Halloo medetweakers,
Een vriend heeft een gevraagd of ik een pc voor hem kan samenstellen voor het budget van €650. Ik ben alweer een aantal maandjes uit de wereld van pc's en merk dat veel prijzen anders zijn (waarschijnlijk door de pandemie).
DDA:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De machine zal vooral gebruikt worden voor school, minecraft en among us (niet hele zware dingen dus). Wel zullen er in de toekomst misschien iets zwaardere games gespeeld worden maar dit hoeft niet op hele hoge fps. 1080p@60fps zou fijn zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb 400-650€ meegekregen maar die trek ik naar 650 omdat ik weet dat 400 te weinig is, helemaal met alle hoge prijzen nu.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis zijn aanwezig, enkel de pc is nog nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een build die normale dingen goed kan draaien. Nog niet veel opslag, daarom de onderstaande keuze voor kleine ssd. Dit is omdat er (nog) weinig opslag nodig is (wordt eventueel later uitgebreid met een extra ssd/hdd).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, graag geen budget merken waar ik nog nooit van gehoord heb. Als er een goeie uitleg is waarom wel, dan is het misschien ook prima maar in eerste instantie graag bekende merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niks anders dan bovengenoemd.
Ga je overklokken?
Zeker niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Een check en feedback van onderstaande lijst. Ik twijfel met name over de gpu. Wil het liefst een 2 fan gpu. Vandaar deze keuze.
Oh ja, en een leuke case was een eis
Lijst:
Vertel me alsjeblieft wat beter kan en wat goed is! Bedankt
Een vriend heeft een gevraagd of ik een pc voor hem kan samenstellen voor het budget van €650. Ik ben alweer een aantal maandjes uit de wereld van pc's en merk dat veel prijzen anders zijn (waarschijnlijk door de pandemie).
DDA:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De machine zal vooral gebruikt worden voor school, minecraft en among us (niet hele zware dingen dus). Wel zullen er in de toekomst misschien iets zwaardere games gespeeld worden maar dit hoeft niet op hele hoge fps. 1080p@60fps zou fijn zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb 400-650€ meegekregen maar die trek ik naar 650 omdat ik weet dat 400 te weinig is, helemaal met alle hoge prijzen nu.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis zijn aanwezig, enkel de pc is nog nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een build die normale dingen goed kan draaien. Nog niet veel opslag, daarom de onderstaande keuze voor kleine ssd. Dit is omdat er (nog) weinig opslag nodig is (wordt eventueel later uitgebreid met een extra ssd/hdd).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, graag geen budget merken waar ik nog nooit van gehoord heb. Als er een goeie uitleg is waarom wel, dan is het misschien ook prima maar in eerste instantie graag bekende merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niks anders dan bovengenoemd.
Ga je overklokken?
Zeker niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Een check en feedback van onderstaande lijst. Ik twijfel met name over de gpu. Wil het liefst een 2 fan gpu. Vandaar deze keuze.
Oh ja, en een leuke case was een eis

Lijst:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 136,15 | € 136,15 |
1 | Moederborden | Gigabyte B460M DS3H | € 81,- | € 81,- |
1 | Videokaarten | MSI Geforce GTX 1650 D6 Ventus XS OC | € 189,- | € 189,- |
1 | Behuizingen | SilentiumPC Regnum RG6V EVO TG ARGB | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB3/16 | € 72,90 | € 72,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 450W V2 | € 54,96 | € 54,96 |
1 | Solid state drives | Crucial BX500 240GB | € 31,46 | € 31,46 |
Totaal | € 640,37 |
Vertel me alsjeblieft wat beter kan en wat goed is! Bedankt