Toon posts:

Leek in de PC wereld - Zoekende naar de meest geschikte buil

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Timbovici
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-03-2021
Hallo allemaal,

Als leek in de PC gaming wereld ben ik op zoek naar wat ervaring van jullie!
Met een budget van max 1400 euro ben ik op zoek naar een geschikte pre build gaming PC om games als DayZ of GTA V op te spelen. Het liefst zie ik de prijs nog lager dan 1400 aangezien ook een monitor, muis toetsenbord, etc nog aangeschaft moeten worden. Ik lees en hoor overal dat dit niet de geschikte tijd is om een PC te kopen maar dit kan natuurlijk nog een jaar duren en zoveel geduld heb ik niet.

Zoals ik zei ik ben een echte leek en wil.dus wel echt voor een pre build gaan aangezien ik niet de tijd heb om mij genoeg te kunnen verdiepen in het bouwen van mijn eigen PC.

Ik had onder andere deze PC al gevonden: https://gamecomputers.nl/...0-super/#bestellen_bottom

en

Maar mijn grootste voorkeur gaat op dit moment uit naar 1 van deze PC's:

1: https://www.coolblue.nl/p...n-gaming-tg01-1100nd.html

2: https://www.coolblue.nl/p...5-14amr05-90q10036mh.html

3: https://www.coolblue.nl/p...-nitro-n50-610-i9406.html

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben zoekende naar een pre build gaming pc waarmee ik 1040p of als dit mogelijk 1440p kan spelen. De games die ik ik meestal zal spelen zullen games als DayZ en GTA V zijn.

Aangezien ik een startende PC gamer ben hoeft het niet gelijk van het meest hoogwaardige kwaliteit te zijn maar hoop ik een pc te vinden die degelijk en betrouwbaar is en waarmee ik bovenstaande games op normale kwaliteit kan spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mij budget ligt rond de 1200/1300 euro maar het liefst nog iets lager.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik nog niets, monitor, toetsenbord en muis moeten nog worden aangeschaft. Er zal een monitor komen waarbij 1440p/144Hz gaming mogelijk is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voornamelijk zoekende naar tips of aanraders.. zelf heb ik al enige pc's aangedragen in het topic en ben ik sinds een week of 3 forums en winkels aan het afstruinen en afbellen om de juiste pc te vinden. Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, nogmaals ik sta voor alles open en ben benieuwd naar jullie mening.

Ga je overklokken?
Dat lijkt me met mijn wensen en speelstijl niet nodig.

Wat verwacht je van ons?
Belangrijke tips voor een startende pc gamer. Feedback op het realistisch kunnen spelen van de genoemde games op mijn aangedragen pc's

Hopelijk zijn er wat kenners die mij op weg willen helpen..

Thanks alvast!

[Voor 57% gewijzigd door Timbovici op 15-03-2021 12:26]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:49
Van een rtx 2060s ga je niet vrolijk worden. Zoek even verder er is beter te vinden voor deze prijs :)

• Timbovici
Ik moet zeggen ik heb al behoorlijk wat gezocht, maar het is toch lastig als je er wat minder verstand van hebt en weinig tijd hebt hebt om echt onderzoek te doen naar het zelf in elkaar zetten van een PC bijv.

Is het kwaliteitsverschil tussen een prebuild en een eigen gemaakte PC voor dezelfde prijs groot?
Zo ja wat voor PC zouden jullie voor dit budget in elkaar zetten?

• Timbovici

Is dit dan al beter bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:49
Zit geen enkel verschil in als dezelfde onderdelen worden gebruikt.

1660ti is nog stapje zwakker dan 2060s.

Natuurlijk is alles afhankelijk van wat je ermee wilt doen...

Hoe sta je TOV 2e hands?

• Timbovici
Games zoals DayZ en GTA V zal ik er voornamelijk mee spelen. Daarnaast zal de PC gebruikt worden voor wat studeerwerk.

Ik zou zeker open staan voor 2e hands

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 14:36
Om jou goed te kunnen adviseren is er meer nodig dan deze informatie. Bij het aanmaken van dit topic ben jij als het goed is ook gewezen om de regels/kaders omtrent dit onderdeel.

Zie hier een voorbeeld van wat we precies verwachten.

Pas je post even aan op basis van dat voorbeeld en dan ben ik er zeker van dat je goed geadviseerd kan worden. ;)

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:19

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Timbovici schreef op zondag 14 maart 2021 @ 23:49:
..en weinig tijd hebt hebt om echt onderzoek te doen..
Dus dan moeten wij dat maar voor je doen :?
Het voorwerk moet je toch echt zelf doen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:17

• Timbovici
UniPer schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:42:
Om jou goed te kunnen adviseren is er meer nodig dan deze informatie. Bij het aanmaken van dit topic ben jij als het goed is ook gewezen om de regels/kaders omtrent dit onderdeel.

Zie hier een voorbeeld van wat we precies verwachten.

Pas je post even aan op basis van dat voorbeeld en dan ben ik er zeker van dat je goed geadviseerd kan worden. ;)
Hartelijk bedankt voor je reactie! Ik had enkele vragen weg gelaten aangezien ik dacht dat deze geen meerwaarde zouden hebben voor mijn vraag. Echter realiseer ik me nu dat dit het juist extra vaag maakt.

Ik zal mijn post gelijk even aanpassen!

• Timbovici
DukeBox schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:48:
[...]

Dus dan moeten wij dat maar voor je doen :?
Het voorwerk moet je toch echt zelf doen.
Die intentie wilde ik zeker niet afgeven. Sinds enkele weken ben ik razend enthousiast over de overstap naar een PC maar door alle opties, topics, verschillende meningen en winkels die tegendraadse dingen zeggen zie ik door de bomen het bos niet meer helemaal.. Vandaar de vraag aan jullie om mij enigszins op weg te helpen.

• Timbovici
Bedankt voor je reacties, kijkende naar dit topic en dan met name de aanbevolen videokaart. Welke PC zouden jullie aan beleven van deze PC's als je kijkt naar games als DayZ en GTA V?
1: https://www.coolblue.nl/p...n-gaming-tg01-1100nd.html

2: https://www.coolblue.nl/p...5-14amr05-90q10036mh.html

3: https://www.coolblue.nl/p...-nitro-n50-610-i9406.html

[Voor 18% gewijzigd door Timbovici op 15-03-2021 11:41]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee