Toon posts:

Prijsverhoging na al betaling duitse webshop

Pagina: 1
Acties:

• Debbert86
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-11-2022
Beste Tweakers,

Na via werk een geplaatste bestelling, wacht ik al ruim 8 weken op een paneel wat besteld is bij een Duitse webshop via PayPal.

Nou kreeg mijn collega een e-mail over een prijsverhoging van ruim 75% waarvan alleen gezegd werd;

''Unfortunately we have to inform you that the price of the item you ordered has changed.
Please let us know if this is ok or if you want to cancel the order''.

Mijn vraag aan jullie is, is het wettelijk toegestaan om na een betaalde bestelling zomaar een prijsverhoging door te voeren? 8)7 Europese Wetgeving?

Dank alvast voor jullie input! :)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:06

MsG

Forumzwerver

Gaat het om B2B of B2C? Dat kan namelijk enorm uitmaken voor de adviezen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:47
Met hierboven + was die oorspronkelijke prijs realistisch of lag die 75% onder de marktprijs bij collega's?

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:49
Ze vragen of je wilt annuleren.

Indien B2C kun je reageren in de trent van:

"No, I do not want to cancel the order. The order was placed 8 weeks ago and I expect it to be delivered accordingly.

If not, you will leave me no choice but to inform PayPal's dispute department."

Ofwel:
Nee ik wil niet annuleren, lever dat product of ik schakel PayPal in.

Je hebt wel het risico dat PayPal een "volledige terugbetaling" onderhandeld. Wellicht moet je dat als reserve optie gebruiken en die kaart niet nu al verspelen.

Acties:
  • +24Henk 'm!

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
FuaZe schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:43:
Ze vragen of je wilt annuleren.

Indien B2C kun je reageren in de trent van:

"No, I do not want to cancel the order. The order was placed 8 weeks ago and I expect it to be delivered accordingly.

If not, you will leave me no choice but to inform PayPal's dispute department."

Ofwel:
Nee ik wil niet annuleren, lever dat product of ik schakel PayPal in.

Je hebt wel het risico dat PayPal een "volledige terugbetaling" onderhandeld. Wellicht moet je dat als reserve optie gebruiken en die kaart niet nu al verspelen.
Wat een sterk dreigement :X

Leveren voor die prijs anders haal ik via Paypal mn geld terug!

Terwijl ze al terugbetaling aanbieden. Wat zullen ze bang zijn :+

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:16
De webshop bied netjes aan geld terug te geven als je het niet eens bent, dus case closed.

Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij de webshop dit mag doen indien er grote prijsverschillen zijn zoals 75% van het origineel in dit geval wordt dat gezien als een systeem fout de rechter ziet dit dan ook.

Puntje bij paaltje je hebt een koopovereenkomst gesloten voor die prijs maar als het een onrealistische prijs is waar het sterk op lijkt mogen ze de order cancelen, dus juridisch sta je niet sterk als je dit wil aanvechten.

Indien je een menselijke overeenkomst hebt gesloten en dus een contract hebt getekend dan wordt het een ander verhaal.

Wat is de reden van die enorme prijsstijgingen of heb je bewust daar gekocht om die reden en hoopt er een slaatje uit te slaan omdat je zag dat het daar fors goedkoper was?

[Voor 22% gewijzigd door mr_evil08 op 13-03-2021 08:52]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:49
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:45:
[...]

Bij Chinese webshops werkt dat wel heel sterk, wellicht krijgen die waarschuwingen van PayPal oid.

Maar je kunt proberen: "Nee ik wil de aankoop niet annuleren. Het product is op dag x besteld met prijs x waarvoor ik 'm geleverd wil hebben."

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:16
FuaZe schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:54:
[...]

Bij Chinese webshops werkt dat wel heel sterk, wellicht krijgen die waarschuwingen van PayPal oid.

Maar je kunt proberen: "Nee ik wil de aankoop niet annuleren. Het product is op dag x besteld met prijs x waarvoor ik 'm geleverd wil hebben."
Nee.

De Chinezen hebben dat ingecalculeerd die verkopen dagelijks honderden producten en vaak gaat het om lullige paar euro,s producten dat weegt niet op tegen de juridische kosten van iemand wat helemaal in de EU iets gekocht heeft.

Dus vaak laten ze het er dan maar bij en nemen het verlies maar voor lief.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
President schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:39:
Met hierboven + was die oorspronkelijke prijs realistisch of lag die 75% onder de marktprijs bij collega's?
Op zich iets wat vaker bij tweakers voorbij komt met het verschil dat de order al 8 weken oud is. Als het echt een prijsfout is geweest dan zouden ze daar al veel eerder achter moeten zijn gekomen.

Je kan dus stellen dat er al een overeenkomst is, en die moeten ze nakomen (B2C). Helaas (ook zichtbaar via meerdere topics, o.a. over een fiets) is er een flink verschil tussen gelijk hebben en gelijk halen.

75% vind ik ook nogal fors verschil. Mogelijk kun je ook nog overeenstemming bereiken met deel bijbetalen (ligt eraan wat je zelf redelijk vind cq. Hoe lang je dit wil uitvechten)

[Voor 12% gewijzigd door Aragnut op 13-03-2021 10:30]

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-03 15:41
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:45:
[...]

Waarschijnlijk wel ja.
Teveel disputes voor niet geleverde producten, kan ervoor zorgen dat PayPal je niet meer wil als verkoper.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Binnenkort een HDMI converter in de bus? ;)
Dell Ultrasharp U2518D gekocht voor 109 euro?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ook rekent paypal 28 euro administratie kosten per gestarte claim ongeacht de uitkomst.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
T.C schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:24:
[...]

Waarschijnlijk wel ja.
Teveel disputes voor niet geleverde producten, kan ervoor zorgen dat PayPal je niet meer wil als verkoper.
Je opent een dispute, ze maken het geld direct terug over. PayPal blij, en met het formaat van deze webshop denken dat PayPal ze gaat weigeren is gewoon in een fantasiewereld leven.

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-03 15:41
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:18:
[...]

Je opent een dispute, ze maken het geld direct terug over. PayPal blij, en met het formaat van deze webshop denken dat PayPal ze gaat weigeren is gewoon in een fantasiewereld leven.
Welk formaat heeft die webshop dan? Want op dit moment heb ik geen reden om aan te nemen dat het een significant grote webshop is.

Enkel dat die in Duitsland gevestigd is en PayPal heeft.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• Debbert86
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-11-2022
Goedemorgen allen,

Dank voor jullie input! :)

@MsG Het gaat om een B2B aanschaf.

@President Of de prijs realistisch was, daar ben ik mij niet helemaal van bewust. Het gaat hier om een Asus XG32VQR paneel wat ik voor zover bij 2 Duitse webshops kon vinden.
Er is destijds iets meer dan 200,- voor betaald. Ik denk geen onrealistische prijs.
Zeker niet om een slaatje uit te slaan.

Ik vind het, indien de prijs echt niet realistisch die ze dus eerder op de webshop hadden staan, misschien wel een idee om een middenweg daarin te vinden.
Het gaat om *knip* .

Dank nogmaals.

Ik kom er later vandaag nog even op terug!

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 14-03-2021 10:30. Reden: Naam webshop weggehaald, gezien deze niets toevoegt in deze discussie.]

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:43
Die monitor kost 500+ tot 700+ euro's denk dat je geen punt hebt met je 200,- en achter het net vist.
Gewoon antwoorden met ja of nee lijkt me, want je hebt volgens mij geen poot om op te staan. ianal.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:46
Bad Brains schreef op zondag 14 maart 2021 @ 09:35:
Die monitor kost 500+ tot 700+ euro's denk dat je geen punt hebt met je 200,- en achter het net vist.
Gewoon antwoorden met ja of nee lijkt me, want je hebt volgens mij geen poot om op te staan. ianal.
Het ziet er naar uit dat deze niet of mooie leverbaar is. En enkele maanden geleden was hij ook 420 Euro.(inc btw).
Is 200ish(ex btw?). Zo heel erg vreemd voor een product waar ze misschien vanaf moeten?

Het is niet een overduidelijke prijsfout. Als je het mij vraagt. Maar wel een mooie prijs.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Automark
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:39
Debbert86 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 09:30:
Of de prijs realistisch was, daar ben ik mij niet helemaal van bewust. Het gaat hier om een Asus XG32VQR paneel wat ik voor zover bij 2 Duitse webshops kon vinden.
Vind je het raar dat ik dat niet helemaal geloof. Als je gewoon een monitor besteld ga je niet in Duitsland zoeken. Dat doe je alleen als je iets goedkopere zoekt. Ik zie die monitor hier nog op Amazon staan voor 700+ euro.

B2B, Duitsland, duidelijk veel te goedkoop, tja, geld terug en een ander paneeltje zoeken.

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:38
Mijn werkgever zou even vragen aan mij hoe lang ik hier al mee bezig ben en hoe veel dat in uren al heeft gekost ;-)
Oftewel, waarom zakelijk voor een éénmalig iets zoveel tijd stoppen in een mogelijk prijsvoordeel?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:06

MsG

Forumzwerver

Business 2 business, dan gelden alle consumentenvoordeeltjes niet, en als er overduidelijk geen wilsovereenstemming is vanuit de verkoper, gezien de niet-reële prijs is het een 100% kansloze zaak.

Zakelijk kan je je ook veel minder goed verschuilen achter gespeelde naïviteit als "Of de prijs realistisch was, daar ben ik mij niet helemaal van bewust." dat is veel meer het consumentenspectrum waar je dat truukje kunt bezigen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Debbert86 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 09:30:
[...]XG32VQR paneel wat ik voor zover bij 2 Duitse webshops kon vinden.
Er is destijds iets meer dan 200,- voor betaald. Ik denk geen onrealistische prijs.
pricewatch: ASUS ROG Strix XG32VQR Grijs, Rood

Sinds april 2019 is de prijs slechts een enkele keer kortstondig richting de 400 euro gezakt. Maar gemiddeld genomen ligt deze boven de 500.
Als jij minder dan 50% van de meest lage prijs in maanden realistisch vindt....
Aragnut schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:29:
[...]

Op zich iets wat vaker bij tweakers voorbij komt met het verschil dat de order al 8 weken oud is. Als het echt een prijsfout is geweest dan zouden ze daar al veel eerder achter moeten zijn gekomen.
[...]
Welkom in de wereld van automatisering. Die prijs is tegen zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gebaseerd op een automatische prijs/voorraad koppeling van een groothandel.
Pas als de groothandel zijn de order afzegt, of als de klant navraag doet over de levering komen er handen aan te pas en komt met tot de ontdekking dat niemand de monitor kan leveren voor die prijs.

De termijn veranderd dus weinig aan 't feit dat 't geen realistische prijs is. En daarmee is dit ook een 13 in een dozijn topic in de vorm van 't "otto-arrest."

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
PROnline schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:54:
[...]

Welkom in de wereld van automatisering. Die prijs is tegen zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gebaseerd op een automatische prijs/voorraad koppeling van een groothandel.
Pas als de groothandel zijn de order afzegt, of als de klant navraag doet over de levering komen er handen aan te pas en komt met tot de ontdekking dat niemand de monitor kan leveren voor die prijs.

De termijn veranderd dus weinig aan 't feit dat 't geen realistische prijs is. En daarmee is dit ook een 13 in een dozijn topic in de vorm van 't "otto-arrest."
Ik ging er nog (deels) van uit dat het een B2C zou zijn, en dan lijkt het me dat bij een order van 1+ week oud er wel iets gaat rinkelen bij de webshop. Bij een B2B werkt het inderdaad waarschijnlijk anders omdat je dan niet te maken hebt met consumenten wetgeving en bedrijfs imago (slechte reviews).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee