Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Vraag
Alle reacties
Kan je gewoon laten staan, die microcode updates doen helemaal niks als er geen microcode voor je cpu is.
@_JGC_ En de melding "Installeer deze update alleen voor de vermelde processors."
Is dat dan niet van belang?
Vind het wel raar dat ik de update krijg als ik niet de cpu heb iig.
Is dat dan niet van belang?
Vind het wel raar dat ik de update krijg als ik niet de cpu heb iig.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Die update wordt blijkbaar aan iedereen aangeboden:
https://www.windowslatest...0-kb4589212-update-again/
Als die update geen microcode voor jouw CPU heeft doet ie niks. Niks om je zorgen over te maken.
https://www.windowslatest...0-kb4589212-update-again/
Als die update geen microcode voor jouw CPU heeft doet ie niks. Niks om je zorgen over te maken.
[Voor 6% gewijzigd door _JGC_ op 13-03-2021 16:34]
@_JGC_ Oke dankje voor die info, ga ik daar even vanuit, vooralsnog. Want het heeft met spectre enz te maken, dus ik geef er even wat meer aandacht aan.
Met deze code in een admin prompt kan je meer zien.
de update is van 19 naar 28 gegaan, hier wordt dat uitgelegd in een FF crash probleem voorbeeld.
Met deze code in een admin prompt kan je meer zien.
code:
1
| reg query HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DESCRIPTION\System\CentralProcessor\0 |
de update is van 19 naar 28 gegaan, hier wordt dat uitgelegd in een FF crash probleem voorbeeld.
[Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 13-03-2021 16:43]
Ik kreeg de update ook en ik draai op een AMD processor voor welke deze update niet geldt.
Blijkbaar hecht Microsoft eraan dat alle systemen voorzien zijn van meest up to date microcodes voor processoren. Dat zou dan enkel zijn voor het scenario dat iemand een CPU of moederbord swap wil doen.
Waarom zou je de update willen verwijderen? Is er een probleem ontstaan na de recente update?

Waarom zou je de update willen verwijderen? Is er een probleem ontstaan na de recente update?
Zoals ik in de startpost beschreef, zegt MS bij “mededeling”...EricJH schreef op maandag 15 maart 2021 @ 01:39:
Vooralsnog geen problemen, maar het kan nog onzichtbaar zijn.Installeer deze update alleen voor de vermelde processors.
[Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 15-03-2021 08:12]
Ik vind de instructies van Microsoft voor deze update op z'n zachts gezegd niet helder. Ik vermoed dat deze update de microcodes op je harde schijf parkeert voor het geval er één van de processoren op je systeem draait.
Fwiw, mijn systeem met een AMD processor draait stabiel na deze update.
Fwiw, mijn systeem met een AMD processor draait stabiel na deze update.
Pagina: 1