Toon posts:

Android TV Box/mediaspeler met S/PDIF

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-03 09:38
Op dit moment heb ik een mibox 3 die het prima doet. Ik mis echter 5.1 geluid over de optische aansluiting. Ik heb begrepen dat de mibox het dd+ signaal niet kan transcoden naar DD5.1. Spdif kan namelijk geen dd+ hebben.
Ik heb een geluidssysteem dat alleen spdif, optisch of coaxiaal slikt.

Na wat zoeken ben ik alleen gestuit op een oudere Amazon Fire TV die een optische aansluiting heeft. Mij is echter niet bekend of daar Netflix mee kan worden afgespeeld met 5.1 geluid. Ook ben ik op zoek naar alternatieven.
Oplossingen met een audio extractor ben ik huiverig voor. Ik wil geen audio sync issues, en eigenlijk wil ik niet nóg een apparaatje bij hebben.

Ik zoek een?
Kastje dat Netflix en YouTube kan afspelen, beide op minimaal 1080p, bij voorkeur toekomstvast met 4k. Bij voorkeur ook videolandondersteuning.

Wat is je budget?
Geen

Ben benieuwd of zoiets bestaat. Een nvidia shield mét optische aansluiting zou me bijvoorbeeld perfect in oren klinken.

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:43
Nokia 8000 streaming box?

https://www.nokia.com/sho...-box-8000/#specifications

[Voor 6% gewijzigd door guido66 op 15-03-2021 20:20]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:17

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

TereZz schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:02:
Op dit moment heb ik een mibox 3 die het prima doet. Ik mis echter 5.1 geluid over de optische aansluiting. Ik heb begrepen dat de mibox het dd+ signaal niet kan transcoden naar DD5.1. Spdif kan namelijk geen dd+ hebben.
Ik volg dit topic niet helemaal. Vanwaar is de titel "Android TV met SPDIF" en komt de TV geheel niet meer terug in de TS? Idem met het "DD Plus signaal transcoden naar DD 5.1", daar valt niets aan te "transcoden". Als een device geen Dolby Digital Plus codec heeft valt deze terug naar de core, Dolby Digital (5.1). Waarbij er ook apparatuur is die DD Plus over S/PDIf dan wel HDMI ARC krijgt. Dat is echter niet zeker te zeggen en meer geluk, net als dat niet elk device 192/24 over optisch ondersteunt.

Wil je nu een mediaspeler met S/PDIF zodat je rechtstreeks vanaf de mediaspeler (met S/PDIF) naar de home cinema kan gaan en beeld dan apart naar de TV? Dat is de manier om lip sync issues te krijgen aangezien je beeld en geluid apart aan gaat bieden. Audio Out van een TV is veelal in sync, ga je apart aanbieden zal je moeten compenseren voor de beeld verberende software die op de TV draait (en daardoor het beeld pas later laat zien dan het geluid te horen is). Daarmee krijg je hetzelfde effect als een HDMI Audio Extractor achter de bron.

Ik gok (!) dat je een MiBix 3 hebt, die hebt aangesloten met HDMI op een TV en van die TV de S/PDIF Out gebruikt? Dan is de bottleneck de TV?

[Voor 19% gewijzigd door FeaR op 15-03-2021 22:13]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
Misschien een beter geluidssysteem kopen?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• TereZz
Thanks! Ik zoek nog even uit of deze ook op Netflix 5.1 geluid kan uitsturen over de spdif poort.

• TereZz
FeaR schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:02:
[...]

Ik volg dit topic niet helemaal. Vanwaar is de titel "Android TV met SPDIF" en komt de TV geheel niet meer terug in de TS? Idem met het "DD Plus signaal transcoden naar DD 5.1", daar valt niets aan te "transcoden". Als een device geen Dolby Digital Plus codec heeft valt deze terug naar de core, Dolby Digital (5.1). Waarbij er ook apparatuur is die DD Plus over S/PDIf dan wel HDMI ARC krijgt. Dat is echter niet zeker te zeggen en meer geluk, net als dat niet elk device 192/24 over optisch ondersteunt.

Wil je nu een mediaspeler met S/PDIF zodat je rechtstreeks vanaf de mediaspeler (met S/PDIF) naar de home cinema kan gaan en beeld dan apart naar de TV? Dat is de manier om lip sync issues te krijgen aangezien je beeld en geluid apart aan gaat bieden. Audio Out van een TV is veelal in sync, ga je apart aanbieden zal je moeten compenseren voor de beeld verberende software die op de TV draait (en daardoor het beeld pas later laat zien dan het geluid te horen is). Daarmee krijg je hetzelfde effect als een HDMI Audio Extractor achter de bron.

Ik gok (!) dat je een MiBix 3 hebt, die hebt aangesloten met HDMI op een TV en van die TV de S/PDIF Out gebruikt? Dan is de bottleneck de TV?
Excuus, bedoel natuurlijk een Android TV box /mediaplayer.
Ik ken het protocol niet, maar mijn mibox kan het geluid van Netflix (dd+) niet kwijt over de spdif poort.
Mijn tv heeft geen spdif out. Ik snap dat dit ook kan zorgen voor lip sync issues, maar dat ervaar ik niet met stereogeluid of 5.1 geluid vanuit andere bronnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:43
TereZz schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:40:
[...]

Thanks! Ik zoek nog even uit of deze ook op Netflix 5.1 geluid kan uitsturen over de spdif poort.
Hier vind je een paar gebruikers: Nokia streambox 8000

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:17

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

TereZz schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:44:
[...]
Excuus, bedoel natuurlijk een Android TV box /mediaplayer.
Ik ken het protocol niet, maar mijn mibox kan het geluid van Netflix (dd+) niet kwijt over de spdif poort.
Dan zal ik de Topic Titel aanpassen. Qua DD+ over S/PDIF, daar hoor je dus geen last van te hebben. In principe moet er dan terug worden gevallen op de Dolby Digital track. Idem met als je Dolby TrueHD af zou spelen over S/PDIF. Zowel Dolby als DTS hebben de backwards compatability ingebouwd. Als dat niet werkt twijfel ik of het een nuk is van de Mibox of van de surround set.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TereZz
FeaR schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:33:
[...]

Dan zal ik de Topic Titel aanpassen. Qua DD+ over S/PDIF, daar hoor je dus geen last van te hebben. In principe moet er dan terug worden gevallen op de Dolby Digital track. Idem met als je Dolby TrueHD af zou spelen over S/PDIF. Zowel Dolby als DTS hebben de backwards compatability ingebouwd. Als dat niet werkt twijfel ik of het een nuk is van de Mibox of van de surround set.
Dat is de theorie. In de praktijk kan ik simpelweg geen 5.1 geluid selecteren in het menu van Netflix.

• TereZz
Aangeschaft. Maar helaas, meer dan een stereo krijg ik er niet uit dmv de spdif aansluiting.
Wel kan ik in het geluidsmenu van de box dolby digital plus activeren. Dan is binnen Netflix wel te kiezen voor een 5.1 track, maar de receiver krijgt toch echt een pcm 2.0 soundtrack voorgeschoteld.

Overigens Aangeschaft. Maar helaas, meer dan een stereo krijg ik er niet uit dmv de spdif aansluiting.
Wel kan ik in het geluidsmenu van de box dolby digital plus activeren. Dan is binnen Netflix wel te kiezen voor een 5.1 track, maar de receiver krijgt toch echt een pcm 2.0 soundtrack voorgeschoteld.

Overigens heb ik de klantenservice van Streamview (producent van dit kastje) gevraagd of zij een oplossing hebben, anders kan deze weer retour ;)

Any more ideas?

[Voor 30% gewijzigd door TereZz op 17-03-2021 20:19]

• TereZz
Het Nokia boxje is inmiddels retour. Geen netflix in 5.1 over de spdif. Iets wat mijn ps3 nog steeds prima kan doen.

Overigens is de spdif kabel direct verbonden met de mibox 3 dmv een 3.5mm to (full) spdif verloopstekkertje.

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-01 17:55
Ik ben benieuwd of je een goed alternatief hebt kunnen vinden voor de Nokia?
Zit zelf met hetzelfde dilemma: ik wil graag DT/DD of spdif kunnen sturen.

• TereZz
stokkom schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:20:
Ik ben benieuwd of je een goed alternatief hebt kunnen vinden voor de Nokia?
Zit zelf met hetzelfde dilemma: ik wil graag DT/DD of spdif kunnen sturen.
Nope. Ik gebruik de ps3 nog als we het geluid over de speakers wensen. Geen ideale situatie, maar het werkt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee