Toon posts:

Lekmatje voor in de badkamer?

Pagina: 1
Acties:

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Hopelijk de goede plek, aangezien Shopping meer over het proces gaat en er geen Badkameraccesoiresaankopadvies is hier.

Wij hebben in de badkamer een bad waarbij aan beide einden een stukje betegeld is, aan de ene kant staan hier shampooflessen e.d. en aan de andere kant staat wat kinderspeelgoed. Onder het raam is ook een stuk betegeld, waar wat andere spullen staan.

Door gebrek aan voldoende afzuiging wil alles nog wel eens vochtig worden bij het douchen (er zit een nieuwe ventilatie unit tegen het plafond die voldoende zou moeten zijn, maar niet alles snel genoeg weer droog krijgt), en op deze drie plekken blijft nogal wat water liggen. Het droogt na een tijdje op, maar niet onder speelgoed en flessen, waardoor daar vaak toch een plasje water komt te liggen.

Nou heb ik op vakantie wel eens een kleinere versie van dit soort matjes gezien (eerste link die ik op Google vond): https://www.bol.com/nl/p/...cm-hout/9200000087899818/

Ik kan ze alleen niet vinden in het formaat dat ik zoek, en ik heb ook niet zelf het (type) hout dat hier voor nodig zou zijn. Op zich hoeft het niet persé hout te zijn, maar het moet wel tegen wat vocht kunnen, en moet smal genoeg zijn dat er weinig contact tussen flessen en de ondergrond overblijft. Een dikke plank werkt daarvoor natuurlijk niet, want dan heb je alsnog geen ademruimte.

Het formaat dat ik zoek zal iets van 60 bij 10 of 60 bij 20 zijn, maar ik ben niet bang om het indien nodig op maat te maken of meerdere matjes neer te leggen. Het gaat mij er puur om dat er niet mee van die vieze plasjes koud water liggen nadat alle condens gezakt is.

Weet iemand waar ik op kan zoeken of heeft iemand een aanrader?

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:44
Is iets van stof geen mogelijkheid?

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:23
Plintrooster o.i.d.?
Later even droogmaken blijft natuurlijk het beste.

[Voor 56% gewijzigd door JukeboxBill op 11-03-2021 20:18]

Soms ben ik bijna gelukkig

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:10
Out of the box: een rubber matje met stekels:

https://www.google.nl/acl...XYtqQKHbmuCgkQwg96BAgBEHY

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:34
Zoek eens of een afdruiprek iets is voor je. Die zijn er in 100 verschillende vormen en maten.

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
Sushi/bamboe matjes ?

5800X - B550 - 32GB 3600MHZ - 7900xtx sapphire pulse - @4k 144hz

• Oon
  • Niet online
JukeboxBill schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:17:
Plintrooster o.i.d.?
Later even droogmaken blijft natuurlijk het beste.
Ik heb verschillende roosters bekeken, maar niet echt iets kunnen vinden dat hier zou werken. Ik weet wel dat er houten roosters zijn die perfect zouden zijn hiervoor (die je soms bij verwarming in vloeren ziet), maar die kan ik nu ook niet vinden
Droogmaken is natuurlijk het beste ja, maar het is een uur ofzo na het douchen pas dat er echt plasjes water liggen, en zoals het nu is zou je iedere shampoofles en al het speelgoed los op moeten tillen om het te drogen. Met een matje of rooster of wat dan ook eronder kun je alles in ieder geval al in één keer optillen, en is het ook niet zo erg als je het een keer niet doet.

[Voor 30% gewijzigd door Oon op 11-03-2021 20:40]

• Oon
  • Niet online
_Arthur schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:22:
Zoek eens of een afdruiprek iets is voor je. Die zijn er in 100 verschillende vormen en maten.
Ook al opgezocht, maar ik wil wel iets plats. Ik weet dat er stoffen afdruipmatten zijn, maar dat lijkt me voor de badkamer ook niet super omdat dat dan ook vochtig blijft

• Oon
  • Niet online
Dat ziet er niet verkeerd uit qua vorm, maar ik denk dat dat het probleem niet oplost, als daar iets op staat dat zo'n 'hokje' bedekt zal het vocht alsnog niet goed weg kunnen

• Oon
  • Niet online
Hier heb ik naar gekeken, maar wat ik in m'n hoofd heb zou wel wat open ruimte tussen de latjes moeten hebben, dus echt een matje is dan niet ideaal. Er zijn wel bamboe badmatten, maar die kan ik niet in het klein vinden

• wardjj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:47
En iets zelf maken? Wat latjes (wel goed waterbestendig maken of geschikt hout gebruiken) naast elkaar verbinden en je hebt zoiets in exact die maat die je zoekt. ;)

Inclusief instructies: https://www.thecraftygent...5/01/diy-wooden-bath-mat/

[Voor 24% gewijzigd door wardjj op 11-03-2021 20:46]

• Oon
  • Niet online
wardjj schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:45:
En iets zelf maken? Wat latjes (wel goed waterbestendig maken of geschikt hout gebruiken) naast elkaar verbinden en je hebt zoiets in exact die maat die je zoekt. ;)

Inclusief instructies: https://www.thecraftygent...5/01/diy-wooden-bath-mat/
Daar komt het uiteindelijk misschien wel op uit ja, maar ik had eigenlijk gehoopt voor ~10-20 euro per stuk gewoon wat matjes te kunnen kopen die eigenlijk al een kleinere versie van zoiets zijn. Ik heb geen fijn gereedschap en de latjes op die schaal zijn echt maar heel smal (en moeten dat ook zijn om zo min mogelijk vocht tegen te houden).

Wat ik nog zou kunnen doen is iets als dit: https://www.amazon.nl/deu...kken-Pukkr/dp/B07YNPYH4L/, twee latjes met gaten erin en die daar doorheen (op maat), maar dan zit je weer met dat je shampoo flessen op een afgerond oppervlak moet zetten, wat ook niet super is.

Ik wacht nog even af of iemand misschien met de ideale kant en klare oplossing komt, maar anders toch maar zelf gaan knutselen

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:10
Dat ziet er niet verkeerd uit qua vorm, maar ik denk dat dat het probleem niet oplost, als daar iets op staat dat zo'n 'hokje' bedekt zal het vocht alsnog niet goed weg kunnen
Ondersteboven natuurlijk, zodat je een matje met piramides hebt, waar het water uit kan lopen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• leecher
  • Registratie: December 2004
Placemat in 3 strookjes knippen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:13
https://www.amazon.nl/dp/B089ZVV32B/

Die lijkt me prima (als die past). Het is een rubberen matje die warmer is dan de tegels dus vocht slaat er minder snel op. Daarnaast is er ook voldoende ruimte tussen waardoor het vocht gewoon weer kan verdampen.

Edit: en het vocht komt er ook vrijwel niet onder waardoor de tegels droog blijven.

https://www.amazon.nl/dp/B07P6QCBL4 ander soort, zelfde principe.

[Voor 23% gewijzigd door DutchKel op 12-03-2021 07:40]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:46
Ik zat in dezelfde richting te denken als dutchkel: een barmat. (Waar barmannen vaak hun biertjes op zetten omdat ze iets te veel getapt hebben)

• Oon
  • Niet online
DutchKel schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 07:31:
https://www.amazon.nl/dp/B089ZVV32B/

Die lijkt me prima (als die past). Het is een rubberen matje die warmer is dan de tegels dus vocht slaat er minder snel op. Daarnaast is er ook voldoende ruimte tussen waardoor het vocht gewoon weer kan verdampen.

Edit: en het vocht komt er ook vrijwel niet onder waardoor de tegels droog blijven.

https://www.amazon.nl/dp/B07P6QCBL4 ander soort, zelfde principe.
Ahh, super! Dit zou zeker kunnen werken, het water kan er aan alle kanten langs en als ik die toch op maat moet maken dan kan ik meteen zorgen dat het water netjes wegloopt (als het genoeg ophoopt) en niet tegen de muur blijft liggen.

Ik denk dat ik die maar eens een paar ga bestellen om te proberen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee