Toon posts:

Dell Ultrasharp U2518D gekocht voor 109 euro?

Pagina: 1
Acties:

• Nomind
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:59
Korte samenvatting:
Ik bestel voor een bodemprijs van 109 euro een mooie Dell Ultrasharp bij een groot online warenhuis.
Diverse malen wordt bevestigd via mail dat geleverd gaat worden.
Vervolgens sturen ze een fopproduct op en ontbindt het warenhuis de koop en krijg ik mijn geld terug.
Het fopproduct mag ik houden.
Mijn frustratie:
Als ik binnen een week te horen had gekregen dat de deal niet door kon gaan wegens geen voorraad of een fout dan had ik daar begrip voor gehad. Na ruim een maand update berichten te ontvangen dat er geleverd gaat worden met vervolgens een fopproduct als levering voel ik mij toch bekocht.

Kan dit zomaar en heeft het zin hier een zaak van te maken?? Ik heb aan de klantenservice laten weten dat ik het ontbinden van de koop niet redelijk vindt gezien het verloop van het bestelproces. Ik heb verzocht om een vervangend gelijkwaardig product.
Wat vinden jullie?

De details:
Ik heb op Tweakers een price alert aan staan voor een Dell Ultrasharp U2518D monitor.
Op 27-1-2021 kreeg ik een allert dat deze monitor voor 109 euro werd aangeboden bij een online warenhuis wat wereldwijd opereert.

Was het 'to good to be true'?

De eerste berichten die ik kreeg waren, we informeren je zodra er weer voorraad is.
Ik heb een maand gewacht en toen een mail gestuurd met de vraag hoe lang het nog kan duren.
Er werden excuses gemaakt en toen kwam er een mail met de mededeling dat er op 25-26 april geleverd gaat worden.
Ik dacht YESS! wat een koopje, het wachten maakt me niet uit.
Een dag later een bericht van het warenhuis dat de monitor op 10 maart geleverd gaat worden.
Vervolgens gaat op 5 maart de deurbel en brengt DHL mij een losse hdmi videoconvertor en meld de verkoper mij online dat de Dell monitor geleverd is 8)7

Na een melding hiervan krijg ik wederom excuses met de mededeling dat de monitor helaas niet meer leverbaar is en dat ik mijn 109 euro terug krijg.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Je maakt er een hoop sensatie van, maar het klinkt meer als een verkeerde productkoppeling.

Je hebt je geld terug. Ja, je kan er achteraan gaan als je dat graag wilt. Daar zal je een hele, hele lange adem voor moeten hebben en de kans dat je het scherm daadwerkelijk krijgt is zeer klein.

Als je voor minimumloon gaat werken in de uren die je hierin moet gaan steken (+gerechtskosten) kan je dat scherm voor de normale prijs kopen.

Enige bruikbare oplossing is rechtsbijstand gebruiken als je die hebt. Anders je verlies nemen (je hebt niets verloren) en verder gaan met je leven.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als ik dit zo vluchtig na ga betreft het een monitor met een retail waarde van 350 tot ruim 400 euro. Dan is een prijs van 109 euro inderdaad een beetje 'te goed om waar te zijn', je had al nattigheid kunnen voelen.

Zoals Intelligo al aangeeft kan dit heel goed een verkeerde product koppeling geweest zijn, daardoor krijg jij netjes jouw status updates en lijkt het dat er een monitor geleverd gaat worden.

Als ik op het type U2518D zoek bij Dell, lijkt Dell deze monitor zelf niet meer te voeren, dan is het ook niet vreemd, dat het betreffende warenhuis deze ook niet meer kan leveren.

Van dat betreft vind ik het dan wel weer bijzonder dat men jou die HDMI converter van 109 euro laat houden en het geld retour stort, verder lijkt mij dat je hier weinig aan doet. Ga je die converter niet gebruiken zet deze op Vraag&Aanbod en haal er nog wta extra's uit om een andere monitor aan te schaffen.

[Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 11-03-2021 22:26]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:20
Het is natuurlijk niet netjes dat ze niets van zich laten horen.

En een verkeerde koppeling zou niet jou probleem moeten zijn(zijn het niet dat de prijs wel erg goedkoop is. Hij is ook niet meer leverbaar. Je zou hooguit met veel pijn en moeite een vergelijkbaar product kunnen kopen en de schade verhalen. Maar dan zal een rechter daar in mee moeten gaan. En of die dat doet durf ik niet te zeggen. Maar dat geeft je veel tijd moeite en hoofdpijn kosten.

Ik zou die splitter lekker verkopen.(als je hem niet gebruikt). En zien als mooie rente.
En daarna weer lekker wachten op de volgende aanbieding en hopen dat je die dan wel krijgt.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Automark
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:36
Dat ze een hdmi convertertje opsturen lijkt mij meer iets van een chinese webshop/marktplaats. Zelfs ene mogelijke oplichter die op die marktplaatsen iets proberen te verkopen, en met een track en trace veilig denken te zitten.

In ieder geval niet iets wat een betrouwbare webshop zou doen. Wees blij dat je je geld terug hebt.

[Voor 30% gewijzigd door Automark op 12-03-2021 09:24]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@Automark Ik denk niet dat het hier om een Marktplaats verkoper gaat, aangezien TS in zijn topic start spreekt over een groot online warenhuis. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Nomind
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:59
_Dune_ schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:25:
@Automark Ik denk niet dat het hier om een Marktplaats verkoper gaat, aangezien TS in zijn topic start spreekt over een groot online warenhuis. :)
Het is een van de grootste online warenhuizen ter wereld en ze komen uit de VS, vul zelf maar in....
De monitor staat nog steeds op de website met als opmerking "tijdelijk niet op voorraad".
Juist omdat het zo'n grote speler is verbaasd mij de gang van zaken en hoe ze er mee omgaan.

Ik koop best vaak wat bij deze verkoper en heb behalve bij deze bestelling nog nooit enig probleem met ze gehad. De plotseling ongestuurde HDMI converter roept vraagtekens bij me op.

Een logischere reactie had ik gevonden: 'we hebben een fout gemaakt en gezien de gewekte verwachtingen en gang van zaken bieden we je een korting van X euro aan op een vergelijkbare monitor.

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Nomind schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:59:
[...]
Een logischere reactie had ik gevonden: 'we hebben een fout gemaakt en gezien de gewekte verwachtingen en gang van zaken bieden we je een korting van X euro aan op een vergelijkbare monitor.
Verkoop de HDMI converter -> de prijs die je daarvoor krijgt is je korting op de nieuwe monitor.

Wees gewoon blij dat het je verder niks kost, het levert je nu alleen maar op (al is het misschien niet veel).

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-03 21:11
Op de website van dit warenhuis zijn ook veel derde partijen actief die producten aanbieden en verkopen. Werd de monitor verkocht en verzonden door het warenhuis zelf of wellicht door een andere verkoper?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]
Het is een van de grootste online warenhuizen ter wereld en ze komen uit de VS, vul zelf maar in....
De monitor staat nog steeds op de website met als opmerking "tijdelijk niet op voorraad".
Juist omdat het zo'n grote speler is verbaasd mij de gang van zaken en hoe ze er mee omgaan.

Ik koop best vaak wat bij deze verkoper en heb behalve bij deze bestelling nog nooit enig probleem met ze gehad. De plotseling ongestuurde HDMI converter roept vraagtekens bij me op.

Betreffende online warenhuis (als ik denk dat het is welke jij bedoelt) heeft niet echt een fantastische score in de pricewatch. Misschien heb je gewoon geluk dat het nog niet eerder fout is gegaan. Zoals iemand al opmerkt moet je hier ook goed opletten wie de daadwerkelijke verkoper is.

Betreffende online warenhuis is ook al eens eerder zeer critisch besproken, omdat er verzoeken zijn geweest deze uit de pricewatch te halen of in ieder geval niet boven aan in de lijst te zetten ondanks dat de prijzen lager zijn voor het betreffende item. Dit omdat er regelmatig onrealistische prijzen opduiken van deze partij of via hun marktplaats (derde verkopers).

Overigens ben ik daar persoonlijk ookal eens een paar maal tegen aan gelopen.

[Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 12-03-2021 12:33]

• Automark
[...]
...
Ik koop best vaak wat bij deze verkoper en heb behalve bij deze bestelling nog nooit enig probleem met ze gehad. De plotseling ongestuurde HDMI converter roept vraagtekens bij me op....
Was het dan via amz zelf? Of via een andere verkoper via hun marktplaats? Ik heb van hun namelijk nog nooit iets verkeerd ontvangen. Hun klantenservice vind ik tot nu toe perfect.

Maar dan bestel ik vrijwel alleen via hun, en niet via een derde partij,

• nltweaker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 00:23
@Nomind
Ga in je account van de site naar je bestellingen, klik daar op het product wat jij hebt besteld, scroll naar beneden naar de specs, zodra je daar bent zul je hoogstwaarschijnlijk de gegevens van de HDMI videconverter vinden en niet van je scherm.
Gebeurt vaker bij deze webshop.

• Automark
@nltweaker werkelijk? Ik heb daar namelijk nog nooit iets over gehoord, wel gezien bij Ali en consorten.
Maar dan moet het via hun marktplaats zijn gegaan, zelf zijn ze echt niet zo. Iedereen kan daar verkopen, en sommigen denken op die manier snel geld te kunnen verdienen,

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb er ook 2 besteld bij deze aanbieder. Echter nog niets opgestuurd gekregen.

@nltweaker de specs komen overeen met de monitor zelf.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee