Ik heb een code geschreven in het programma BlueJ :
Hier probeer ik nu al een tijdje de functie "klantRijEenHelpen" aan toe te voegen.
In deze functie word er uit rij 1 telkens het eerste persoon verwijdert(dus index 0). Ik heb op internet gezocht of daar een code voor is, maar ik kan alleen vinden hoe je als je de naam van de klant in typt het index nummer krijgt en hoe je iemand verwijdert. Deze codes heb ik ook op meerdere verschillende manieren geprobeert toe te voegen, maar ik kom dan nog niet uit op het gewenste resultaat. Weten jullie misschien de juiste code of hoe ik eraan kom?
Alvast bedankt!
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
| import java.util.ArrayList; import java.util.ArrayList; public class Bakkerij { private ArrayList <Klanten> rijNummerEen; private int maxLengteRijEen; private ArrayList <Klanten> rijNummerTwee; public Bakkerij() { rijNummerEen = new ArrayList<Klanten> (); maxLengteRijEen = 10; rijNummerTwee = new ArrayList <Klanten> (); } public void bezoekBakkerij(Klanten klant) { if((klant.gotKlantenpas == true)&&(rijNummerEen.size() < maxLengteRijEen)) { rijNummerEen.add(klant); } if((klant.gotKlantenpas == true)&&(rijNummerEen.size() >= maxLengteRijEen)) { rijNummerTwee.add(klant); } if(klant.gotKlantenpas == false) { rijNummerTwee.add(klant); } } public void uitRijStappen(Klanten klant) { rijNummerEen.remove(klant); rijNummerTwee.remove(klant); } public void overstappenNaarRijEen(Klanten klant) { if(klant.gotKlantenpas == false) { System.out.println("U beschikt niet over een klantenpas en kunt daarom niet overstappen naar rij 2"); } if((rijNummerEen.size() <= 8)&&(klant.gotKlantenpas == true)) { rijNummerTwee.remove(klant); rijNummerEen.add((rijNummerEen.size() / 2), klant); } } public void overstappenNaarRijTwee(Klanten klant) { if(klant.gotKlantenpas == true) { rijNummerEen.remove(klant); rijNummerTwee.add(klant); } } } |
Hier probeer ik nu al een tijdje de functie "klantRijEenHelpen" aan toe te voegen.
In deze functie word er uit rij 1 telkens het eerste persoon verwijdert(dus index 0). Ik heb op internet gezocht of daar een code voor is, maar ik kan alleen vinden hoe je als je de naam van de klant in typt het index nummer krijgt en hoe je iemand verwijdert. Deze codes heb ik ook op meerdere verschillende manieren geprobeert toe te voegen, maar ik kom dan nog niet uit op het gewenste resultaat. Weten jullie misschien de juiste code of hoe ik eraan kom?
Alvast bedankt!
[Voor 0% gewijzigd door RobIII op 14-03-2021 14:35. Reden: Code tags toegevoegd]