Toon posts:

Budget PC voor Minecraft & Roblox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bvansteyvoort
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-03 19:31
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een computer voor mijn zoontje. Hij is 7 jaar oud en speelt Minecraft & Roblox. Samen met zijn oudere broer die mijn oude pc in gebruik heeft, nemen ze hun online avonturen op via OBS en plaatsen deze filmpjes op Youtube.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Gezien zijn leeftijd en de aard van de spelletjes wil ik een 500 euro spenderen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, monitor moet ik nog extra aanschaffen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Basic kast, idem moederbord en voeding, SSD van 250GB. Processor en een instap grafische kaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen extra wensen.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Enkele tips betreffende de keuze van de onderdelen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 155,-€ 155,-
1MoederbordenAsus Prime B460M-A€ 83,90€ 83,90
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 49,99€ 49,99
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 EVO€ 29,33€ 29,33
1Geheugen internHyperX Fury black HX426C16FB3K2/16€ 79,90€ 79,90
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 49,99€ 49,99
1Solid state drivesKingston A2000 250GB€ 38,90€ 38,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 487,01

[Voor 44% gewijzigd door bvansteyvoort op 13-03-2021 14:57. Reden: Toegevoegd op vraag van forumlid.]

Alle reacties

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04:38
Wat denk je zelf nodig te hebben? Wat heb je zelf samengesteld? Is 2e hands een optie? Pak op zn minst een bestbuy guide er bij om te beginnen.

PC : Ryzen 7 3800x / 6800XT / 32 GB DDR4 @ 3200

• bvansteyvoort
@BlackBarryNL bij deze heb ik mijn topic aangevuld.

2dehands is zeker een optie.

[Voor 23% gewijzigd door bvansteyvoort op 13-03-2021 14:54]

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

wat hierboven staat ik volgens mij een prima systeem voor minecraft en roblox, voor die games heb je aan de ingebouwde gpu genoeg.

je zou nog deze kast kunnen nemen: pricewatch: Aerocool Trinity Mini V2, die heeft 3 meegeleverde fans met rgb en heeft een PSU shroud.

Specs

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:36

MsG

Forumzwerver

Speelt hij met of zonder mods? Games als Minecraft kunnen loodzwaar zijn met bepaalde mods. Dus verkijk je ook weer niet op de specs.

Denk dat je tweedehands een prima systeem zou moeten kunnen vinden. Kijk hier eens rond: https://tweakers.net/pcs/aanbod/

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Hoiboy19

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

@MsG hij is 7 dus ik denk niet hij met zware mods, seus shaders en stratum resourcepacks gaat spelen.

ik zou niet voor een 2e hands pc gaan, de ervaring om er zelf eentje te bouwen vond ik geweldig. en je weet precies wat er in zit en je hebt langere garantie.

Specs

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:36

MsG

Forumzwerver

Hoiboy19 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:48:
@MsG hij is 7 dus ik denk niet hij met zware mods, seus shaders en stratum resourcepacks gaat spelen.

ik zou niet voor een 2e hands pc gaan, de ervaring om er zelf eentje te bouwen vond ik geweldig. en je weet precies wat er in zit en je hebt langere garantie.
Bij een tweedehands aankoop kan je ook precies weten wat er in zit :-P. Feit is dat 500 euro tweedehands meer computerpower gaat geven, of dat je minder geld voor hetzelfde doel kwijt bent. Daar zouden velen een middagje sleutelen voor willen kwijt zijn (het nieuw bouwen van de PC).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Hoiboy19

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

als hij niet het risico wilt nemen dat het niet werkt kan hij inderdaad beter voor een 2e hands pc gaan, ook omdat het vaak goedkoper is. maar als iemand zijn pc verkoopt heeft die meestal oudere hardware van een aantal generaties terug. als je nieuw koopt heb je weer nieuwere technologieën zoals PCIe 4.0 (intel dan weer niet maar amd wel) en niewere cpu's zijn sowieso sneller. https://cpu.userbenchmark...-Core-i5-10400/1537vs4073

tegen de tijd dat je echt een 2e hands pc gaat kopen weet je meestal wel precies wat er in zit, maar als je even rondkijkt op V&A zie dat bij veel pc niet staat beschreven welk moederbord het precies is, welke ssd precies, hoe snel het ram geheugen is of het typenummer van de harde schijf. en is vergelijken dus moeilijker.

Specs

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-03 20:05
(jarig!)
Voor dat budget kan tweedehands inderdaad een goede optie zijn, bijvoorbeeld deze twee:

V&A aangeboden: RGB Game PC Intel i5-6600K, Radeon RX470, SSD+HDD 1.25TB

V&A aangeboden: DRIE! Super Gaming PC's

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• bvansteyvoort
Ik heb de configuratie iets of wat aangepast:
(vooral vanwege de beschikbaarheid van onderdelen)

Volstaat deze CPU? Ook het moederbord is aangepast, alsook de behuizing.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-10300 Boxed€ 142,95€ 142,95
1MoederbordenGigabyte H470 HD3€ 119,90€ 119,90
1BehuizingenCorsair Carbide 275R Wit€ 72,90€ 72,90
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 98,15€ 98,15
1Geheugen internHyperX Fury black HX426C16FB3K2/16€ 84,90€ 84,90
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 49,99€ 49,99
1Solid state drivesKingston A2000 250GB€ 38,90€ 38,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 607,69

[Voor 3% gewijzigd door bvansteyvoort op 17-03-2021 13:56]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
De 10300 is niet interessant als je voor een tientje 2 cores meer hebt.

Wellicht dat de pricewatch: Lenovo IdeaCentre G5 14IMB05 (90N900C8MH) interessant is. Dan heb je gelijk een GTX 1650 Super te pakken en dat is een prima vlotte GPU de komende jaren voor dit type spellen. Geheugen is later uitbreidbaar naar 16GB (huidige dimms vervangen).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee