Vraagje over Cat7 Kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 953 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyen de Jong
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-07-2021
Hoi, mijn vraag is als volgt: (alleen voor de mensen met een cat7 ethernetkabel): Wat is jullie gemiddelde Downloaden Upload snelheid en Ping/ms?

edit: Ik heb atm deze gekocht: https://www.netwerkkabels...7-kabel-20-meter-sftp-wit. Kunnen jullie aan de gegevens die hier zijn aangegeven zien of het een prima kabel is?
groetjes, Boyen

[ Voor 38% gewijzigd door Boyen de Jong op 16-03-2021 21:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:21
Boyen de Jong schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:09:
Hoi, mijn vraag is als volgt: (alleen voor de mensen met een cat7 ethernetkabel): Wat is jullie gemiddelde Downloaden Upload snelheid en Ping/ms?

groetjes, Boyen
Een CAT5E kabel kan al prima Gbit halen, dus wat wil je nu precies weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 11:19
Vind AWG26/7 wel erg dun voor Cat7. AWG23 lijkt me veel gangbaarder. Alsnog overkill, lekker Cat5e of Cat6 pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Van een CAT7 kabel wordt je internet niet sneller en je ping niet lager, tenzij je het met een CAT5 of CAT4 kabel vergelijkt bij een abonnement van meer dan 100Mbit.

Waarom heb je CAT7 gekozen? Volledig 10Gbit netwerk met 10Gbit switches en netwerkkaarten? Anders is het een vrij zinloze excercitie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-05 20:38
Dit is officieel geen cat 7 kabel want cat 7 heeft andere connectoren om de bandbreedte van 600MHz te halen. Dus met deze kabel kunt u maximaal cat 6A halen. De webshops maken veel mensen wijs dat dit cat 7 kabels zijn met deze connectoren wat dus niet is.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Boyen de Jong schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:09:

edit: Ik heb atm deze gekocht: https://www.netwerkkabels...7-kabel-20-meter-sftp-wit. Kunnen jullie aan de gegevens die hier zijn aangegeven zien of het een prima kabel is?
groetjes, Boyen
Tsja, met een Cat 5E kabel haal ik gemiddeld 100 down 100 Up en mijn ping is rond de 4ms.

Als ik de kabel vervang voor een Cat 7 dan zal hier geen significant verschil in zijn.

De modem, type verbinding, router, switch en overige apparatuur hebben wel significant invloed.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:54
Nee heeft niets met een cat7, cat6 of cat5e te maken.
Die kunnen allemaal 1Gbps aan.

Als je maar 100Mbps haalt ben je misschien wel een aderpaar kwijt, waardoor je verbinding terug valt naar 100Mbps.

Zelf soms Rj45 aangeknepen?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51
Kan dit topic aub op slot?

TS heeft in dit topic al een ellenlange discussie uitgelokt zonder met gevraagde informatie te komen. Nu beginnen we weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Boyen de Jong wat wil je precies met dit topic bereiken. Zoals we al in het vorige topic gemeld hadden wordt de snelheid van je internet niet sneller als je de kabel vervangt voor een andere.

Verder heeft het weinig zin om een opsomtopic te maken wat andere voor snelheden halen.

Op dit topic komt dus een slotje. Ik stel voor dat je een nieuw topic aanmaakt als je een oplossing wilt voor je probleem. Maar lees eerst even Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat er verwacht wordt. En zet dan in het volgende topic in ieder geval het volgende:
- Welke provider heb je?
- Wat voor abonnement hebt je?
- Wat voor apparatuur gebruik je allemaal en hoe zijn die verbonden? (Routers, pc's etc)

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.