Vraag

• Tripstan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-03 14:14
Hoi tweakers,

Ik zit erover na te denken om een goeie koptelefoon te kopen voor te gamen en muziek luisteren. Welke koptelefoon ik precies wil weet ik nog niet helemaal zeker maar de Sennheiser HD 58X van drop.com ziet er wel goed uit.

Mijn vragen zijn:
Heeft iemand ervaring met producten bestellen bij drop.com?
Hoelang duurt het ongeveer tot het binnen is?
Komen er naast verzendkosten nog meer kosten bij?

Ik heb nog geen amp of dac. Als jullie iets aanraden hoor ik het graag. Als jullie aanraden om een andere koptelefoon te kopen in Nederland hoor ik het ook graag.

Alle reacties

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Tripstan schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:34:
Hoi tweakers,

Ik zit erover na te denken om een goeie koptelefoon te kopen voor te gamen en muziek luisteren. Welke koptelefoon ik precies wil weet ik nog niet helemaal zeker maar de Sennheiser HD 58X van drop.com ziet er wel goed uit.

Mijn vragen zijn:
Heeft iemand ervaring met producten bestellen bij drop.com?
Hoelang duurt het ongeveer tot het binnen is?
Komen er naast verzendkosten nog meer kosten bij?

Ik heb nog geen amp of dac. Als jullie iets aanraden hoor ik het graag. Als jullie aanraden om een andere koptelefoon te kopen in Nederland hoor ik het ook graag.
1) Ja, paar keer wat besteld, waaronder de sennheiser hd 6xx
2) Varieert, voornaamste factor is douane (althans bij de reguliere verzendmethode). Op mijn 6xx heb ik best lang moeten wachten (week of 4 denk ik), maar dat was dus voornamelijk omdat 'ie vast zat bij douane. Ook wel eens wat binnen een week ontvangen.
3) Moet je wel van uit gaan, BTW, en afhankelijk van bedrag en soort goederen importbelasting (is meestal niet zo heel veel). En inklaringskosten.
Heel ruw kun je als totaalprijs uit gaan van aankoopbedrag+25%+€10. (BTW is 21%, en importbelasting is meestal een paar procent. Soms ook niks, dan kun je van 25% dus 21% maken. Inklaringskosten zitten meestal rond de €10-€15.)
Bij brievenbuspakjes wilt het nog wel eens er doorheen glippen, ondanks dat de waarde hoger is dan het vrijgestelde bedrag. Koptelefoon kun je er 99,9% zeker van zijn dat je extra kosten hebt.

Ik heb een SMSL SP200 amp en topping D10 dac. Goed spul.
Maar de 58x heeft kennelijk niet perse een aparte amp nodig, schijnt ook al te functioneren op de meeste normale koptelefoonuitgangen. Dus je zou eerst eens kunnen kijken hoe het zo bevalt.
Afhankelijk van wat je nu hebt is het zo ook al een hele vooruitgang.

HD6xx is een ander verhaal. Die heeft wel een amp nodig om goed te klinken. Evenals mijn beyerdynamic dt1990 pro.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:48

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Dit is mijns inziens meer iets voor Shopping Forum dan voor Audio. Het gaat dan wel om een headphone maar de kern gaat over ervaringen met een specifieke winkel: AUD > SF

Voor de vraag welke amp of DAC zit je daar wel verkeerd maar die vraag mist de eigen inzet om als los topic op GoT toegestaan te zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

FeaR schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:47:
Dit is mijns inziens meer iets voor Shopping Forum dan voor Audio. Het gaat dan wel om een headphone maar de kern gaat over ervaringen met een specifieke winkel: AUD > SF

Voor de vraag welke amp of DAC zit je daar wel verkeerd maar die vraag mist de eigen inzet om als los topic op GoT toegestaan te zijn.
Modbreak:En ook hier hoort deze vraag niet thuis. Zoals ook in Shopping Forum Beleid staat is het vragen naar ervaringen met (web)winkels niet de bedoeling in het Shopping Forum. Hier gaat dan ook een slotje op.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee