-\o_ _/-\o_

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Verdrietig

Tof man! Hierom ben ik trots om Tweaker te zijn. Community powerrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kijk maar uit @3ssen straks krijg je nog de term held naar je kop geslingerd :')...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3ssen
DR!5EQ schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:56:
Kijk maar uit @3ssen straks krijg je nog de term held naar je kop geslingerd :')...
Dat ben ik al. (Als papa natuurlijk :*) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Verdrietig

3ssen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:35:
[...]

Dat ben ik al. (Als papa natuurlijk :*) )
HELD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 20:52
Wel interessant om te zien dat www.opkomstenuitslag.nl nog steeds in een groot rood kader meld "Deze site is offline"
In eerste instantie werd er vanmiddag nog gezegd dat ze na 21:00 weer online zouden zijn. Zouden ze meer issues hebben gevonden dan het alleen te vroeg vrijgeven van resultaten?
Pagina: 1