Toon posts:

Netwerkkabel download probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 3.610 views

Vraag

• Boyen de Jong
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-07-2021
Hai, Ik heb laatst een Internetkabel gekocht. een Cat6 kabel. Ik haal maar 1 a 2 mb per seconde als ik een spel probeer te downloaden

Dit is de uitslag van de speedtest: http://tele2.speedtestcus...41-11eb-b56a-459e23ba939d

Abbo: Tele2
Aangesloten op wifi router (lan4)
en aangesloten op mijn PC

Extra: Als er meer info nodig is vanuit mijn kant vermeld dit aub zodat ik dit kan geven

[Voor 10% gewijzigd door Boyen de Jong op 13-03-2021 22:22]

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:25
Wat je abbo is.
Hoe aangesloten
Waar op aangesloten.

Etc. Etc etc

• Boyen de Jong
Ik heb meer informatie er bij gezet moet er nog meer komen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Welk abonnement van Tele2? ADSL? En hoe snel? 50Mbit? 100Mbit?

Haalde je voorheen meer snelheid, en zo ja, hoeveel? Of is het sinds de nieuwe kabel een probleem? Wat haal je op andere apparaten?

Je speedtest laat 10Mbit zien, en je zegt dat je 1 a 2 mb per seconde haalt. Als je 1 a 2 MB (hoofdletters zijn belangrijk) bedoelt, dan klopt dat precies met de speedtest. Maar waarom is dat een probleem? En verder stel je ook geen vraag eigenlijk. Je zegt alleen maar 'ik haal maar 1 a 2 mb per seconde'.

The devil is in the details.

• Boyen de Jong
Het probleem is zegmaar dat ik met een internetkabel veel meer zou moeten halen right?

welk abbonement weet ik niet
Voorheen zat ik op mijn wifi en had ik rond de 52 mbits en nu met de internetkabel zou ik 100mbits moeten hebben of meer
Op andere apparaten precies hetzelfde, ik denk zelf dat het aan de internetkabel zelf ligt

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:33
Ehh zoek dat dan eens uit? Voor een 10Mbps abonnement haal je nette snelheden. d:)b
Voorheen zat ik op mijn wifi en had ik rond de 52 mbits en nu met de internetkabel zou ik 100mbits moeten hebben of meer
Als WiFi sneller is dan lijkt er inderdaad iets mis met de kabel.

Maar wellicht is die 52Mbps wel de maximumsnelheid van het onbekende abonnement? Dan gaat een kabel je niet aan extra snelheid helpen natuurlijk.
Op andere apparaten precies hetzelfde, ik denk zelf dat het aan de internetkabel zelf ligt
Dat zou kunnen.

Dan is deze vraag nog steeds erg relevant:
En welke kabel gebruik je?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wat je met je kabel zou moeten halen hangt helemaal af van welk internetabonnement je hebt. Dus als je dat al niet weet, dan schiet dat niet heel erg op.

Maar, waarom heb je de netwerkkabel vervangen, als je voorheen een hogere snelheid haalde? En waar heb je de kabel precies vervangen? Van waar naar waar loopt die nieuwe kabel?

The devil is in the details.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Boyen de Jong schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:23:
Ik heb meer informatie er bij gezet moet er nog meer komen?
Heb je toevallig VPN of iets dergelijks aan staan? Want de ping en jitter zijn allebei hoog te noemen.

...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Boyen de Jong schreef op zondag 14 maart 2021 @ 00:01:
...
Op andere apparaten precies hetzelfde, ik denk zelf dat het aan de internetkabel zelf ligt ...
Dat wordt wel waarschijnlijk, ja
Waar heb je de kabel gekocht? Bij de bouwmarkt, ofzo?
Lees hier Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels alles over slechte kabels

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:50
Je geeft echt veel te weinig informatie. Begint al met de term 'internetkabel', dat bestaat niet, je bedoelt een 'ethernetkabel'. Blijkbaar heb je die gebruikt als vervanging van je Wifi verbinding, maar dat blijkt pas enkele posts later.

Prima. Dus je hebt een kabel gelegd naar je PC. Welk merk en type netwerkaansluiting? Heb je daar de juiste driver voor geinstalleerd? Waar loopt die kabel naartoe? Naar een modem, switch of router? Welk merk en type? Hoe is die weer aangesloten? Je lijkt het te vergelijken met een Wifi-verbinding, waar kwam die vandaan? Welke internetprovider gebruik je, welk type verbinding (glas, kabel, adsl) en welk abonnement heb je?

Die laatste vragen zijn minder relevant als je Wifi-verbinding van hetzelfde abonnement gebruik maakt als je bekabelde verbinding, maar he. Ik ken je woonsituatie niet. Woon je misschien in een studentenhuis en liftte je eerder mee op de verbinding van persoon 1 en zit je bedrade verbinding bij persoon 2?

Waarom nu niet gewoon meteen alle relevante informatie geven? Dat staat zelfs in de FAQ...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:18
Hij heeft een download gemeten van 10Mbps en een upload van 0.6 Mbps (met een jitter van 114), dus vragen naar welk abbo en welke hardware heeft lijkt me overbodig.

Ofwel de kabel is gaar ofwel tele2 heeft een probleem.

Actie:
Even testen met een andere kabel en/of tele2 bellen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-03 15:44
Je maakt een denkfout. Jouw Cat6 kabel is een netwerkkabel en geen internetkabel. Jouw kabel kan intern 10Gb/s aan. Maar dat heeft niets met jouw internetsnelheid te maken. Dat is afhankelijk van jouw abonnement.

Emos

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-03 13:24
zoals Hahn al aanhaalde,
10mBIT / 8 (bits naar bytes) kom je dus idd op 2.25 MegaBYTE
Klopt dus gewoon als je een 10mbit lijntje heb zoals de speedtest aan geeft.

Andere kabel, of wifi, zelfde snelheid? maar je betaald voor meer? contact opnemen met tele2.
Kijk dus eerst eens naar wat voorn abbo je daadwerkelijk hebt..

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
als het 10 Mbps is, is het heel goed mogelijk dat een of meer van de aders 4,5,7 en /of 8 geen of slecht verbinding maakt. je hebt dan eigenlijk een CAT 3 kabel waardoor de verbinding terugvalt op 10 Mbps half dupe
lex.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ben(V)
Lezen jullie dan helemaal niets?
Hij plaats gewoon de resultaten van een speedtest van tele2.
En Cat3 kabel is ook onzin die kun je alleen als telefoonkabel kopen en daar zit echt geen RJ45 stekker aan.

Hij heeft down gewoon 10Mbps en 0.6Mbps up.
Dat is beiden lager dan het kleinste abbo dat tele2 levert.

Ergo die kabel of connector is helemaal gaar of er is een probleem bij tele2.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan is dat zo'n beetje het eerste wat je duidelijk moet krijgen voordat er goede uitspraken gedaan kunnen worden over de speedtest.

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-03 01:12

ep667

It doesn't hurt to help

Wat ik lees:
  • Via ethernetkabel zo’n 10 Mbps
  • Via WiFi 50 Mbps
Klopt dat en is dit op hetzelfde moment gemeten?

Probeer dan eerst de kabel op een andere aansluiting van je modem. Is de snelheid nu nog te laag?

Zo ja, dan is waarschijnlijk de kabel die je hebt gekocht kapot of is de connector verkeerd aangesloten. Heb je de aansluiting er zelf op gezet of was het een complete kabel?

Volgende stap is met een andere (korte kabel direct bij je Tele2 modem) proberen. Haal je nu wel je snelheid? Dan kun je de kabel gaan ruilen.

Haal je dan ook je snelheid niet en via WiFi wel? Dan gaat er iets fout met je modem.

EP

• Xander
ep667 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:20:
Haal je dan ook je snelheid niet en via WiFi wel? Dan gaat er iets fout met je modem.
Of met de netwerkkaart, de drivers of een instelling daarvan.

• Ben(V)
Lees nu eens die link die hij plaatst met z'n snelheden.
Gezien de heel hoge jitter is het dus de kabel, connector of tele2

Als hij 10Mbps up haalt en 0,6Mbps down dan kan dat ook geen driver of instelling van de netwerkkaart zijn.

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Xander schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:23:
[...]

Of met de netwerkkaart, de drivers of een instelling daarvan.
Is zeker een mogelijkheid, maar met de minimale informatie die gepost is lijkt de kans daarop mij zeer klein. Stel dat de netwerkkaart softwarematig is teruggezet naar 10Mbps dan zou ik wel een iets hogere uploadsnelheid verwachten.

Kans is groter dat het in de netwerkkabel of modem zit.

EP

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Lijkt mij eerder dat je kijkt naar de verbinding van wifi of wlan ipv je internet verbinding.
Dat je een 100mb connectie hebt met je router wil niet zeggen dat je ook 100 vanuit je provider krijgt.
Als je op wifi zit en je hebt 52mb lijkt me dat de snelheid en kwaliteit van de wifi.
Wat zijn de resultaten als je de speedtest op wifi doet?
Zoek eerst eens uit wat voor een abonnement je hebt.

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 19:18
Zou je ook eens een andere speedtest kunnen doen, zoals speedtest.net . Die speedtest gaat volgens mij ook iets niet helemaal goed, op die speedtest haal ik namelijk ook vreemde resultaten terwijl mijn netwerk prima functioneert.

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03 18:49

xAn52

Whatever...

ep667 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:20:
Wat ik lees:
  • Via ethernetkabel zo’n 10 Mbps
  • Via WiFi 50 Mbps
Ik gok: 50Mbps tussen laptop en router en 10Mbps tussen router en internet. Ik denk dat de PC ok gewoon 1Gbps of 100Mbps aan geeft.

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:01
kan je diezelfde kabel is in een laptop steken en dan de speedtest is uitvoeren op de laptop ?

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

xAn52 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:52:
[...]

Ik gok: 50Mbps tussen laptop en router en 10Mbps tussen router en internet. Ik denk dat de PC ok gewoon 1Gbps of 100Mbps aan geeft.
Zou zomaar kunnen hoor. De informatie van TS is zeer summier. Maar 52 Mbps lijkt me een reguliere budget VDSL verbinding (50 Mbps met een beetje extra).

Tegelijkertijd kan het ook zo zijn dat de pc van TS 54 Mbps aangeeft en hij nu 100 Mbps aangeeft en dat hij daarom meer verwacht.

@Boyen de Jong post eens resultaten van een speedtest via WiFi.

EP

• Boyen de Jong
Hai, Ben ik weer

Ik denk zelf dat het aan de internetkabel ligt. zowel op PC als op laptop download ie even snel. Uit de Speedtest komt iets anders uit dan op dit:

En bij mijn Wifi staat er 52mbps ipv 100mbps.

Ik heb ook op school gekeken, bij de school wifi staat er 300 mbps. wantja ik heb gelezen dat de cat6 Kabel veel meer kan halen dan 100

Ik heb de kabel gekocht op Bol.com.

Ik ga er zelf vanuit dat het aan de kabel ligt dus ga ik even met een nieuwe testen heeft iemand een linkje waar ik een goede kan kopen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-03 18:43
Boyen de Jong schreef op zondag 14 maart 2021 @ 15:22:
Hai, Ben ik weer

Ik denk zelf dat het aan de internetkabel ligt. zowel op PC als op laptop download ie even snel. Uit de Speedtest komt iets anders uit dan op dit:

[Afbeelding]

Ik heb ook op school gekeken, bij de school wifi staat er 300 mbps. wantja ik heb gelezen dat de cat6 Kabel veel meer kan halen dan 100

Ik heb de kabel gekocht op Bol.com.

Ik ga er zelf vanuit dat het aan de kabel ligt dus ga ik even met een nieuwe testen heeft iemand een linkje waar ik een goede kan kopen?
8)7 |:(

De snelheid die je daar ziet heeft werkelijk niets me je internetverbinding te maken maar met je netwerk. Als je 100Mbit haalt met een CAT6 kabel vraag ik me sterk af wat voor een router je hebt. Maar goed, dat geef je verder ook niet aan terwijl dat al meerdere keren is gevraagd in dit topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xander
Hai, Ben ik weer

[Afbeelding]

En wat doet een speedtest via wifi dan?

Deze linkspeed is de verbindingssnelheid tussen jouw PC en de router. De internetsnelheid wordt dan nog bepaald door... ehm... de snelheid van je internet. 8)7

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Leuk antwoord maar dit zegt wederom niets over je snelheid maar alleen over het afgesproken snelheidsprotocol tussen je computer en de andere kant van de kable. dat is nu blijkbaar de 100 Mbit.

Doe eens via een browser op speedtest.net een meting en hetzelfde met alleen de WiFi aan. Dan kun je iets over de verschillen zeggen, nu geef je alleen verkeerde info.

Omdat de kilometerteller van mijn auto tot 260 kan betekend niet dat ik ook 260 rijd.

Tele2 voor thuis, vaste kabel levert volgens mij maar tot 20Mb/s maar ik kan er naast zitten

[Voor 9% gewijzigd door Bvanham op 14-03-2021 15:32]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:13
@Boyen de Jong : We moeten nu echt eens gaan stoppen met deze gokwedstrijd.
Om je te kunnen helpen is de volgende informatie nodig:
  • Welk internet abonnement heb je bij Tele2?
  • Wat is het merk & type van de Tele2 modem?
  • Welke PC sluit je aan? (welke netwerkkaart zit er in?)
  • Welke laptop sluit je aan? (welke netwerkkaart en welke wifi-kaart zit erin?)
  • Welke kabel heb je exact gekocht bij Bol.com?
Wij hebben geen van allen een glazen bol die we kunnen raadplegen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:08
En niet te vergeten: hoe ziet je netwerk er verder uit? Probeer je direct op het Tele2 modem aan te sluiten of zit er nog andere router/switch tussen?

• cudl0457
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 08:40
Er zijn CCA kabels in omloop (koper gecoat aluminium) die als ze lang(5m +) zijn een slechte doorvoer hebben.

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Doe eens een Speedtest via WiFi.

De snelheden die je hier ziet zeggen niets over je internetsnelheid, zoals anderen al uitleggen.

Ik ga er inmiddels toch van uit dat je een abonnement hebt dat gewoon niet sneller kan of dat dit de maximale snelheid op je adres is. Het lijkt erop dat Tele2 nooit meer heeft aangeboden dan ADSL. In die zin is een resultaat als deze aannemelijk. Voor nieuwe abonnementen verwijzen ze al een jaar door naar T-Mobile.

Haal je via WiFi niet meer. Geef dan eens wat voor abo je hebt. Misschien kan Tele2 nog iets fixen. Zo niet, dan is overstappen naar een provider die je meer kan bieden de enige optie.

[Voor 4% gewijzigd door ep667 op 14-03-2021 16:07]

EP

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:@Boyen de Jong er is nu al meerdere keren extra informatie gevraagd, maar je geeft het niet of bent zeer summier.

Beantwoord dus even de vragen die gesteld worden.

• Boyen de Jong
Stop maar met reageren ik heb t probleem al gevonden. Nieuwe informatie was niet eens nodig zoals al door iemand werd gezegd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 23:24
Boyen de Jong schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:23:
Stop maar met reageren ik heb t probleem al gevonden. Nieuwe informatie was niet eens nodig zoals al door iemand werd gezegd.
En wat was het probleem dan? Als je dat verteld, hebben anderen er in de toekomst wellicht ook nog iets aan.

• Boyen de Jong
T ligt aan de kabel zelf. Ik heb m van bol.com gekocht en kwam er achter dat t 1. sowieso CCA is ipv 100% koper (CU).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-03 19:18
Heb jij die speedtest nu al gedaan via een andere kabel en/of via wifi (speedtest.net). Natuurlijk is een kabel van koper beter, maar dat betekent niet automatisch dat een CCA kabel automatisch het probleem is.

• Xander
Boyen de Jong schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:40:
T ligt aan de kabel zelf. Ik heb m van bol.com gekocht en kwam er achter dat t 1. sowieso CCA is ipv 100% koper (CU).
We zien je wel terug als je met een nieuwe netwerkkabel nog steeds een linkspeed van 100Mbps hebt (omdat de NIC gewoon niet hoger kan) en als de downloadsnelheid nog steeds niet boven de 10Mbps komt (omdat je internetabonnement niet sneller is). :)

Ja, dit zijn aannames. Maar meer kan niet hè als je het onnodig vindt om wat zaken te verduidelijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:13
Vergeefse moeite dit topic :X

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Boyen de Jong schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:23:
Stop dan aub ook met andermans tijd verdoen.

Je snapt duidelijk niets van netwerken, kabels en internetverbindingen en je neemt niets van mensen aan die er wel wat vanaf weten.

Je probleem is je bagger trage Tele2 modem met slome poorten en antieke WiFi standaard tezamen met een traag abonnement.

Wil je sneller internet dan moet je een ander abonnement nemen of via via een ander medium (DSL/Kabel/Glasvezel/4G).

Accepteer je dat advies ook niet dan kan je beter je account verwijderen en naar helpmij.nl .

I reject your reality and substitute my own

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Inmiddels lijkt me alles wel gezegd en ik doe er een slotje op.

@Boyen de Jong mochten we je nog kunnen helpen met iets anders, maak dan gerust een nieuw topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee