Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Pc voor vriend. Budget: €650

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views

Vraag

• WTeubl
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 10-06 13:14
Halloo medetweakers,

Een vriend heeft een gevraagd of ik een pc voor hem kan samenstellen voor het budget van €650. Ik ben alweer een aantal maandjes uit de wereld van pc's en merk dat veel prijzen anders zijn (waarschijnlijk door de pandemie).

DDA:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De machine zal vooral gebruikt worden voor school, minecraft en among us (niet hele zware dingen dus). Wel zullen er in de toekomst misschien iets zwaardere games gespeeld worden maar dit hoeft niet op hele hoge fps. 1080p@60fps zou fijn zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb 400-650€ meegekregen maar die trek ik naar 650 omdat ik weet dat 400 te weinig is, helemaal met alle hoge prijzen nu.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord en muis zijn aanwezig, enkel de pc is nog nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een build die normale dingen goed kan draaien. Nog niet veel opslag, daarom de onderstaande keuze voor kleine ssd. Dit is omdat er (nog) weinig opslag nodig is (wordt eventueel later uitgebreid met een extra ssd/hdd).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, graag geen budget merken waar ik nog nooit van gehoord heb. Als er een goeie uitleg is waarom wel, dan is het misschien ook prima maar in eerste instantie graag bekende merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niks anders dan bovengenoemd.

Ga je overklokken?
Zeker niet

Wat verwacht je van ons?[i]
Een check en feedback van onderstaande lijst. Ik twijfel met name over de gpu. Wil het liefst een 2 fan gpu. Vandaar deze keuze.

Oh ja, en een leuke case was een eis ;)

Lijst:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 136,15€ 136,15
1MoederbordenGigabyte B460M DS3H€ 81,-€ 81,-
1VideokaartenMSI Geforce GTX 1650 D6 Ventus XS OC€ 189,-€ 189,-
1BehuizingenSilentiumPC Regnum RG6V EVO TG ARGB€ 74,90€ 74,90
1Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB3/16€ 72,90€ 72,90
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 54,96€ 54,96
1Solid state drivesCrucial BX500 240GB€ 31,46€ 31,46
Totaal€ 640,37

Vertel me alsjeblieft wat beter kan en wat goed is! Bedankt :D

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:45

br00ky

Moderator Harde Waren
Een topic lijkt me voldoende :).

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True